Ik heb eigenlijk geen idee wat die cijfers van gemiddeld/mediaan loon waard zijn - grote groepen deeltijds werkenden, zelfstandigen en de winsten van hun respectievelijke business, een zwarte economie van +70 miljard, een batterij aan extra legale voordelen waarvan een aantal zeer significante, ... dat kan alle kanten uit maar het zou me niet verbazen dat het gemiddelde cijfer gevoelig naar boven mag, de mediaan zal mss een ander beeld geven. En dan spreken we enkel over loon - nog niet over andere bronnen van inkomen. Het is eigenlijk zot hoeveel inkomensstromen een persoon uit de middenklasse kan genereren - ik heb er het raden naar hoe dat eruitziet bij de hogere middenklasse, gevoelsmatig denk ik ook dat deze stromen wat onderschat worden -
@JPV heeft door zijn zeer gedetailleerde cijfers al wat meer inzicht in het realistischer benaderen van een aantal zaken.
Didier Reynders liet vele jaren terug geleden al eens ontvallen dat 5000 €/maand eigenlijk niet zo uitzonderlijk is, mss had die wel gelijk - hij was tenslotte minister van financiën toen.