Strategy PC Mobile Marvel Snap

Wacko Santa

Well-known member
snap.png


release: 18 oktober 2022
genre: card battles
dev: Second Dinner Studios

/!\ free-to-play

Van ex-Hearthstone ontwikkelaars.

Assemble your MARVEL dream team from a super roster of your favorite heroes and villains—then make your move. MARVEL SNAP is fast-paced, adrenaline-pumping, strategic card battler that puts you in control of it all.

No more waiting around! Every game lasts only around three minutes. We cut out the fluff to focus more on the good stuff.

No other game lets you collect, mix, and match hundreds of hero and villain variants from the entire MARVEL Universe—and beyond. You might have a classic comic inspired Iron Man card, but do you also have the Chibi, 8-bit, and Cartoon variants? Endless art styles let you flex your favorites in unique new ways. You do YOU!

Play your cards at 50+ different locations from across the Marvel Universe, each with iconic game-changing abilities. From Asgard to Wakanda, new locations are introduced weekly to put your creative problem-solving skills to the test.

 
Sinds 2 weken is het spel Marvel Snap uit op alle mobiele platformen en PC.

Marvel Snap is een snelle card game (Heartstone style) met rondjes/spelletjes die de volle 4-5 minuten duren waar spelers gedurende 6/7 rondes kaarten uitspelen (van verschillende Marvel karakters) met elk hun eigen cost/power en eigenschappen. Er zijn elke ronde 3 verschillende locaties die ook telkens het spel anders maken (Kaarten met extra powers, verdubbelaars, restricties, ...).

Uiteraard, zoals elke gratis mobile game is er een manier om te progressen en nieuwe kaarten te krijgen maar is er ook een (betalende) season pass aanwezig met extra boosters en kaarten. Deze kosten denk ik 10 euro en zijn 2-3-4 weken actief :).

Ikzelf vind het wel leuk en het heeft ook uiteraard weer een verslavend effect. Het grote voordeel vind ik wel dat een matchke echt maar een paar minuten duurt maa rdat het ook snel leidt naar 'allee kom, nog eentje' :p

Zijn hier nog spelers/geïnteresseerden?
 
Toen het enkel nog uit was op de Filipijnse server (even de Apple Store van land veranderen, downloaden, terug naar Belgie zetten, klaar) heb ik dat wel heel veel gespeeld. Zit aan CL 837, en ben het nu wel ff beu :D
11,90 per maand voor een 'season pass' (blijkbaart duur een seizoen maar een maand in in Snap-land) vind ik er wel wat over.
Maar perfect speelbaar zonder het gevoel te hebben dat je er geld moet insteken.
Perfect voor op het wc, wachten op de pizza in de oven,...
 
Ik ben begonnen bij launch en heb alle dagen wel gespeeld. Ben nu CL 474 (dus aan het einde van pool 2) en rond rank 50 schommel ik nu (vooral de decks aan het leren). Ik ben er helemaal weg van, misschien een kleine “verslaving” en aangezien ik vlot lvl 50 van de season pass gehaald heb, heb ik die ook gekocht. Geen idee of ik volgende maanden dat nog ga doen, gaat denk ik vooral van de content afhangen, maar vond de symbiote variants wel cool (Spider-Woman 😍).
 
Eergisteren mij toch laten verleiden om het te downloaden op mijn telefoon en vijftal potjes gespeeld en dan deze middag nog een zevental. Voorlopig nog geen enkele wedstrijd verloren.
Zit wel goed in elkaar en grootste pluspunt is dat de games kort zijn. Wel weer een gevaarlijk spelletje want zo van die cardgames heb ik een zwak voor, vandaar dat ik het ook eerst niet wou downloaden.
Hopelijk word het niet teveel pay to win na een tijdje. Hearthstone vond ik ook goed in het begin maar na een tijd is er geen drol meer aan wanneer je er geen tientallen euro's tegen aan gooit.
 
Voorlopig nog geen enkele wedstrijd verloren.
In bet begin speel je enkel tegen bots als ik me niet vergis 😉.
Hopelijk word het niet teveel pay to win na een tijdje.
Gezien het collectable systeem is er weinig pay to win aan. Het enige dat je kan doen, is credits kopen zodat je sneller kaarten kan upgraden en dus sneller door de collection levels gaat. Maar ook daar zit een bottleneck in de boosters (die je voornamelijk krijgt door effectief te spelen).
 
In bet begin speel je enkel tegen bots als ik me niet vergis 😉.

Gezien het collectable systeem is er weinig pay to win aan. Het enige dat je kan doen, is credits kopen zodat je sneller kaarten kan upgraden en dus sneller door de collection levels gaat. Maar ook daar zit een bottleneck in de boosters (die je voornamelijk krijgt door effectief te spelen).
Klopt wel geen idee of het bots waren. Maar het zou best wel kunnen want heel wat tegenstanders tegen gekomen die wel heel domme fouten maken. Ondertussen zit ik op 18 (iron) en heb ik al enkele potjes verloren. Meestal omdat de tegenstander betere kaarten heeft waartoe ik nog geen toegang heb. Maar het overgrote deel van de games win ik nog altijd vlot.
Tutorial had wel wat uitgebreider mogen zijn want heeft even geduurd voor ik doorhad hoe die 'snaps' werken. Heb het eigenlijk moeten googlen voor ik dit door had.
 
Zeer fijn spelletje... Net pool 1 afgerond dus ben benieuwd naar nieuwere kaarten. Vind alleen de season pass véél te duur.
 
Ondertussen mijn doorstoot gedaan in pool 3 (CL 612) en al een paar deftige kaarten getrokken 👌. Speel nu een Infinaut deck waarmee ik gemakkelijk geklommen ben tot 35 (pool 2), maar nu gestagneerd door pool 3 denk ik. Dus misschien eens tijd om decks te switchen.
 
Ook eens aan het proberen. Hoe zit dat eigenlijk met draws in een location ? Had al paar keer een Victory met 1-1 stand, en net nu het voor 8 cubes is krijg ik een Defeat aan mijn broek met 1-1 stand :(.
 
Ook eens aan het proberen. Hoe zit dat eigenlijk met draws in een location ? Had al paar keer een Victory met 1-1 stand, en net nu het voor 8 cubes is krijg ik een Defeat aan mijn broek met 1-1 stand :(.
Dan wordt er gekeken naar het totaal aan Power over de 3 locaties. Diegene met het meest in totaal wint dan :)
 
Zijn die kaarten die achter de season pass
zitten eigenlijk achteraf nog verkrijgbaar ?
Want maandelijks 11€ voor drie kaartjes en drie avatars vind ik nu wel wat veel.

Zit nu op 256 collection level dus begin van pool 2 terecht gekomen. Hopelijk nu wat meer geluk met het unlocken van de gewilde kaarten. Want in pool 1 had ik niet veel geluk. De kaarten die ik in mijn deck wou (Rocket, Captain America, Angela,...) pas helemaal op het einde van pool 1 unlocked.

Wel wat schaarste aan credits, staan al 30 kaarten in wacht om te upgraden maar heb er geen credits voor
 
Zijn die kaarten die achter de season pass
zitten eigenlijk achteraf nog verkrijgbaar ?
Yes. Na 3 maanden, dacht ik, worden ze toegevoegd aan pool 3.
Wel wat schaarste aan credits, staan al 30 kaarten in wacht om te upgraden maar heb er geen credits voor
Dat zal altijd wel zo zijn. Maar ik heb zowel op het einde van pool 1 als van pool 2 even gespaard tot 5000 (credits cap) om dan ineens heel wat kaarten te upgraden en direct wat verder in de volgende pool te zitten. Zo kon ik blijven spelen tegen pool 1 en pool 2 tegenstanders.
 
Yes. Na 3 maanden, dacht ik, worden ze toegevoegd aan pool 3.
Klopt, dacht 2 maand idd na afsluiten van seizoen.
Maar ik heb zowel op het einde van pool 1 als van pool 2 even gespaard tot 5000
Yups, heb ik ook gedaan, maar op 3000 gestopt :p. En gold spaar ik op tot begin van de week op snel aan de weekly challenge het geraken

De season pass geeft zelfs maar 1 kaart, Black Panther. De andere zitten denk ik in pool 2? Heb Nakia alleszins al gekregen :p. Zitten wel wat credits, gold en boosters in.

Zelf CL 330 ongeveer nu :). Favo deck is control deckje :) Korg, Storm, Prof X, Killmonger,...
 
Ben nu CL 840 en rank 51. Heb in het begin van pool 3 vastgezeten op rank 33-35, maar eens ik de decks/kaarten wat begon te kennen, kon ik makkelijker terugtrekken of snappen en doorzetten. Op die manier toch geleidelijk kunnen stijgen met mijn Infinaut/Jubilee deck 😊. Nu net Mistique unlocked en tijdje terug al Patriot, dus waarschijnlijk ga ik die nu even spelen!
 
Sinds begin vd week speel ik deze nu ook tussendoor.
Erg leuk omdat je idd op 5 minuten een spelletje gedaan hebt maar ik betrap er mij wel op dat ik er vaak een stuk of 10 speel :D
 
Ik speel het toch ook al meer dan voorzien was. Momenteel ergens rond rank 35 , maar ik speel ngo steeds met 2 decks met kaarten van in het begin. Ik zou dringend eens die kaarten die erbij gekomen zijn wat moeten bekijken maar daar ben ik weer te tam voor.
 
Terug
Bovenaan