Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

• Ja, en mijn partner gaat uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 98 38,4%
  • Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 72 28,2%
  • Nee, en mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 51 20,0%
  • Nee, maar mijn partner gaat toch uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 2 0,8%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou mogen

Stemmen: 31 12,2%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou niet mogen

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    255
Wat veel mensen wel lijken te vergeten, is dat het gross van de mensen die bedrogen werden door hun partner, die partner wellicht ook gewoon vertrouwden en er doorgaans geen graten in zagen dat die partner met anderen afsprak.

Dan is dat vertrouwen natuurlijk niet veel meer waard.

En dan kan je wel zeggen dat je die partner die jou bedriegt dan toch niet hoeft, good riddance. Maar dat is makkelijk gezegd natuurlijk wanneer je die nog graag ziet, een huis samen hebt, getrouwd bent of laat staan kinderen hebt.

Want ik ben er echt van overtuigd dat het iedereen kan overkomen, een scheve schaats rijden of zelfs verliefd worden op een ander. Ook al ben je van jezelf of van je partner overtuigd dat het nooit gaat gebeuren.
En langs de andere kant, zou een bedriegende partner nalaten van iemand te bediegen moest hij of zij niet mogen afspreken? Imo gaan mensen vreemd omdat er iets mis zit in een relatie, niet omdat ze weggaan met personen van het tegenovergestelde geslacht. Precies ofdat afspreken met anderen de trigger is om vreemd te gaan of bedrog te plegen.

Want ik ben er echt van overtuigd dat het iedereen kan overkomen, een scheve schaats rijden of zelfs verliefd worden op een ander. Ook al ben je van jezelf of van je partner overtuigd dat het nooit gaat gebeuren.
Ik ga er ook vanuit dat het iedereen KAN overkomen.

Ik ga er ook van uit dat als je dan stiekem wil afspreken, je leugens verzint en geen toestemming vraagt om af te spreken met iemand.

Ik ga er ook vanuit dat het iedereen KAN overkomen.

Ik ga er ook van uit dat als je dan stiekem wil afspreken, je leugens verzint en geen toestemming vraagt om af te spreken met iemand.
Als de kat dorst heeft zal ze wel melk drinken hoor om het eens in de geest van het topic te zeggen :unsure:

Nee gestemd, omdat het gewoon niet meer Voorkomt. In het begin van ons relatie sprak ze af en toe eens af met een vriend.

Die vriendschap is ondertussen verwaterd.

Op zich heb ik er geen probleem mee.

Mijn date is biseksueel.
Zou ze dan niemand meer mogen zien? :unsure:

Kat bij de melk zetten is zo een bullshit.
Als er wat gebeurt, dan schort er wat aan de relatie. En als je partner zich niet kan bedwingen, dan gebeurt het toch. Of je het nu ‘toe laat’ of niet.

Het kan volgens mij ook iedereen overkomen maar de manier waarop zoiets iemand overkomt is niet "o ik zag een knappe vrouw helemaal mijn type op het werk die me aandacht gaf en het is dus gebeurd het is me overkomen". Er zijn genoeg "lagen van bescherming" die je kan gebruiken om te voorkomen dat er verdere gevoelens ontstaan of dat er iets gebeurt. 1 daarvan is dus niet ingaan op een verzoekje van haar om samen eens af te spreken. er zijn er zo nog zoals niet meegaan in het flirten, op het bedrijfsfeest niet naast haar gaan zitten, haar geen lift naar haar thuis geven, niet elke dag liggen sms'en over "onschuldige dingen" enz.

En ik kan wel begrijpen dat vele koppels ook verwachten van hun partner dat die zijn "voorzorgsmaatregelen" neemt en dus niet gaat afspreken met potentiele gevaren, want hoe heilig het ook allemaal klinkt "wij vertrouwen elkaar volkomen anders moet je er niet aan beginnen": het kan echt iedereen overkomen en al zeker als dat soort grenzen niet gesteld worden. Maar dat betekent niet dat je niks kan doen om die kans een pak kleiner te maken.
Maw, het is aan uzelf om eerlijk te zijn over waarom ge met iemand zou willen afspreken en dat niet te doen wanneer het niet helemaal koosjer is, niet aan uw partner om het u te verbieden puur op basis van het geslacht van uw vrienden.

Mijn date is biseksueel.
Zou ze dan niemand meer mogen zien? :unsure:

Kat bij de melk zetten is zo een bullshit.
Als er wat gebeurt, dan schort er wat aan de relatie. En als je partner zich niet kan bedwingen, dan gebeurt het toch. Of je het nu ‘toe laat’ of niet.
Met kat en melk wil ik meer zeggen dat het - gelijk Mulan zegt - iedereen kan overkomen. Die vonk kan zelfs komen jaren nadat je dacht echt gewoon vrienden te zijn. Wat die kat doet bij die melk, dat is natuurlijk eerder de crux. Of je nu van de overtuiging bent dat er een grote variatie is aan potjes en deksels of je denkt dat er maar eentje voor elk is, er is altijd kans dat uw deksel wel eens zou kunnen pot-hoppen. En dat kan net zo goed gebeuren in relaties waar alles op zich prima zit, dat is nu eenmaal chemie. (Ik zeg zeker niet dat dit grote percentages zijn, é, dat niet)

Met kat en melk wil ik meer zeggen dat het - gelijk Mulan zegt - iedereen kan overkomen. Die vonk kan zelfs komen jaren nadat je dacht echt gewoon vrienden te zijn. Wat die kat doet bij die melk, dat is natuurlijk eerder de crux. Of je nu van de overtuiging bent dat er een grote variatie is aan potjes en deksels of je denkt dat er maar eentje voor elk is, er is altijd kans dat uw deksel wel eens zou kunnen pot-hoppen. En dat kan net zo goed gebeuren in relaties waar alles op zich prima zit, dat is nu eenmaal chemie. (Ik zeg zeker niet dat dit grote percentages zijn, é, dat niet)
Dus is er eigenlijk geen enkele reden waarom je van je partner zou moeten gaan verwachten dat hij of zij niet afspreekt met anderen gezien dat er niks mee te maken heeft. Bepaalde zaken heb je nu eenmaal niet in de hand. De enige zekerheid die je hebt is dat wanneer je partner toch beslist van op een ander te gaan dat er iets mis zat in jullie relatie, daarom misschien nog niet voor jezelf maar wel bij de tegenpartij.

Ja dat kan hoor.
Maar het is dan aan mijn partner om er niet op in te gaan en de gevoelens van verliefdheid te onderdrukken.
En als ze er wel van uit gaat dat ze haar soulmate gevonden heeft in iemand andere, tja, wie ben ik dan om haar dat te ontzeggen?
Dan schort er iets in onze relatie wat ze daar wel kan vinden.

Dan hou je ze best thuis aan de ketting, starten de meeste affaires niet op de werkvloer? 🤷🏼
Er zijn hier toch echt wel mensen die hun vrouw/partner als een soort huisdier beschouwen, hun bezit.
Indien je partner/vrouw uitgekeken is op haar huidige relatie, ga je dat echt niet tegen houden, denk ik dan

Om deze lijn even door te trekken (is al minder on topic):

Maar jij bent dus een persoon die het ook perfect zou vinden als uw partner zou meedoen aan temptation island, want ja... als die daar toevallig een soulmate vindt of toevallig seks heeft, wie ben jij dan om je partner dat te ontzeggen? Uw partner mag dus ook op tinder zitten om "nieuwe vrienden te leren kennen, een mee af te spreken voor den babbel!" enz? Je zou de relatie niet stopzetten als je partner dit doet, want hij is volledig vrij om dat zelf te kiezen? Wel er zijn er veel die dat niet zouden accepteren.

Let op: een antwoord als "partner mag dat zelf kiezen maar ik zou wel de relatie verbreken", betekent uiteraard dat je het wel verbiedt en niet OK vindt.

Wat heeft alles dat gij hier net getypt heeft juist te maken met hetgeen @recipe4hate zegt? Ge trekt het gewoon in het belachelijke nu.

Om de lijn nog verder door te trekken. Ik zou mijn partner een spuitje geven, en een mooie bos bloemen kopen voor aan de zerk

Maar jij bent dus een persoon die het ook perfect zou vinden als uw partner zou meedoen aan temptation island
Daar mag je enkel als koppel meedoen als je een relatie hebt.
Uw partner mag dus ook op tinder zitten om "vrienden te leren kennen" enz?
Ik zou mijn vriendin een rare vinden, maar als zij daar haar gelukt denkt te vinden. Geen probleem.
Zoals hier enkele keren gezegd is, als uw partner u wil bedriegen zal dat sowieso gebeuren.

Ik zou mijn vriendin een rare vinden, maar als zij daar haar gelukt denkt te vinden. Geen probleem.
Zoals hier enkele keren gezegd is, als uw partner u wil bedriegen zal dat sowieso gebeuren.
100% mee eens.
Tenzij ge ze natuurlijk aan een ketting legt bij U thuis. :rolleyes:

Het kan volgens mij ook iedereen overkomen maar de manier waarop zoiets iemand overkomt is niet "o ik zag een knappe vrouw helemaal mijn type op het werk die me aandacht gaf en het is dus gebeurd het is me overkomen". Er zijn genoeg "lagen van bescherming" die je kan gebruiken om te voorkomen dat er verdere gevoelens ontstaan of dat er iets gebeurt. 1 daarvan is dus niet ingaan op een verzoekje van haar om samen eens af te spreken. er zijn er zo nog zoals niet meegaan in het flirten, op het bedrijfsfeest niet naast haar gaan zitten, haar geen lift naar haar thuis geven, niet elke dag liggen sms'en over "onschuldige dingen".

Ik voel me plots zielig dat ik een jaar lang bijna elke ochtend een knappe 22-jarige vrouw naast mij had op de trein voor ons dagelijks halfuurtje getetter. Ik ging er zelfs samen mee fietsen. En onze slaapkamers lagen dan nog vlakbij elkaar, het was mijn buurmeisje.

Gelukkig dat haar lief geen spoken zag en er vanuit ging dat ik haar niet elke ochtend wou bespringen.

Vorige vrijdag ook nog een gezellige babbel gehad met een 25-jarige vrouw in een voormalige slaapcoupe die veel met mij gemeen had. Ook hier geen vieze gedachten.

Terug
Bovenaan