Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

• Ja, en mijn partner gaat uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 98 38,4%
  • Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 72 28,2%
  • Nee, en mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 51 20,0%
  • Nee, maar mijn partner gaat toch uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 2 0,8%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou mogen

Stemmen: 31 12,2%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou niet mogen

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    255
Hier ook nee geantwoord omdat het niet gebeurt. Ik zou het niet in het hoofd halen om te gaan opleggen met wie mijn vrouw wel of niet mag omgaan (en omgekeerd moet ze dat bij mij ook niet doen).

Dat gezegd zijnde, zou ik er ook niet super gelukkig mee zijn moest het wel gebeuren. En dat is niet omdat ik mijn vrouw niet vertrouw maar omdat ik weet hoe mannen zijn. We zijn gewoon super visuele wezens en als we iets zien dat we tof vinden, dan denken we al te vaak met onze lul. Wat niet wil zeggen dat we er naar handelen hè. En degenen die dit ontkennen zijn zeveraars IMO.

Laatste 'vriend' waarmee mijn ex onschuldig afsprak was degene met wie ze ook in bed dook, dusja. Ik heb wellicht niet echt een unbiased view.

Voor mij zou alles afhangen van de context. Als het zou gaan om iemand die ik zelf ken (bv omdat die over de vloer komt bij ons), geen probleem mee. Als het een oude vriendschap betreft die al jaren bestaat, waarom niet. Een collega waarmee je bepaalde interesses deelt die ik niet deel, ook niet vreemd.

Maar vanaf het moment dat het een 'gesloten' vriendschap betreft waar ik niks van mag weten (al dan niet expliciet zo gesteld), uitstapjes betreft waar ik net zo goed zelf bij betrokken zou kunnen zijn omdat ik het zelf ook graag doe, dan zou ik dat niet leuk vinden, ongeacht de intenties van mijn vriendin of de man in kwestie.

Zelf heb ik in mijn voorbije relaties geen nood gehad aan vrouwelijke vrienden. Ik heb natuurlijk vrouwelijke kennissen en het is niet vreemd om daar mee om te gaan, maar dan toch eerder in groepsverband of als je partner erbij is (d.w.z. bv een dubbeldate).

Dat komt natuurlijk ook wel omdat ik een relatie op zichzelf al als een vriendschap beschouwd die aangevuld is met intimiteit. Dat wilt zeggen dat ik het raar zou vinden als mijn vriendin een 'belangrijkere' beste (mannelijke en hetero) vriend heeft, dat zou voor mij betekenen dat je niet in de relatie thuishoort. Gewone vriendschappen tussen mannen en vrouwen vind ik normaal, maar het lijkt me niet gek dat het echt heel oppervlakkig blijft, net zoals je ook vooral oppervlakkige vriendschappen hebt met mensen van hetzelfde geslacht (of het geslacht waar je niet op valt).

Gewoon open afspreken zonder geheimzinnig gedoe lijkt me nooit probleem (in beide richtingen)?

Ik zou zelf nooit restricties kunnen opleggen. Dan liever meteen ermee stoppen als het niet meer gaat.

Dan hou je ze best thuis aan de ketting, starten de meeste affaires niet op de werkvloer? 🤷🏼
Niemand spreekt over een vrouw aan de ketting leggen, moest ik dat willen zou ik wel zo'n Aziatisch import-vrouwtje nemen.
En ik merk ook dat in mijn omgeving de meeste relaties starten op de werkvloer wat tegenwoordig nauwelijks te vermijden is vermits de meeste verkvloeren gemengd zijn.
Maar dat is nog geen excuus om dan ook nog eens met "mijn toestemming" op date te gaan met een andere heteroman (die haar per definitie wil neuken, wat hij ook mag beweren). Zoiets zal ik niet tolereren, je moet ergens een grens leggen.
Zelf zou ik ooit nooit met een andere vrouw 1 op 1 op stap gaan al is het maar om gevoelens van wantrouwen ed... geen kans te geven.

Wat ik hier vooral shockerend vind, is dat blijkbaar heel veel mensen hier alleen maar vrienden hebben van 1 gender of na de start van een romantische relatie vriendschappen met de ene gender laten doodbloeien. Ik snap dat echt niet.

Waarom wordt er automatisch sociaal contact met mensen van een ander gender gelinkt aan romantiek of lust?
Waarom zijn mensen hier zo onzeker over hunzelf of anderen dat ze die platonische vriendschappen met de andere genders niet kunnen of willen onderhouden?

Da's toch absurd, niet? Gaat dat dan over bezitterigheid, jaloezie? Is dat niet extreem vermoeiend? Toxisch bijna?

Ik snap er écht niets van.

Wat ik hier vooral shockerend vind, is dat blijkbaar heel veel mensen hier alleen maar vrienden hebben van 1 gender of na de start van een romantische relatie vriendschappen met de ene gender laten doodbloeien. Ik snap dat echt niet.

Waarom wordt er automatisch sociaal contact met mensen van een ander gender gelinkt aan romantiek of lust?
Waarom zijn mensen hier zo onzeker over hunzelf of anderen dat ze die platonische vriendschappen met de andere genders niet kunnen of willen onderhouden?

Da's toch absurd, niet? Gaat dat dan over bezitterigheid, jaloezie? Is dat niet extreem vermoeiend? Toxisch bijna?

De poll gaat over 1-op-1 afspraken, ik denk dat het aantal mensen dat in groep met iemand/meerderen van het ander geslacht afspreekt wel hoger zal liggen.

Ik neem aan dat het voor de 'kat bij de melk zetten' adepten hier een minder groot probleem als er in groep wordt afgesproken?

De poll gaat over 1-op-1 afspraken, ik denk dat het aantal mensen dat in groep met iemand/meerderen van het ander geslacht afspreekt wel hoger zal liggen.

Ik neem aan dat het voor de 'kat bij de melk zetten' adepten hier een minder groot probleem als er in groep wordt afgesproken?
Maar wat is een vriendschap dan nog waard als je niet meer 1 op 1 kan afspreken wegens relationele beperkingen?

Dan zou ik die vriendschap ook niet meer zo serieus kunnen nemen. Dan heb je toch geen persoonlijke diepgaande gesprekken meer? Enkel in groepsverband dingen kunnen bespreken zorgt sowieso voor een mentale afstand.

Nee. Ik zou zoiets niet kunnen verdragen. Ik moet nog altijd de eerste vent tegen komen die met een vrouw afspreekt zonder bijbedoelingen.

Maar wat is een vriendschap dan nog waard als je niet meer 1 op 1 kan afspreken wegens relationele beperkingen?

Dan zou ik die vriendschap ook niet meer zo serieus kunnen nemen. Dan heb je toch geen persoonlijke diepgaande gesprekken meer? Enkel in groepsverband dingen kunnen bespreken zorgt sowieso voor een mentale afstand.
Zo voel ik het ook aan. Mijn beste vriend (de fysieke aantrekkingskracht hebben we ondertussen al 20j achter ons gelaten door dat toch wel af te weren toen om de vriendschap niet te verprutsen en te verlegen te zijn om het daar openlijk over te hebben met elkaar op dat moment) zijn partner heeft het hier heel moeilijk mee, met 1 op 1 afspreken. Met als gevolg dat hij me dan belt tijdens zijn lunchpauze of wanneer hij de hond uitlaat en ze het niet weet. 🙈
Dat zorgt er voor dat heel wat verwaterd is.
Let op, ik heb begrip voor haar ook, zij werd ook bedrogen in haar relatie daarvoor. Maar het is wél een belemmering voor onze vriendschap.

Één van mijn 'beste" vriendinnen heeft jaren geleden geprobeerd mijn man te verleiden op het moment dat mama stervende was. Hij heeft er uiteindelijk niet aan toegegeven maar was er wel even niet goed van dus ik vetrouw mijn man wel maar sommige crazy ass bitches vertrouw ik voor geen meter.🥴

Daarnaast moest hij een vriendin of vriendinnen hebben van voor ons samenzijn dan zou ik er totaal geen punt van maken. Komt hij straks aankakken met ja dat is Isabella die ik heb leren kennen in Portugal of Heidi woonachtig te Zweden (tijdens een zakenreis) en ik ga met haar/hun eten als ik er nog eens ben dan heb ik zoiets van ja nee vriend dat gaan we niet doen.
Ik kan ontzettend jaloers zijn en idc, ben ik dan toxisch dan is dat een heel leuk verhaal waar we niets mee gaan doen maar zoals ik al eerder zei, ik vertrouwen sommige vrouwen niet.

Maar om de topictitel te antwoorden, ja hij heeft soms (voor zaken) etentjes/iets gaan drinken met vrouwen, geen problemen mee.

Niemand spreekt over een vrouw aan de ketting leggen, moest ik dat willen zou ik wel zo'n Aziatisch import-vrouwtje nemen.
En ik merk ook dat in mijn omgeving de meeste relaties starten op de werkvloer wat tegenwoordig nauwelijks te vermijden is vermits de meeste verkvloeren gemengd zijn.
Maar dat is nog geen excuus om dan ook nog eens met "mijn toestemming" op date te gaan met een andere heteroman (die haar per definitie wil neuken, wat hij ook mag beweren). Zoiets zal ik niet tolereren, je moet ergens een grens leggen.
Zelf zou ik ooit nooit met een andere vrouw 1 op 1 op stap gaan al is het maar om gevoelens van wantrouwen ed... geen kans te geven.
Dus als gij 1 op 1 met een vrouw op stap zou gaan dan is dat eigenlijk per definitie omdat ge die wilt neuken? :')

In mijn geval zijn die vriendschappen gewoon vaak uitgebreid met de partner erbij, dus dan ziet ge die persoon gewoon niet meer alleen (want als het goed klikt met mij, klikt het wss goed met mijn/zijn partner ook). Dat betekent niet dat het niet meer kan, gewoon dat het niet meer gebeurt.
Ik ben misschien gewoon niet zo sociaal want 1op1 met vrouwen is hier ook heel beperkt :v. Ik zie mijn vrienden efficiënt: in groep :v

En ja er zijn vriendschappen met zowel mannen als vrouwen doodgebloed, dat lijkt mij een combinatie van een relatie en ouder worden m/andere prioriteiten

Laatst bewerkt:
Ik blijf dat dus vreemd vinden, ik heb wel wat vriendinnen, maar ik vind die echt niet allemaal fysiek aantrekkelijk.
Ik heb er ook enkele, maar solo mee op restaurant gaan is nu echt iets wat ik niet zou gaan doen.
Dus als gij 1 op 1 met een vrouw op stap zou gaan dan is dat eigenlijk per definitie omdat ge die wilt neuken? :')
De enige waar ik dat mee al gedaan heb is mijn vrouw ... Dus ja :)

Ik heb er ook enkele, maar solo mee op restaurant gaan is nu echt iets wat ik niet zou gaan doen.
Maar je zegt dat wie dat wel doet sowieso bijbedoelingen heeft, ik vind dat gewoon raar. Alsof je als man sowieso op elke vrouw moet vallen en je jezelf niet zou kunnen controleren als er niemand anders bij is.

En eigenlijk ook wel alsof vrouwen niet slimmer zijn.

Maar je zegt dat wie dat wel doet sowieso bijbedoelingen heeft, ik vind dat gewoon raar. Alsof je als man sowieso op elke vrouw moet vallen en je jezelf niet zou kunnen controleren als er niemand anders bij is.
Dat heeft niets met controle te maken hoor. Ik kom gewoon niet in een situatie waarin ik met iemand 1on1 op restaurant beland.

Ik bekijk het omgekeerd : waarom zou ik op restaurant gaan met iemand waar ik niets mee wil beginnen? Dat doe ik gewoon niet.

Dat heeft niets met controle te maken hoor. Ik kom gewoon niet in een situatie waarin ik met iemand 1on1 op restaurant beland.

Ik bekijk het omgekeerd : waarom zou ik op restaurant gaan met iemand waar ik niets mee wil beginnen? Dat doe ik gewoon niet.
Maar nu weg je gewoon dat het niet gebeurt, voor mij staat dat los van "een man die dat wel doet heeft bijbedoelingen", waar ik op reageerde.

Maar nu weg je gewoon dat het niet gebeurt, voor mij staat dat los van "een man die dat wel doet heeft bijbedoelingen", waar ik op reageerde.
Afin, ik spreek dan voor mezelf zeker? Ik ken ook niet direct iemand in mijn omgeving die dit zou doen zonder bijbedoelingen.

Misschien zijn mijn vrienden / collega's allemaal bokken, ook mogelijk :)

Wat veel mensen wel lijken te vergeten, is dat het gros van de mensen die bedrogen werden door hun partner, die partner wellicht ook gewoon vertrouwden en er doorgaans geen graten in zagen dat die partner met anderen afsprak.

Dan is dat vertrouwen natuurlijk niet veel meer waard.

En dan kan je wel zeggen dat je die partner die jou bedriegt dan toch niet hoeft, good riddance. Maar dat is makkelijk gezegd natuurlijk wanneer je die nog graag ziet, een huis samen hebt, getrouwd bent of laat staan kinderen hebt.

Want ik ben er echt van overtuigd dat het iedereen kan overkomen, een scheve schaats rijden of zelfs verliefd worden op een ander. Ook al ben je van jezelf of van je partner overtuigd dat het nooit gaat gebeuren.

Laatst bewerkt:
Ach Non, zin om iets te gaan eten? :unsure:
In mijn geval zijn die vriendschappen gewoon vaak uitgebreid met de partner erbij, dus dan ziet ge die persoon gewoon niet meer alleen (want als het goed klikt met mij, klikt het wss goed met mijn/zijn partner ook). Dat betekent niet dat het niet meer kan, gewoon dat het niet meer gebeurt.
Ik ben misschien gewoon niet zo sociaal want 1op1 met vrouwen is hier ook heel beperkt :v. Ik zie mijn vrienden efficiënt: in groep :v

En ja er zijn vriendschappen met zowel mannen als vrouwen doodgebloed, dat lijkt mij een combinatie van een relatie en ouder worden m/andere prioriteiten
Dit dus. Van al de vriendinnen die ik had voor ik samen was met mijn vrouw zijn de enige waarmee ik nog apart afspreek ook diegene die nog zelf single zijn (hoewel ook zij veel voorstellen dat mijn partner zou meekomen wat dan ook wel gebeurd, als het niet gevraagd wordt is het meestal omdat ze gewoon in een mentaal moeilijke periode zitten waarbij ze eens hun hart willen luchten zonder dat daar iemand bij is) met de anderen spreken we hoofdzakelijk af met de partners gezien we eigenlijk met zijn allen van mening zijn dat wie samen is ook wel de vrienden van de partner apprecieert. Als er dan eens afgesproken wordt zonder partners is dat wederom omdat ze eens hun hart willen luchten over zaken waar ze ofwel niet bij de partner terecht kunnen of die met de partner te maken hebben. Zo niet hebben we er graag de partners bij gezien die ook onderdeel zijn van hun leven en er in het overgrote deel ook wel een klik is, zo niet pogen we toch overeen te komen gezien niemand graag zou hebben dat uw partner niet aanvaard wordt door uw vriendengroep.

Terug
Bovenaan