Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

  • Ja, en mijn partner gaat uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

    Stemmen: 71 37,2%
  • Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

    Stemmen: 54 28,3%
  • Nee, en mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

    Stemmen: 39 20,4%
  • Nee, maar mijn partner gaat toch uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

    Stemmen: 2 1,0%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou mogen

    Stemmen: 23 12,0%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou niet mogen

    Stemmen: 2 1,0%

  • Totaal aantal stemmers
    191
Ik voel me plots zielig dat ik een jaar lang bijna elke ochtend een knappe 22-jarige vrouw naast mij had op de trein voor ons dagelijks halfuurtje getetter. Ik ging er zelfs samen mee fietsen. En onze slaapkamers lagen dan nog vlakbij elkaar, het was mijn buurmeisje.
Het feit dat je hier het woord "knappe" hanteert wil dan toch ook zeggen er ergens in je brein een trigger is afgegaan? Het is niet omdat _jij_ zulke gevoelens onderdrukt dat iedereen dat altijd doet (of kan)?

Dacht onlangs ergens gelezen te hebben dat in België afhankelijk van de leeftijd tussen de 1/4 en 1/3 van de mensen vreemdgaan. Dat is toch geen onbeduidend aantal?
 
Ik ook niet.🤪
Niet dat ik grote bekentenissen verwacht al is een topic over vreemdgaan het enige wat nog niet aan bod is gekomen op het forum.
En dan een poll erbij van wie heeft er ooit een scheve schaats gereden en wie is daar ooit het slachtoffer van geweest en vervolgens verder toelichten...
Wellicht dat Trump zo'n topic kan starten aangezien hij altijd van die gare topics bedenkt.😫
 
Het feit dat je hier het woord "knappe" hanteert wil dan toch ook zeggen er ergens in je brein een trigger is afgegaan? Het is niet omdat _jij_ zulke gevoelens onderdrukt dat iedereen dat altijd doet (of kan)?
Iemand knap noemen wil toch verre van zeggen dat je er iets mee zou willen doen? Ze is zelfs mijn smaak niet, maar is naar de standaardnormen een mooie madam. Meer niet
Dacht onlangs ergens gelezen te hebben dat in België afhankelijk van de leeftijd tussen de 1/4 en 1/3 van de mensen vreemdgaan. Dat is toch geen onbeduidend aantal?
nee, maar helpt het als je je partner verbiedt om met mensen van het andere geslacht om te gaan? Als morgen mijn vrouw zou verbieden dat met met vrouwen alleen zou mogen afspreken, dan stijgt de kans dat ik op zoek ga naar een andere vrouw.
 
Amaai ik heb weer iets gemist, wat een thread :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:. Wat een achterlijk sturende antwoorden ook in de poll, ik heb dan ook niet geantwoord.

Praktisch is mijn antwoord momenteel "nee", omdat mijn vrouw al haar mannelijke en de meeste vrouwelijke vrienden is kwijt gespeeld. Dus gaan eten met een mannelijke vriend is niet aan de orde. In het verleden deed ze dat wel.

Ik push haar redelijk hard om vrienden te maken en er mee af te spreken, of dat nu mannen of vrouwen zijn. Mijn vrouw gaat ook dansen, moet ik nu bang zijn omdat ze daar tegen (o.a.) venten opschuurt? :wtf:

De clou van de discussie:
  • Statement A: Is er een grotere kans dat mijn vrouw mij zal bedriegen omdat ze meer mensen ontmoet? Ja waarschijnlijk stijgt die kans wel wat.
  • Statement B: Is mijn vrouw ongelukkiger als ze altijd thuis alleen zit? Ongetwijfeld ja.
Degene die A belangrijker vindt dan B (aka het is belangrijker uw vrouw onder controle / alleen thuis te houden, ook al gaat dat ten koste van haar geluk) is een onzeker mannetje die niet juist in de relatie staat in mijn ogen. We zijn toch geen 14 meer zeker.
 
Laatst bewerkt:
Amaai ik heb weer iets gemist, wat een thread :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:. Wat een achterlijk sturende antwoorden ook in de poll, ik heb dan ook niet geantwoord.

Praktisch is mijn antwoord momenteel "nee", omdat mijn vrouw al haar mannelijke en de meeste vrouwelijke vrienden is kwijt gespeeld. Dus gaan eten met een mannelijke vriend is niet aan de orde. In het verleden deed ze dat wel.

Ik push haar redelijk hard om vrienden te maken en er mee af te spreken, of dat nu mannen of vrouwen zijn. Mijn vrouw gaat ook dansen, moet ik nu bang zijn omdat ze daar tegen (o.a.) venten opschuurt? :wtf:

De clou van de discussie:
  • Statement A: Is er een grotere kans dat mijn vrouw mij zal bedriegen omdat ze meer mensen ontmoet? Ja waarschijnlijk stijgt die kans wel wat.
  • Statement B: Is mijn vrouw ongelukkiger als ze altijd thuis alleen zit? Ongetwijfeld ja.
Degene die A belangrijker vindt dan B (aka het is belangrijker uw vrouw onder controle / alleen thuis te houden, ook al gaat dat ten koste van haar geluk) is een onzeker mannetje die niet juist in de relatie staat in mijn ogen. We zijn toch geen 14 meer zeker.
Prachtig verwoord :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ik ook niet.🤪
Niet dat ik grote bekentenissen verwacht al is een topic over vreemdgaan het enige wat nog niet aan bod is gekomen op het forum.
En dan een poll erbij van wie heeft er ooit een scheve schaats gereden en wie is daar ooit het slachtoffer van geweest en vervolgens verder toelichten...
Wellicht dat Trump zo'n topic kan starten aangezien hij altijd van die gare topics bedenkt.😫
Ik denk dat ge nog zou verschieten van hoeveel mensen ja zouden antwoorden ...
 
Wat ik hier vooral shockerend vind, is dat blijkbaar heel veel mensen hier alleen maar vrienden hebben van 1 gender of na de start van een romantische relatie vriendschappen met de ene gender laten doodbloeien. Ik snap dat echt niet.

Waarom wordt er automatisch sociaal contact met mensen van een ander gender gelinkt aan romantiek of lust?
Waarom zijn mensen hier zo onzeker over hunzelf of anderen dat ze die platonische vriendschappen met de andere genders niet kunnen of willen onderhouden?

Da's toch absurd, niet? Gaat dat dan over bezitterigheid, jaloezie? Is dat niet extreem vermoeiend? Toxisch bijna?

Ik snap er écht niets van.

Nja dat is de poll niet hè.
Eerlijk gezegd de mensen waar ik 1 op 1 mee afspreek dat zijn een handvol vrienden (van in kindertijd) en dat is het. Veel van mijn sociale contacten zijn in groep. Allemaal mannen:

Mss ben ik daar vreemd in maar bij mijn vriendin is dat ook zo die heeft een zeer hecht vriendenkliekje en daar zou ze soms ook eens alleen met 1 van weggaan. Hier allemaal vrouwen.

Maar een mannelijke collega orzo? Nog nooit gebeurd en ze vraagt daar niet om. En als het al gebeurd dat iemand haar uitnodigt dan weigert ze dat en wil ze zelf eerder in groep afspreken. De meeste collega’s zijn eerder kennissen.

En ze heeft wel mannelijke vrienden en ik vrouwelijke, maar echt zo close dat je er eens 1 op 1 mee wil weg gaan om zaken te bespreken die in groep niet kunnen? Nja die heb ik gwn niet. Van zo een vrienden heb ik er überhaupt niet veel.


En dat is mss ook iets wat de poll een vertekend beeld geeft. Il denk dat veel mensen hun dichtste vrienden van hetzelfde geslacht zijn. Waardoor dit niet eens voorkomt. Zonder dingen te gaan verbieden.
 
Ik heb nee gezegd omdat mijn partner geen vrouwelijke vriendinnen heeft.
Moest het wel zo zijn zou het mij niet storen tenzij hij meer met haar wil gaan afspreken dan met mij. Maar dat ligt dan eerder aan een licht jaloers/achterdochtig kantje van mezelf.
Zelf heb ik wel mannelijke kameraden maar die zie ik niet altijd in 1 op 1 situaties, meestal samen naar feestjes, festivals, zonder mijn partner dan maar wel met nog volk bij.
 
Iemand knap noemen wil toch verre van zeggen dat je er iets mee zou willen doen? Ze is zelfs mijn smaak niet, maar is naar de standaardnormen een mooie madam. Meer niet
Zeg ik toch ook niet? Maar het feit dat je het opmerkt, wil zeggen dat je onbewust reeds een aantal kenmerken op je lijst hebt afgevinkt over een potentiële partner om te paren. Denk dat je ervan zou verschieten wat er zich allemaal onder je motorkap afspeelt waar je je niet meteen van bewust bent. Wij blijven uiteindelijk toch ook maar zoogdieren die driften hebben (ook al onderdrukken we daar een groot deel van).
 
Ik heb ongeveer evenveel mannelijke vrienden als vrouwelijke. Ik ben vrijgezel, maar ik zou er toch niet mee kunnen lachen moest een latere partner zeggen dat ik ineens de helft van mijn vriendengroep niet meer (1 op 1) mag zien :wtf: en voor de duidelijkheid: dat zijn platonische vriendschappen, ze bestaan wel degelijk tussen man en vrouw!
 
Brace for impact zou ik zeggen. Vanaf dat mensen in relaties zitten en kinderen krijgen verandert er veel. Tis niet voor niks dat in die poll hierboven 108/130 = 83% zegt dat zoiets niet gebeurt in hun relatie. Meestal zult gij afspreken met koppels of groepen en niet 1-1 met vrouwen.
Uwe poll is basically: Hey matties, stem "ja" als case 1 van de 87 opties waar is. Ik zal cases 2 tot 87 tellen als "nee".

Niet moeilijk om dan met een resultaat van 83% op de proppen te komen hé.
Sneaky en manipulatief, dat is het dan weer wel ;).
 
Brace for impact zou ik zeggen. Vanaf dat mensen in relaties zitten en kinderen krijgen verandert er veel. Tis niet voor niks dat in die poll hierboven 108/130 = 83% zegt dat zoiets niet gebeurt in hun relatie. Meestal zult gij afspreken met koppels of groepen en niet 1-1 met vrouwen.
Maar het is logisch dat vanaf een bepaalde de leeftijd mensen vaker in een vaste relatie zitten, wat het ook gewoon vaker doet voorkomen dat je mensen samen met hun partner ontmoet.

Dat staat los van "de kat niet bij de melk zetten", wat je hier ook hoort.
 
Brace for impact zou ik zeggen. Vanaf dat mensen in relaties zitten en kinderen krijgen verandert er veel. Tis niet voor niks dat in die poll hierboven 108/130 = 83% zegt dat zoiets niet gebeurt in hun relatie. Meestal zult gij afspreken met koppels of groepen en niet 1-1 met vrouwen.
Ik ben de enige vrijgezel in de groep. De rest zit in een relatie, sommigen ook al met kinderen. Meestal spreken we wel in groep af natuurlijk, maar ik ga gerust ook 1 op 1 met een van de vriendinnen naar bijvoorbeeld een concert hoor, dat is zeker niks vreemd aan.
 
Maar je ziet toch wat je ziet? Niks manipulatief aan hoor de details van wat die 83% niet doet staan mooi opgelijst in bullet points zelfs. Tis duidelijk dat regelmatig gewoon eentje gaan drinken of iets gaan eten, samen gaan shoppen… 1-1 met vriend/collega van het ander geslacht in 83% van de koppels niet gebeurt. Wat hebt ge daar tegenin te brengen? Dat dat gemanipuleerd is? Dat dat Fake News is 😜 Why?
Er zijn er ook veel die ook gereageerd hebben dat ze nee hebben aangeduid omdat de partner geen vrienden heeft van het andere geslacht. Daarom niet dat het niet zou mogen hé dus het geeft een vertekend beeld .. :rolleyes:
 
Maar je ziet toch wat je ziet? Niks manipulatief aan hoor de details van wat die 83% niet doet staan mooi opgelijst in bullet points zelfs. Tis duidelijk dat regelmatig gewoon eentje gaan drinken of iets gaan eten, samen gaan shoppen… 1-1 met iemand van het ander geslacht in 83% van de koppels niet gebeurt. Wat hebt ge daar tegenin te brengen? Dat dat gemanipuleerd is? Dat dat fake News is 😜 Why?
Bvb: Mijn antwoord al, mijn vriendin doet dat noch met een man noch met een vrouw. Daarbovenop deed ze dat in het verleden WEL (met mannen). En als laatste heb ik als partner er 0 problemen mee als ze dat (vroeger of nu) doet. Jij telt dit als een "nee".

Leg mij de waarde eens uit van dit als een "nee" te tellen. Dit is gewoon een niet relevante case (voor uw "onderzoek") en zou gewoon niet mee mogen tellen. Maar omdat gij dit gewoon meetelt als een "nee", lijkt uwe groep "nee" (nu dus 83%) enorm groot te zijn.
En zo zijn er nog 85 cases (arbitrair getal) te vinden die gewoon niet relevant zijn, maar gij wel meetelt.

TLDR: Ge stelt een foute vraag, en trekt daaruit foute conclusies. Of ge het moedwillig doet laat ik in het midden.
 
@Five-seveN hebt ge deze poll gemaakt omdat ge het ook linkt aan vreemdgaan?
Of gaat het gewoon om het vertrouwen in relaties?
Want ik ken wel mensen waar er niet 1 op 1 wordt afgesproken met mensen van het andere geslacht maar er wordt wel vreemd gegaan 🤷🏼‍♀️
 
Terug
Bovenaan