Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

• Ja, en mijn partner gaat uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 98 38,4%
  • Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 72 28,2%
  • Nee, en mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 51 20,0%
  • Nee, maar mijn partner gaat toch uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 2 0,8%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou mogen

Stemmen: 31 12,2%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou niet mogen

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    255
Maar je ziet toch wat je ziet? Niks manipulatief aan hoor de details van wat die 83% niet doet staan mooi opgelijst in bullet points zelfs. Tis duidelijk dat regelmatig gewoon eentje gaan drinken of iets gaan eten, samen gaan shoppen… 1-1 met iemand van het ander geslacht in 83% van de koppels niet gebeurt. Wat hebt ge daar tegenin te brengen? Dat dat gemanipuleerd is? Dat dat fake News is 😜 Why?
Bvb: Mijn antwoord al, mijn vriendin doet dat noch met een man noch met een vrouw. Daarbovenop deed ze dat in het verleden WEL (met mannen). En als laatste heb ik als partner er 0 problemen mee als ze dat (vroeger of nu) doet. Jij telt dit als een "nee".

Leg mij de waarde eens uit van dit als een "nee" te tellen. Dit is gewoon een niet relevante case (voor uw "onderzoek") en zou gewoon niet mee mogen tellen. Maar omdat gij dit gewoon meetelt als een "nee", lijkt uwe groep "nee" (nu dus 83%) enorm groot te zijn.
En zo zijn er nog 85 cases (arbitrair getal) te vinden die gewoon niet relevant zijn, maar gij wel meetelt.

TLDR: Ge stelt een foute vraag, en trekt daaruit foute conclusies. Of ge het moedwillig doet laat ik in het midden.

@Five-seveN hebt ge deze poll gemaakt omdat ge het ook linkt aan vreemdgaan?
Of gaat het gewoon om het vertrouwen in relaties?
Want ik ken wel mensen waar er niet 1 op 1 wordt afgesproken met mensen van het andere geslacht maar er wordt wel vreemd gegaan 🤷🏼‍♀️

Zonder medeweten van de partner dan he, die mens zou hier dan nietsvermoedend 'nee' aanduiden.
Volgens 57 is de drempel minder hoog om te bedriegen als ge van uw partner al moogt gaan eten met iemand want u moeten inhouden om iemand niet stante pede binnen te doen terwijl uw wederhelft weet waar en met wie ge weg zijt is moeilijker dan liegen tegen uw partner :v

Lijkt mij dat het moeilijker is om met medeweten van uw partner weg te gaan met iemand en achteraf te moeten liegen over wat er gebeurd is dan op voorhand al iets te verzinnen (ik ga sporten/met iemand van hetzelfde geslacht weg/laat werken) of zelfs op momenten dat uw partner niets zou vermoeden (middagpauze van uw werk).

Als ge weet dat uw partner het liever niet heeft dat ge vriendschappelijk met iemand weggaat en ge moet daar al voor liegen zit ge volgens mij dus veel meer met katten en melk bezig :v

Ik behoor ook bij diegene die hier als ouderwets en kleingeestig gecatalogeerd worden.
Mijn partner doet het niet, maar ik zou het zeker ook niet leuk vinden.

Ooit ook mijn veto gesteld tegen een job waarvoor mijn vrouw solliciteerde.
Ze ging rechterhand van de baas worden en geregeld midweeks met hem naar het buitenland moeten gaan.
Nope...

Ik behoor ook bij diegene die hier als ouderwets en kleingeestig gecatalogeerd worden.
Mijn partner doet het niet, maar ik zou het zeker ook niet leuk vinden.

Ooit ook mijn veto gesteld tegen een job waarvoor mijn vrouw solliciteerde.
Ze ging rechterhand van de baas worden en geregeld midweeks met hem naar het buitenland moeten gaan.
Nope...
Daar zou ik nu toch ook niet echt happy van worden tbh.

Ik heb "neen" geantwoord, maar dat is meer omdat wij dat niet doen. Als wij afspreken is het meestal met koppels. Mocht ze echt willen zou ze dat van mij wel mogen, al moet ze der geen wekelijkse gewoonte van maken :unsure:
Ik geef ook wel toe dat ik een vrij jaloers type ben, maar desondanks zijt ge een koppel en moet ge elkaar wel vertrouwen geven.

Om deze lijn even door te trekken (is al minder on topic):

Maar jij bent dus een persoon die het ook perfect zou vinden als uw partner zou meedoen aan temptation island, want ja... als die daar toevallig een soulmate vindt of toevallig seks heeft, wie ben jij dan om je partner dat te ontzeggen? Uw partner mag dus ook op tinder zitten om "nieuwe vrienden te leren kennen, een mee af te spreken voor den babbel!" enz? Je zou de relatie niet stopzetten als je partner dit doet, want hij is volledig vrij om dat zelf te kiezen? Wel er zijn er veel die dat niet zouden accepteren, omdat een relatie iets is wat je bouwt op lange termijn en omdat zulke korte termijn emoties de vrije loop laten een risico vormen. Verliefdheidsvlindertjes en met uw hoofd in de wolken leven vervaagt bij zowat elke lange termijn relatie.

Let op: een antwoord als "partner mag dat zelf kiezen maar ik zou wel de relatie verbreken", betekent uiteraard dat je het wel verbiedt en niet OK vindt.
Wat een kromme vergelijkingen.
Partners die aan temptation island willen meedoen, hoef ik niet en zou ik al veel eerder de deur gewezen hebben.
Bij zo een programma is het ook de bedoeling dat er geflirt wordt. Dat is verre van een platonische vriendschap.

Op tinder zou ze van mij mogen, maar ook dat is een kromme vergelijking, want de matches die ze daar maakt, zijn niet op zoek naar platonische vriendschap. Het draait daar in eerste instantie om vlees keuren.

En dus enkel en alleen omdat ik niet wil dat ze aan temptation island zou deelnemen, moet ik nee aanduiden?
Dan heb je duidelijk een ongelooflijke bias wat je eigen poll betreft en is deze vanaf het begin al fout.

Om even normaal te doen en nogmaals te zeggen hoe ik het zie:
Mijn partner mag een one to one doen met eender welk geslacht (doet mijn date vanavond trouwens ook) zonder dat ik er problemen rond maak.
Moest haar platonische date meer willen, verwacht ik van haar dat ze dat afblokt.
Moest ze zelf verliefd worden, dan verwacht ik van haar dat ze een rationele en beredeneerde beslissing maakt.
Moest ze uiteindelijk voor de ander kiezen, tja wat ga ik daar dan aan veranderen?
Zolang ze me op dat moment niet bedrogen heeft, wens ik haar alle geluk toe.
Jammer dat het niet met mij is.

Ik ga haar niet verbieden om andere mensen te leren kennen.
Als ze toch zou willen bedriegen, is verbieden geen oplossing, want dan gebeurt het stiekem toch.
Ik ga uit van wederzijds vertrouwen en als er wat gebeurt, hoop ik dat ze me dat gewoon vertelt

Toch echt niet zo moeilijk?

Laatst bewerkt:
Vinden jullie niet dat er een onderscheid is tussen een vriendschapsrelatie, een liefdesrelatie en pure fysieke aantrekkingskracht? Mocht mijn vriendin verliefd worden op iemand anders dan zou ik dat heel erg vinden. Maar dat hou je toch niet tegen door iets als afspraakjes te verbieden?

Wat vriendschapsrelaties betreft moet je je partner vrij laten om zijn/haar eigen vrienden te kiezen. Ook als ze op een ander wil gaan rampetampen moet ze dat zelf weten, ik heb er geen probleem mee. Dat verandert onze liefdesrelatie niet he. Maar ik besef dat dit zeker niet de norm is.

Helemaal niet moeilijk. Wel belangrijk om tussen partners dezelfde definitie van bedrog te gebruiken. Voor de rest helemaal met je eens.
Inderdaad!
Communicatie is key, zoals bij alles.
Deftige afspraken maken en open staan voor dialoog wanneer je partner met iets zou zitten, is voor mij ongelooflijk belangrijk in een relatie.

Ik heb een vriendin (ja, platonisch, omg het kan) die zo een dingen niet durft vertellen aan haar partner omdat ze bang is voor de reactie.
Nja, ik voorspel dat het vroeg of laat mis gaat owv gebrek aan communicatie of bepaalde dingen bewust achter houden.

Ik ook niet.🤪
Niet dat ik grote bekentenissen verwacht al is een topic over vreemdgaan het enige wat nog niet aan bod is gekomen op het forum.
En dan een poll erbij van wie heeft er ooit een scheve schaats gereden en wie is daar ooit het slachtoffer van geweest en vervolgens verder toelichten...
Wellicht dat Trump zo'n topic kan starten aangezien hij altijd van die gare topics bedenkt.😫
Toch een beetje hypocriet om Trump dan te gaan beschuldigen van zo een gare topics, terwijl we beide weten dat jij er maar al te graag in gaat meelezen.

Zo een topics hebben ook weinig discussiewaarde, imo.
Dienen eerder om het drama en roddelgehalte van de community te verhogen.

Wat ik hier vooral shockerend vind, is dat blijkbaar heel veel mensen hier alleen maar vrienden hebben van 1 gender of na de start van een romantische relatie vriendschappen met de ene gender laten doodbloeien. Ik snap dat echt niet.

Waarom wordt er automatisch sociaal contact met mensen van een ander gender gelinkt aan romantiek of lust?
Waarom zijn mensen hier zo onzeker over hunzelf of anderen dat ze die platonische vriendschappen met de andere genders niet kunnen of willen onderhouden?

Da's toch absurd, niet? Gaat dat dan over bezitterigheid, jaloezie? Is dat niet extreem vermoeiend? Toxisch bijna?

Ik snap er écht niets van.
Vriendschap tussen 2 verschillende genders kan weldegelijk, maar dan is er vaak simpelweg geen aantrekking. Het is imo de aantrekking bij 1 van beide die een langdurige vriendschap onmogelijk maakt. In mijn vriendenkring is er een toestand waarbij 1 van de vriendinnen zeer close is met 1 van de mannelijke vrienden, dat zijn elkaars absolute besties (zijn elkanders getuige geweest en peter/meter van elkanders kinderen). Ik durf mijn hand in het vuur steken dat daar nooit iets gebeurd is, simpelweg omdat die zo hard op elkaar gelijken dat ze in elkaar een vertrouwenspartner zien maar geen spanning voelen, louter vriendschap. En dan werkt het volgens mij wel. Als 1 van de 2 hopeloos zou hopen dat er meer dan vriendschap inzit, dan is het sowieso een toxische vriendschap waar oftewel een koppel aan onderdoor gaat of de persoon in kwestie zelf.

Bij ons zijn de close vrienden allemaal gesetteld. Eens in een relatie (en zeker met kinderen) ben je dermate opgeslorpt door uw gezin dat vriendschap sowieso wat verwaterd. Ik zie mijn vrienden absoluut minder dan toen ik single was. Niet dat alles rond de partner draait, verre van, maar waar je anders nood heb om anderen op te zoeken ga je nu eerder plannen om eens samen te komen. En bij ons is dat vaak met de koppels samen of de mannen en vrouwen apart. Onze vriendenkring is ook gegroeid vanuit groepje mannen/vrouwen waar partners bij aangesloten zijn.

Daarnaast ben ik er evenzeer van overtuigd dat bedrog in het geniep gebeurd. Mensen schamen zich vaak als ze gevoelens voor een 2e persoon ontwikkelen, men weet daar geen blijf mee en gaat daarom vaak in het geniep handelen en inderdaad liegen over de afspraak. Ik ben zelf in een vorige relatie bedrogen geweest, ik wist evenzeer niet wat er effectief gaande was, maar van een 'close vriendin' was helemaal geen sprake, wel van zogezegd geregeld overwerken ;). Ik heb daarom niet minder vertrouwen in mijn huidige partner. Wij gaan al eens afzonderlijk uit/iets drinken onder vrienden/afzonderlijk naar festivalletje met overnachting/afzonderlijk op weekend etc. Ik heb daarbij niet de minste argwaan, integendeel, ik zou geen relatie kunnen hebben moest ik mij iedere keer moeten zorgen maken dat er iets zou kunnen gebeuren. Je gaat uit van uw goed gevoel. Daarnaast besef je ook dat bedrog niet uit het niets kwam, echt super was die relatie ook niet, die lessen neem je mee in uw volgende relatie, een relatie is beide werken en er niet zomaar van uitgaan dat je elke obstakel wel overleeft :).

Brace for impact zou ik zeggen. Vanaf dat mensen in relaties zitten en kinderen krijgen verandert er veel. Tis niet voor niks dat in die poll hierboven 108/130 = 83% zegt dat zoiets niet gebeurt in hun relatie. Meestal zult gij afspreken met koppels of groepen en niet 1-1 met vrouwen.
Van de mensen die op de iets meer genuanceerde vraag hebben geantwoord (zou het mogen), zeggen 14 van de 19 dat ze er geen problemen mee hebben.

Of telt dat niet en zijn die mensen allemaal single omdat ze zich keer op keer laten vangen en de kat bij de melk zetten?

M'n beste vriendin is mijn vrouw. Ik ken veel vrouwen ('vriendinnen') en kom die ook overal tegen. Maar ik heb totaal geen behoefte om specifiek met 1 vrouw af te spreken. Met vrienden (mannen) wel.

Als ik ne vent bezig hoor dat hij naast z'n vrouw ook nog een beste vriendin heeft denk ik ja, dat had ik ook als ik 16 jaar was.

Draai het om, zou ik het "leuk" vinden moest mijn vrouw afspreken met een andere man?
Neen, dus probleem lost zich op voor het zich stelt ... maar moest ze het willen zou ik het niet verbieden...
Zoals Mr Anderson het zegt , mijn vrouw is mijn beste vriend, mijn buddy en ik heb geen behoefte aan afspraakjes met andere vrouwen, heb bewust (zie regel boven) geen vriendinnen omdat ik daar geen behoefte aan heb, een paar goede vrienden dat wel en die zijn ten allen tijde welkom.

Wij kunnen weken op vakantie/thuis zijn met mekaars gezelschap en met niemand bekend/onbekend praten, terwijl ik koppels zie die altijd "vrienden/ander(e) koppel(s)" rond zich moeten hebben, ik zou er zenuwachtig van worden als er een ander koppel bij is waar je continu rekening moet mee houden....

Laatst bewerkt:
Toch een beetje hypocriet om Trump dan te gaan beschuldigen van zo een gare topics, terwijl we beide weten dat jij er maar al te graag in gaat meelezen.

Zo een topics hebben ook weinig discussiewaarde, imo.
Dienen eerder om het drama en roddelgehalte van de community te verhogen.
Was niet eens serieus bedoeld.
En waarom zou erover geroddeld moeten worden het boeit toch niemand wie er met wat neukt who cares en de opmerking over meerwaarde is al helemaal waardeloos want wat voor een verschil is er tussen zo'n topic en één over anale seks, scheten laten bij partner en bezitten van vuurwapens? Denk dat al deze topics van Trump komen vandaar mijn verwijzing naar hem, wat ook als grapje bedoeld was omdat vooral die over anale seks gaar was en idd, heb het ook gelezen en erin gereageerd, is toch niets mis mee?

Soms zijn er mensen die het eea willen neertypen in zo'n topics dan moeten/kunnen ze dat doen, geheel vrijblijvend zo ook in een eventueel vreemdgaandraadje.
(Heb toch verschillende verhalen mogen lezen van members die bedrogen zijn geweest dus ja, zij hebben er kennelijk geen problemen mee)

Als je over de meerwaarde gaat oordelen van topics zijn er niet veel op het forum die iets betekenen en de activiteit ervan is het bewijs.

Was niet eens serieus bedoeld.
En waarom zou erover geroddeld moeten worden het boeit toch niemand wie er met wat neukt who cares en de opmerking over meerwaarde is al helemaal waardeloos want wat voor een verschil is er tussen zo'n topic en één over anale seks, scheten laten bij partner en bezitten van vuurwapens? Denk dat al deze topics van Trump komen vandaar mijn verwijzing naar hem, wat ook als grapje bedoeld was omdat vooral die over anale seks gaar was en idd, heb het ook gelezen en erin gereageerd, is toch niets mis mee?

Soms zijn er mensen die het eea willen neertypen in zo'n topics dan moeten/kunnen ze dat doen, geheel vrijblijvend zo ook in een eventueel vreemdgaandraadje.
(Heb toch verschillende verhalen mogen lezen van members die bedrogen zijn geweest dus ja, zij hebben er kennelijk geen problemen mee)

Als je over de meerwaarde gaat oordelen van topics zijn er niet veel op het forum die iets betekenen en de activiteit ervan is het bewijs.
Voel je dan vrij om er eentje te starten!
Ik zal zelfs stemmen 😊

Vreemdgaan is anders wel een behoorlijk serieus onderwerp.

Waarom gebeurt het? Wie heeft het meegemaakt en wat heeft dat met je gedaan? Kan een relatie overleven na vreemdgaan? Wat begrijpt iedereen onder vreemdgaan? Is dat verliefdheid, sex of een geheime relatie? Waarom conformeren we ons nog aan de norm om het bij één partner te houden?

Ik heb 'neen' geantwoord. Mijn beste vrienden zijn mannen, haar beste vrienden zijn vrouwen, dus het 'probleem' stelt zich niet. In praktijk spreek ik dus altijd 1-op-1 altijd af met mannen en zij met vrouwen.

Daarnaast spreken we meestal af met andere koppels of in 'grotere' groepen. Als één van ons beiden met collega's weggaat, dan is dat ook altijd met een groep collega's.

Nu we al een tijdje in het huisje-tuintje-boompje-kindjes verhaal zitten, is het ook niet meer zo dat we constant de deur uit zijn.

Eerlijk, moest zij morgen ineens afkomen dat ze 1-op-1 wil afspreken met een andere man, dan geef ik toe dat het mij een ander gevoel zal geven dan dat ze dat met een vriendin doet. Maar ook dan hangt het een beetje van de context af. Moest er nu 'ineens' een nieuwe vriendschap met een andere man ontspruiten , dan zou dat mij ook een ander gevoel geven dan wanneer ze reeds een jarenlange goede vriendschap zou hebben met iemand die ze al langer kent dan ik en of ik die persoon in kwestie zélf ook persoonlijk ken.

Verbieden zou ik het uiteraard nooit doen en vertrouwen is er zeker genoeg. Tenslotte hoeft ze ook niet 1-op-1 af te spreken met iemand om mij te bedriegen (of ik haar)...

Terug
Bovenaan