Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

• Ja, en mijn partner gaat uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 98 38,4%
  • Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 72 28,2%
  • Nee, en mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 51 20,0%
  • Nee, maar mijn partner gaat toch uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 2 0,8%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou mogen

Stemmen: 31 12,2%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou niet mogen

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    255
Wat als je vrouw of vriendin biseksueel is en alleen (niet in groep) afspreekt met andere vriendinnen? Aanzien jullie dat ook als een bedreiging of is dat niet erg?

Wat als je vrouw of vriendin biseksueel is en alleen (niet in groep) afspreekt met andere vriendinnen? Aanzien jullie dat ook als een bedreiging of is dat niet erg?
Tzijn uiteraard enkel mannen die niet te vertrouwen zijn (in combinatie met andere mannen of vrouwen). Lesbiennes denken nooit aan seks.

En wtf afspreken met een vriend is 'de opties openhouden'. Ik kijk zo niet naar mijn vrienden ze. Zoals ik hier al twee keer heb gezegd: het kan dat er meer speelt maar dan is het aan uzelf om eerlijk te zijn en inderdaad respectvol genoeg te zijn naar alle partijen om geen mensen aan het lijntje te houden of uzelf in posities te manoeuvreren waar het wel eens ongemakkelijk zou kunnen worden. Ik kan evenwel niet geloven dat er meer speelt bij eender welke vrouw of man waar ge goed mee overeen komt. Als dat voor u wel zo is: by all means, ga niet gaan eten met andere vrouwen! Maar maak een ander zijn rekening niet.

Ik zie deze thread nu pas en ga geen 9 pagina's bijlezen dus hier is mijn antwoord zonder op de hoogte te zijn van de huidige discussie.

Ik heb verschillende vriendinnen en ja, ik spreek daar geregeld mee af om met 2 een pintje te gaan pakken. Mijn vrouw heeft daar nog geen moment onnozel over gedaan en ik heb er nog geen moment over gedacht om haar te bedriegen. Kdenk dat mijn vriendinnen daar ook niet zoveel zin in zouden hebben eerlijk gezegd.

Mijn vrouw heeft niet zoveel vrienden maar er zijn wel verschillenden van toen we op Erasmus zaten in Zweden. Wanneer die Japan bezoeken spreekt zij daar ook altijd mee af en vaak is dat alleen met z'n 2. Daar heb ik ook nog geen moment onnozel over gedaan.

Tzijn uiteraard enkel mannen die niet te vertrouwen zijn (in combinatie met andere mannen of vrouwen). Lesbiennes denken nooit aan seks.

En wtf afspreken met een vriend is 'de opties openhouden'. Ik kijk zo niet naar mijn vrienden ze. Zoals ik hier al twee keer heb gezegd: het kan dat er meer speelt maar dan is het aan uzelf om eerlijk te zijn en inderdaad respectvol genoeg te zijn naar alle partijen om geen mensen aan het lijntje te houden of uzelf in posities te manoeuvreren waar het wel eens ongemakkelijk zou kunnen worden. Ik kan evenwel niet geloven dat er meer speelt bij eender welke vrouw of man waar ge goed mee overeen komt. Als dat voor u wel zo is: by all means, ga niet gaan eten met andere vrouwen! Maar maak een ander zijn rekening niet.
Hoe jij naar een vaste vriend kijkt waarmee je op regelmatige basis op "niet-romantische" date gaat is niet het enige dat hier telt. Er zijn er hier nog minstens 2 andere betrokken partijen die daar ook ieder hun eigen gevoelens over zullen hebben en die ze al dan niet eerlijk uiten.

Het kan mij eigenlijk ook niet schelen of daar uit dat risico dan uiteindelijk iets amoureus van komt of niet, voor mij valt dat hoe dan ook onder emotioneel bedrog. Als een relatie waardevol is, moet je daar ook opofferingen voor kunnen maken. Als mijn partner zou afkomen dat ze dat niet kan opgeven en nood heeft aan een tweede man in haar leven om privé gesprekken te kunnen voeren die ze niet met mij kan voeren, dan hou ik de eer aan mezelf en kan ze haar kleren van de straat rapen. Dat is geen wifey material.

Klinkt hard, maar ik ga geen eten betalen voor een koekoeksjong.

Over het algemeen ben ik geen veeleisend persoon (cara pils :love2:) maar voor een partner leg ik de lat wel hoog. Geen tempation island-achtige toestanden ten huize M°°nblade.

Hoe jij naar een vaste vriend kijkt waarmee je op regelmatige basis op "niet-romantische" date gaat is niet het enige dat hier telt. Er zijn er hier nog minstens 2 andere betrokken partijen die daar ook ieder hun eigen gevoelens over zullen hebben en die ze al dan niet eerlijk uiten.

Het kan mij eigenlijk ook niet schelen of daar uit dat risico dan uiteindelijk iets amoureus van komt of niet, voor mij valt dat hoe dan ook onder emotioneel bedrog. Als een relatie waardevol is, moet je daar ook opofferingen voor kunnen maken. Als mijn partner zou afkomen dat ze dat niet kan opgeven en nood heeft aan een tweede man in haar leven om privé gesprekken te kunnen voeren die ze niet met mij kan voeren, dan hou ik de eer aan mezelf en kan ze haar kleren van de straat rapen. Dat is geen wifey material.

Over het algemeen ben ik geen veeleisend persoon (cara pils :love2:) maar voor een partner leg ik de lat wel hoog. Geen tempation island-achtige toestanden ten huize M°°nblade.
Maar gaat dat dan in beide richtingen?

Als uw vrouw een of andere hobby wil gaan doen waar jij geen interesse in hebt en ze heeft een vriend die dat ook doet, jij wilt niet dat ze het met hem gaat doen ( pak nu squash ofzoiets). Ga jij dan ook de opoffering (?) van uw kant maken om die hobby met haar te gaan doen? En in de zelfde categorie, zijn al uw activiteiten enkel met haar of solo ?

Laatst bewerkt:

The fifties are back.

Maar gaat dat dan in beide richtingen?

Als uw vrouw een of andere hobby wil gaan doen waar jij geen interesse in heeft en ze heeft een vriend die dat ook doet, jij wilt niet dat ze het met hem gaat doen ( pak nu squash ofzoiets). Ga jij dan ook de opoffering (?) van uw kant maken om die hobby met haar te gaan doen? En in de zelfde categorie, zijn al uw activiteiten enkel met haar of solo ?
Werk en hobby gerelateerde zaken reken ik niet onder privé afspraakjes. Meestal is dat ook in groepsverband en is sporten opgedeeld in geslacht.

The fifties are back.
Want een huwelijk voor het leven en een stabiele omgeving voor kinderen om in op te groeien zijn echt wel de horror.

Werk en hobby gerelateerde zaken reken ik niet onder privé afspraakjes. Meestal is dat ook in groepsverband en is sporten opgedeeld in geslacht.
Maar dat is niet echt een antwoord op zijn vraag hé. Stel een vaste mannelijke squashpartner of zwempartner, is dat dan wel ok? Want volgens wat je hier zegt wel, maar volgens je vorige post lijkt het mij dan eerder dat ze voor jou een andere partner moet zoeken of een andere sport, of jij dan maar met haar gaat squashen/zwemmen.

Want een huwelijk voor het leven en een stabiele omgeving voor kinderen om in op te groeien zijn echt wel de horror.
Jouw standpunt maakt daarvan geen zekerheid, net zoals er mensen zijn die elkaar meer ruimte geven waar dat ook lukt.

Dus het is ok om met iemand af te spreken zolang het maar niet om te eten is? Ok dat is al veel vrijer dan daarvoor.

Reden dat ik het vraag is dat ik door dit hier te lezen er aan dacht dat ik gisteren overwatch gespeeld heb en gebabbeld heb met een finse. Jij zou dat als emotioneel bedrog zien, maar het alternatief is geen overwatch meer spelen of mijn vriendin dwingen iets te doen dat ze absoluut niet graag doet.

Maar dat is niet echt een antwoord op zijn vraag hé. Stel een vaste mannelijke squashpartner of zwempartner, is dat dan wel ok? Want volgens wat je hier zegt wel, maar volgens je vorige post lijkt het mij dan eerder dat ze voor jou een andere partner moet zoeken of een andere sport, of jij dan maar met haar gaat squashen/zwemmen.
Als ik net zeg dat ik sporten niet reken als een privé afspraak, waar het hier over gaat, en squashen en zwemmen zijn dat, dan is dat wel een antwoord op zijn vraag he.

Afspreken met het doel om samen te sporten is in mijn ogen iets geheel anders dan op regelmatige basis afspreken met het doel om elkaar in prive te zien en met elkaar te praten.

Dus het is ok om met iemand af te spreken zolang het maar niet om te eten is? Ok dat is al veel vrijer dan daarvoor.

Reden dat ik het vraag is dat ik door dit hier te lezen er aan dacht dat ik gisteren overwatch gespeeld heb en gebabbeld heb met een finse. Jij zou dat als emotioneel bedrog zien, maar het alternatief is geen overwatch meer spelen of mijn vriendin dwingen iets te doen dat ze absoluut niet graag doet.
Nja zo vreemd is dat toch niet.

Een hobby ja ok. Sport? Eerlijk dat zou ik al raar vinden. Met zen 2tjes?
Dn zie ik al niet meteen in waarom je niet evengoed samen kan sporten.

Maar moest mijn vriendin nu morgen afkomen dat ze eens iets wil gaan drinken of eten met een collega ofzo… 1 op 1
Dat vind ik toch maar raar.
Of het moet een oude vriendschap zijn

Als ik net zeg dat ik sporten niet reken als een privé afspraak, waar het hier over gaat, en squashen en zwemmen zijn dat, dan is dat wel een antwoord op zijn vraag he.

Afspreken met het doel om samen te sporten is in mijn ogen iets geheel anders dan op regelmatige basis afspreken met het doel om elkaar in prive te zien en met elkaar te praten.
want je praat niet als je bijvoorbeeld 100km gaat fietsen ofzo? Klinkt allemaal redelijk arbitrair

Je zegt dat het je niet gaat om of er gevolgen zijn aan de date of niet. Als een relatie waardevol is, moet je opofferingen kunnen maken.

Maar die opofferingen moet je toch alleen maar maken voor een reden? Als ze die relatie in het gevaar brengen? Toch niet omdat je partner een willekeurig idee krijgt, en je daar plots in moét meegaan, anders "is het uit"? Dat noem ik eigenlijk niet bepaald een gezonde relatie, en geen offer dat je moét maken...

Dus als het niet gaat om de eventuele gevolgen van die date (romantisch of niet), en er is geen enkele reden om dat te verbieden, dan nog zou je volgens jou die opoffering moeten maken voor de relatie? Ik weet het niet, maar "mag niet" vind ik een heel raar fundament voor een relatie. Geen haar op m'n hoofd zou eraan denken om mijn vrouw op dat vlak iets te verbieden.

want je praat niet als je bijvoorbeeld 100km gaat fietsen ofzo? Klinkt allemaal redelijk arbitrair
Ik denk dat hij doelt op het feit dat het hoofddoel is sporten.

Itt gezellige convo met zen tweetjes.
Zal je babbelen ? Ja, maar je spreekt f om te sporten.

Bij het andere spreek je af omdat je mss eens nood hebt aan zo een babbel met iemand anders? Wat dan meer kan overkomen als ‘emotioneel bedrog’ zoals hij aanhaalt in 1 van zijn vorige posts

In een kleedkamer van bvb de tennisclub kan er ook 1 op 1 (letterlijk :x) "geklust" worden. Just sayin´ ( :x)

Je zegt dat het je niet gaat om of er gevolgen zijn aan de date of niet. Als een relatie waardevol is, moet je opofferingen kunnen maken.

Maar die opofferingen moet je toch alleen maar maken voor een reden? Als ze die relatie in het gevaar brengen? Toch niet omdat je partner een willekeurig idee krijgt, en je daar plots in moét meegaan, anders "is het uit"? Dat noem ik eigenlijk niet bepaald een gezonde relatie, en geen offer dat je moét maken...

Dus als het niet gaat om de eventuele gevolgen van die date (romantisch of niet), en er is geen enkele reden om dat te verbieden, dan nog zou je volgens jou die opoffering moeten maken voor de relatie? Ik weet het niet, maar "mag niet" vind ik een heel raar fundament voor een relatie. Geen haar op m'n hoofd zou eraan denken om mijn vrouw op dat vlak iets te verbieden.
Nja maar dat is ook wel persoonlijk hè.

Er zullen swingers zijn die vinden wat jij ‘niet mogen’ noemt ook iets is dat mensen kan beklemmen.

Dat zijn keuzes die je als koppel samen maakt hè.
Bij elke relatie zijn er grenzen hè en is er ‘mag niet’

Afspreken met het doel om samen te sporten is in mijn ogen iets geheel anders dan afspreken met het doel om elkaar in prive te zien en met elkaar te praten.
Ik vind dat gewoon vreemd, of arbitrair zoals @zarathustra zegt. Je sport samen, je rust samen uit, je verplaatst je misschien ook samen, enz. De mensen die hier tegen het hele gegeven zijn van afspreken met het andere geslacht, doen dat vaak omdat ze niet geloven dat er enkel vriendschap kan zijn, dat er altijd een soort primitieve driften zijn. Lijkt me dat tijdens fysieke activiteiten en sportprestaties daar aanleiding genoeg toe is.

Het eerste (enige?) overspel dat mij te binnen schiet in mijn ruime kennissenkring was een koppel waar de man geregeld samen ging zwemmen met de beste vriendin van de vrouw. Bleek na een hele tijd, toen ze toevallig een binnenkomend bericht op zijn GSM zag, dat ze al langer veel meer deden dan enkel samen zwemmen.

Ik denk dat hij doelt op het feit dat het hoofddoel is sporten.

Itt gezellige convo met zen tweetjes.
Zal je babbelen ? Ja, maar je spreekt f om te sporten.

Bij het andere spreek je af omdat je mss eens nood hebt aan zo een babbel met iemand anders? Wat dan meer kan overkomen als ‘emotioneel bedrog’ zoals hij aanhaalt in 1 van zijn vorige posts
Maar is de crux van zijn redenering uiteindelijk niet gewoon dat hij zijn vrouw niet vertrouwt? Dus dan is wat zij zegt als reden om af te spreken toch al niks waard?

'Hij wilt niet dat ik afspreek met iemand om te babbelen.. ok dan spreken we af om padel te gaan doen'.

Terug
Bovenaan