Ik controleer niet wat mijn vriendin doet eerlijk gezegd.
Wel had ze eens een diner in de agenda had staan met een collega van haar die een notoire rokkenjager/overspelpleger is/was en dat kon mij eigenlijk ook niet veel schelen. Ik ben niet achterlijk en ik weet heus wel dat die kerel ergens op een kruimeltje foef hoopt, maar ik weet ook heel zeker dat mijn vriendin daar niet op in zou gaan. En bovendien had die persoon het niet letterlijk gezegd of duidelijk uitgedrukt. Uiteindelijk heeft ze zelf beslist om het niet te doen omdat ze zich er niet goed bij voelde.
Zo lang je jong en aantrekkelijk bent zal je geïnteresseerde partijen tegenkomen en andere mensen die zijn aangetrokken tot jou dus je moet daar wel mee om kunnen gaan imo. Als ik geen reden heb om te twijfelen aan haar motieven zal ik nooit tegensputteren. Bij de juiste omstandigheden zal ik wel wat jaloers worden misschien. Maar ik sta er wel op dat ik zulke dingen niet 'tegen houd', onder andere omdat ik niet uitsluit dat ik zelf ook iemand leer kennen waar ik goed mee om kan en die toevallig van het andere geslacht is.
Ikzelf heb niet meteen vriendinnen waarmee ik zou willen afspreken, enkel vrouwen waarmee ik tevens een familieband heb dus dat is ook zonder risico.
Ik denk wel dat veel mensen bewust of onbewust zulke vriendschappen vermijden vanwege het gezever dat er van kan komen. Jaloezie, giftige opmerkingen, passief agressief reageren enzovoort... Daar zal niemand blij van worden. Of men doet het om riskante situaties te vermijden. De utopie van elkaar helemaal vrij laten, niets in de weg leggen en nooit jaloers worden is mooi in theorie. Maar het is echt wel niet gemakkelijk. Ik hoor dat ook zelden van mensen met een lange en sterke relatie. Er zijn zeker uitzonderingen, maar het blijven echt wel
uitzonderingen. Soms kom je iemand tegen die het waard is en daar offer je wat voor op. Liefst zonder jezelf te verliezen natuurlijk.
Dus neen wij spreken niet af met anderen, maar ik zie er ook geen graten in. Als ze mij wilt bedriegen doet ze dat wel op afspraakjes waar ik niets van weet.