Om deze lijn even door te trekken (is al minder on topic):
Maar jij bent dus een persoon die het ook perfect zou vinden als uw partner zou meedoen aan temptation island, want ja... als die daar toevallig een soulmate vindt of toevallig seks heeft, wie ben jij dan om je partner dat te ontzeggen? Uw partner mag dus ook op tinder zitten om "nieuwe vrienden te leren kennen, een mee af te spreken voor den babbel!" enz? Je zou de relatie niet stopzetten als je partner dit doet, want hij is volledig vrij om dat zelf te kiezen? Wel er zijn er veel die dat niet zouden accepteren, omdat een relatie iets is wat je bouwt op lange termijn en omdat zulke korte termijn emoties de vrije loop laten een risico vormen. Verliefdheidsvlindertjes en met uw hoofd in de wolken leven vervaagt bij zowat elke lange termijn relatie.
Let op: een antwoord als "partner mag dat zelf kiezen maar ik zou wel de relatie verbreken", betekent uiteraard dat je het wel verbiedt en niet OK vindt.
Wat een kromme vergelijkingen.
Partners die aan temptation island willen meedoen, hoef ik niet en zou ik al veel eerder de deur gewezen hebben.
Bij zo een programma is het ook de bedoeling dat er geflirt wordt. Dat is verre van een platonische vriendschap.
Op tinder zou ze van mij mogen, maar ook dat is een kromme vergelijking, want de matches die ze daar maakt, zijn niet op zoek naar platonische vriendschap. Het draait daar in eerste instantie om vlees keuren.
En dus enkel en alleen omdat ik niet wil dat ze aan temptation island zou deelnemen, moet ik nee aanduiden?
Dan heb je duidelijk een ongelooflijke bias wat je eigen poll betreft en is deze vanaf het begin al fout.
Om even normaal te doen en nogmaals te zeggen hoe ik het zie:
Mijn partner mag een one to one doen met eender welk geslacht (doet mijn date vanavond trouwens ook) zonder dat ik er problemen rond maak.
Moest haar platonische date meer willen, verwacht ik van haar dat ze dat afblokt.
Moest ze zelf verliefd worden, dan verwacht ik van haar dat ze een rationele en beredeneerde beslissing maakt.
Moest ze uiteindelijk voor de ander kiezen, tja wat ga ik daar dan aan veranderen?
Zolang ze me op dat moment niet bedrogen heeft, wens ik haar alle geluk toe.
Jammer dat het niet met mij is.
Ik ga haar niet verbieden om andere mensen te leren kennen.
Als ze toch zou willen bedriegen, is verbieden geen oplossing, want dan gebeurt het stiekem toch.
Ik ga uit van wederzijds vertrouwen en als er wat gebeurt, hoop ik dat ze me dat gewoon vertelt
Toch echt niet zo moeilijk?