Iconz
Active member
Is er een impact van wel/ geen kinderen?Als je ons jaarloon/12 doet, zitten wij aan +-35%.
Als het loon op onze loonfiches is, zitten we aan 43% (zonder mn flexijob). Met mn flexijob zitten we aan 40%.
Voor ons voelt het ook comfortabel aan, omdat wij voor de rest vrij zuinig kunnen leven. Geen extravagante vakanties, uitgaan doen we nooit (bedoel festivals ed).
Voeding zorgen wij ervoor dat er nooit iets weggesmeten dient te worden.
Beiden een bedrijfswagen, wat ook serieus helpt. En idem aan jou, we houden alle uitgaves nauwgezet bij..wij managen ons huishouden eigenlijk meer als een bedrijf.
Overlaatst beiden een moto gekocht. Zij via haar onderneming, ik privé.. de reacties van mensen die we krijgen...
Ouders "amaai..waar haalt gelle dat geld vandaan? Maarja jullie zullen het wel weten zeker?"
Mn broer en schoonbroer "hebt gelle de lotto gewonnen ofzo?"
Ge merkt dat mensen zich er vragen bij stellen. Enerzijds door de hoge lening en toch nog veel kunnen sparen. Als ik zie dat een gemiddeld gezin slechts 10% van zijn netto inkomen spaart, wij kunnen 5x meer per maand sparen..ja dan snap ik de reacties wel. Anders gezegd..waar zij 5 jaar voor nodig hebben, kunnen wij op een jaar (uitgaande van zelfde lonen).
Mijn vriendin onlangs "heb het gevoel dat onze familie denkt dat wij een louche side-business hebben"![]()
Indien die familie (kleine) kinderen heeft en jullie niet - da's een serieuze verschil in maandelijkse uitgaven.
.
. En dat is blijkbaar leuk 1x, 2x, 3x, 10x, 20x, 50x.
.