Maandelijkse aflossing woning

Wat is je maandelijkse aflossing?

  • <€500

    Stemmen: 35 4,3%
  • €500-€600

    Stemmen: 45 5,5%
  • €600-€700

    Stemmen: 37 4,6%
  • €700-€800

    Stemmen: 50 6,2%
  • €800-€900

    Stemmen: 67 8,3%
  • €900-€1000

    Stemmen: 92 11,3%
  • €1000-€1100

    Stemmen: 85 10,5%
  • €1100-€1200

    Stemmen: 64 7,9%
  • €1200-€1300

    Stemmen: 69 8,5%
  • €1300-€1400

    Stemmen: 64 7,9%
  • €1400-€1500

    Stemmen: 50 6,2%
  • €1500-€1600

    Stemmen: 42 5,2%
  • €1600-€1700

    Stemmen: 17 2,1%
  • €1700-€1800

    Stemmen: 15 1,8%
  • >€1800

    Stemmen: 80 9,9%

  • Totaal aantal stemmers
    812
Als je alle banken fysiek afgaat zal er mogelijks wel eentje dit doen, evt. de Immotheker.

Hangt ook af van andere zaken, heb je bv. nog maaltijdcheques of een bedrijfswagen? Met dit soort factoren kan zeker rekening worden gehouden. De banken willen in principe dat je rond de 1.100-1.200 overhoudt na afbetalen lening, maar als je MC's of wagen hebt kan dat ook minder zijn.
Geen maaltijdcheques of bedrijfswagen helaas. Mijn auto is wel nieuw en afbetaald, dus ik moet niet meteen grote kosten doen op dat vlak. Heb anders geen leningen lopen ofzo. Ik denk dat het praktisch wel haalbaar is, als ik begin uit te rekenen wat ik uitgeef per maand.
Ik moest enkel bij crelan 1100 overhouden, bij de rest (beobank, argenta, ing, belfius) 1000 euro.
Geen andere leningen lopen, geen extralegale voordelen voor de rest.
Hmm misschien dan toch eens gaan horen. Mijn hele familie en ikzelf zitten bij dezelfde bank, dus hopelijk kunnen ze daar een deftige lening over 25 jaar aanbieden. Heb eigenlijk totaal geen ervaring met "leningshoppen". Gaat men gewoon overal langs, om dan de beste te kiezen en te kijken of de bank waarbij men al zit die lening kan matchen ooooof? Ben nu ook geen expert in onderhandelen. :shy:
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik ben bij de eigen banken begonnen (argenta en ing) en dan naar andere banken gestapt, ook gewoon gezegd dat de concurrentie rond de 1.4% zat (op 25j ook).
Enkel belfius zei me dat ze met een voorstel op papier van een andere bank, konden onderhandelen. De rest deed er niet aan mee.
 
Ok, merci voor de info. Ik zou net ook rond de 30% eigen inbreng zitten, als ik nog "voldoende" spaargeld wil overhouden. Ook wel een geluk met die 6% regeling op nieuwbouw ipv die 21% nu.
 
Ok, merci voor de info. Ik zou net ook rond de 30% eigen inbreng zitten, als ik nog "voldoende" spaargeld wil overhouden. Ook wel een geluk met die 6% regeling op nieuwbouw ipv die 21% nu.
Zodra je minder dan 80 % leent, krijg je een betere rentevoet, of het nu 79% is of 59% maakt daarin eigenlijk geen verschil.
 
Dat verschilt van bank tot bank (heb ze nagenoeg allemaal gedaan).

Om ze tegen elkaar uit te spelen, zal je normaal wel een voorstel op papier van een bank moeten kunnen voorleggen (anders zou het wel heel makkelijk zijn natuurlijk).
 
Dat verschilt van bank tot bank (heb ze nagenoeg allemaal gedaan).

Om ze tegen elkaar uit te spelen, zal je normaal wel een voorstel op papier van een bank moeten kunnen voorleggen (anders zou het wel heel makkelijk zijn natuurlijk).
- het ligt vaker aan je positie (en die van de bank inzake hun targets) dan het blaadje papier dat je bijhebt
- het is heel persoonlijk maar om 0,0x% verschil te bekomen, (rekening houdend met alle andere zaken die vaak meespelen) ben ik toch heel blij dat ik bij mijn eigen bank een lening heb kunnen afsluiten. Je hangt er wel 20jaar aan vast
 
Zou een aflossing van 800 per maand te doen zijn als je netto rond de 1900 zit? Vraag me af of de banken dit makkelijk geven, omdat ik bij die simulaties steeds krijg dat ik niet zoveel kan aflossen per maand.
Reken nog jaarlijks kadaster, maandelijks water, elek, gas, internet en je zit makkelijk aan 1000 euro. Dan hou je nog 900 euro over ... Daarvan moet je nog eten kopen en andere zaken ... het gaat gene vette worden MAAR normaal verdien je meer met de jaren. Ik had een gezamelijk inkomen van 2800 euro netto toen ik mijn huis kocht en nu is dat rond de 5000 euro netto. Nu met 2 kinderen erbij ... maakt het niet zoveel verschil maar mochten we geen kinderen hebben dan hadden wij wel 4k over elke maand.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
gezamenlijk netto inkomen: 4300 euro/maand
Duurtijd lening: 20j nu nog 14 jaar
Vaste/Variabele lening: vast 145K 1,64% Heropname 33K 1,45%
Maandelijkse aflossing (bedrag): 726+212
Leeftijd einde aflossing:
49 jaar (partner: 42 jaar)
 
Reken nog jaarlijks kadaster, maandelijks water, elek, gas, internet en je zit makkelijk aan 1000 euro. Dan hou je nog 900 euro over ... Daarvan moet je nog eten kopen en andere zaken ... het gaat gene vette worden MAAR normaal verdien je meer met de jaren. Ik had een gezamelijk inkomen van 2800 euro netto toen ik mijn huis kocht en nu is dat rond de 5000 euro netto. Nu met 2 kinderen erbij ... maakt het niet zoveel verschil maar mochten we geen kinderen hebben dan hadden wij wel 4k over elke maand.
1000 euro voor kadaster, en EGW+internet is wel zwaar overdreven. Zelfs meer dan 500 per maand daarvoor rekenen is al vrij stevig.
Je spreekt trouwens jezelf tegen door te zeggen dat je met 5k netto 4k netto zou overhouden.
 
Idd 1000 euro per jaar. Ik betaal zelf minder maar woon in rijhuis. Zet je nieuwbouw is dat toch snel 1500 euro. Dus 1000 euro is zo de mediaan schat ik wat iemand betaald :).
Ik heb nieuwbouw, mijn KI is 1008 of zo. Het bedrag dat ik jaarlijks ga mogen dokken (na de 5 jaar vrijstelling) is 990€. Volgend jaar gok ik op 1000€... aangezien dat jaar na jaar leek te stijgen :(.
 
We zijn een nieuwe lening aan het onderhandelen voor een tweede woning.

We zouden 250k of 268k (= 80% aankooprijs) lenen. Dat laatste is bij KBC, alvast initieel, het maximum dat we kunnen lenen.

Rentevoet op 20 jaar is voorlopig 1,05% met verplichte SSV, Loondomiciliering en verzekering bij hen. Keytrade biedt ons 1,11% zonder verplichting om alles bij hen af te sluiten (en ook geen schatting, geen dossierkosten).

ING geeft indicatief 1,06% met wss zelfde voorwaarden als KBC.

Andere maatschappijen gaan we wss niet doen, gezien het niet zoveel verschil maakt over 20 jaar om zwaar te onderhandelen tussen verschillende partijen.

Totale aflossing, oude leningen inclusief, zal ergens rond de € 2100 euro draaien. Maar dat is dan natuurlijk wel voor 2 woningen waarvan we inkomsten uit 1 woning zullen halen. En binnen 8 jaar valt er een lening van iets meer dan 700 euro weg.
 
In hoeverre houden de banken rekening met de inkomsten uit de 2de woning om jullie aflossingscapaciteit te berekenen?
 
In hoeverre houden de banken rekening met de inkomsten uit de 2de woning om jullie aflossingscapaciteit te berekenen?
Normaal gezien tellen ze 80% van de bestaande of toekomstige huurinkomsten mee als "loon" en dus om je leencapaciteit te bepalen.
 
Normaal gezien tellen ze 80% van de bestaande of toekomstige huurinkomsten mee als "loon" en dus om je leencapaciteit te bepalen.
dat klopt voor een woning die je "gewoon" verhuurt. Maar voor een woning die je als vakantiewoning wil verhuren, willen ze daar geen rekening mee houden. Je kan natuurlijk zeggen dat je dat gewoon zal verhuren en dan iets anders ermee doen, maar we zijn liever eerlijk (en de mogelijkheid om te lenen hangt gelukkig ook daar niet van af).
 
Terug
Bovenaan