Lente en Zomer 2026

Je lacht er nu wel mee, maar na een paar weken zulke temperaturen gaat dat heel fris aanvoelen.
Ik heb als kind in Burkina Faso gewoond. Daar deden de mensen een bontjas aan wanneer het 25 graden was, wat dat vinden ze daar herfstweer! Nogmaals ik ben echt blij eens deftig zomerweer te hebben maar hoop dat er geen mensen door sterven. Ik hoor voorlopig toch nog niks concreets daarover in de media.
 
Ik heb als kind in Burkina Faso gewoond. Daar deden de mensen een bontjas aan wanneer het 25 graden was, wat dat vinden ze daar herfstweer! Nogmaals ik ben echt blij eens deftig zomerweer te hebben maar hoop dat er geen mensen door sterven. Ik hoor voorlopig toch nog niks concreets daarover in de media.
Haha, doet me wat denken aan mijn trip naar Marrakesh in december. Ik liep daar vrolijk rond in T-shirt want lekker warm en al die Marokkanen hadden daar een jas aan. Een lichaam went aan bepaalde temperaturen en als je niets anders gewoon bent dan zweetweer, dan zal deze hittegolf misschien meevallen. Net zoals we 15 graden hier prima vinden maar iemand van Burkina Faso zou het daar enorm koud bij hebben.

Als ik voor mezelf mag spreken: ik zweet niet graag en bij dit weer is het overvloedig zweten.
 
Ik ben aan het kamperen bij Bouillon naast de Semois en het is hier zodanig afgekoeld dat ik wel een licht truitje zou kunnen verdragen.
 
Defqon 1 festival in Nederland volledig afgelast door code rood https://www.q-dance.com/l/defqon1-2026

"Today, we received the news that the Royal Netherlands Meteorological Institute (KNMI) has issued a code red warning due to extreme heat for at least the next 24 hours. This is the first time the Netherlands has ever issued a code red warning because of high temperatures. Together with the authorities, we are therefore forced to cancel the remaining days of Defqon.1."
 
Ik heb als kind in Burkina Faso gewoond. Daar deden de mensen een bontjas aan wanneer het 25 graden was, wat dat vinden ze daar herfstweer! Nogmaals ik ben echt blij eens deftig zomerweer te hebben maar hoop dat er geen mensen door sterven. Ik hoor voorlopig toch nog niks concreets daarover in de media.
google eens "sterfgevallen hittegolf 2026".

Dergelijke achterlijke statements getuigen van een gebrek aan inlevingsvermogen.
 
Is hetzelfde als degene die een tirade afsteken tegen degene die wel graag zulk weer hebben. Die moeten dan wel hun mond houden en enkel de klagers hebben recht van spreken?
Het "tirade afsteken" gaat dus hierover hé 👇 Niet over "ge moogt deze temperaturen niet aangenamen vinden en ge moet afzien".
Wat me wel stoort is dat deze temperaturen als normaal of "niet zo erg" afgedaan worden, inclusief relativerende woorden over wat voor watjes we zijn in vergelijking met Zuiderse landen.

Groot vermoeden dat net diegenen wat dit weer verheerlijken allen wonende/verblijvende zijn in West-Vlaanderen waar de (gevoels-)temperatuur 10-15 graden lager ligt dan in het binnenland. Die hun leefwereld is vaker wel wat kleiner dan de gemiddelde mens.
Het feit dat je anno 2026 nog denkt in clichés over provincies van een scheet groot in een land van een scheet groot zegt meer over een kleine leefwereld IMHO.
 
gevoel.jpg

 
Terug
Bovenaan