Str8_6
Well-known member
We krijgen daar toch bijna ieder jaar mee te maken voor enkele dagen? En het zal alleen maar meer voorvallen.Met het verschil dat 35 graden hier uitzonderlijk is en als je dit altijd wilt dan moet je verhuizen
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
We krijgen daar toch bijna ieder jaar mee te maken voor enkele dagen? En het zal alleen maar meer voorvallen.Met het verschil dat 35 graden hier uitzonderlijk is en als je dit altijd wilt dan moet je verhuizen
Daarom hou ik van berg-vakanties. 2 jaar terug in de Alpen, camping op 1500meter. Overdag 30°, 's avonds de zon achter de bergtoppen, fleeceke aan en dan in de tent onder een dons gaan liggen ('s nachts zo'n 8°). Heerlijk.Ik kijk toch uit naar volgende week die frissere nachten, 15-17 graden ideaal om af te koelen.
Nee.We krijgen daar toch bijna ieder jaar mee te maken voor enkele dagen? En het zal alleen maar meer voorvallen.
Dat is toch wel het weerhaakje aan heel deze discussie wat mij betreft. De klimaatverandering wordt zo stilaan moeilijk om nog te ontkennen, en gaat ook sneller in Europa dan gemiddeld. Kijk hoe we nu met dit weer omgaan...dit gaat onze maatschappij heel wat bloed, zweet, tranen, en bakken geld kosten.Ach, over 40 jaar kunnen we nog tegen onze kleinkinderen zeggen dat ze niet moeten zeuren over het warme weer, want den bompa heeft de doe-zomer van 2026 overleefd en dat was allemaal veel warmer.
Al is de kans groot dat deze hittegolf nog wel eens overtroffen zal worden tijdens ons bestaan.
Ontkennen gebeurt nog aan de lopende band, want dit is gewoon lekker zomeren.Dat is toch wel het weerhaakje aan heel deze discussie wat mij betreft. De klimaatverandering wordt zo stilaan moeilijk om nog te ontkennen, en gaat ook sneller in Europa dan gemiddeld. Kijk hoe we nu met dit weer omgaan...dit gaat onze maatschappij heel wat bloed, zweet, tranen, en bakken geld kosten.
Juist beelden gezien van festivalgangers die de boel vandaliseren omdat het niet doorgaat. Wat voor een bende foorapen zijn me dat. Op de bon zwieren en op de zwarte lijst.Defqon 1 festival in Nederland volledig afgelast door code rood https://www.q-dance.com/l/defqon1-2026
"Today, we received the news that the Royal Netherlands Meteorological Institute (KNMI) has issued a code red warning due to extreme heat for at least the next 24 hours. This is the first time the Netherlands has ever issued a code red warning because of high temperatures. Together with the authorities, we are therefore forced to cancel the remaining days of Defqon.1."
Defqon1 is nu ook wel een vrij speciaal publiekJuist beelden gezien van festivalgangers die de boel vandaliseren omdat het niet doorgaat. Wat voor een bende foorapen zijn me dat. Op de bon zwieren en op de zwarte lijst.

Allemaal Johnnekes.Defqon1 is nu ook wel een vrij speciaal publiek![]()
Tropische dagen zijn vanaf 30°C want nu draai en keer je het om in je voordeel uit te draaien. 2021 was een uitzondering en voor de rest hebben we iedere jaar verschillende dagen boven de 30°C gehad. Of het dan 30 of 35 is, een tropische dag is een tropische dag. Dus je max van 32 graden zijn ook tropische dagen.Nee.
Niet bijna elk jaar. 2021 had 0 tropische dagen, dus geen enkele dag boven de 30°. In 2024 hebben we maar 3 tropische dagen gehad en was telkens maar een korte prik waarbij het 'snachts nog genoeg afkoelde. Zie grafieken "Dagelijkse temperatuurverschillen" van juni, juli & augustus. Dat is dus al 2j niet de afgelopen 5j alleen.
En zeker niet in juni (zie de records die dagelijks sneuvelen).
En zeker niet dat we op 4 dagen van max 19,0°C (15 juni) naar max 33,4°C (19 juni) gaan...
[edit] En voor puntje 1: eigenlijk 2023 ook al niet, max 32,1° de hele zomer. Zie grafiek Dagelijkse temperatuurverschillen.
In 2022 maar 1 dag boven de 35°C.
En vorig jaar maar 1 dag de 35°C aangetikt, dus eigenlijk ook niet...
Dus nee, meerdere dagen 35°C+ is heel uitzonderlijk.
Ik draai of keer mij nergens; jij daarintegen... Dit was de post waar ik op antwoordde, met de originele quote in waar jij op antwoordde:Tropische dagen zijn vanaf 30°C want nu draai en keer je het om in je voordeel uit te draaien.
Ik had het ook gezien ja, maar uiteindelijk leek het, gezien de omstandigheden, nog wel mee te vallen. Toch ook wel slecht aangepakt vind ik, gisteren hadden ze nog aangekondigd dat mensen met een dagticket voor vrijdag en zaterdag niet meer welkom waren vanwege de hitte. Dus het festival ging enkel nog door voor mensen met een combi of zondagticketJuist beelden gezien van festivalgangers die de boel vandaliseren omdat het niet doorgaat. Wat voor een bende foorapen zijn me dat. Op de bon zwieren en op de zwarte lijst.