Lente en Zomer 2026

Idd, ook hier volop appreciatie. Dit weer is de beste "behandeling" die er is. Volop genieten en buiten zijn tijdens de dag, eens geen bijna non-stop hybride herfst/zomer zoals de laatste jaren. Zalig dit. 50 jaar geleden dat zoiets nog voorgevallen is (al was dat ook niet exact hetzelfde).

Btw ik heb een airco (kwam erbij, niet voor gekozen) maar leg hem nooit aan. Gewoon raam open, 28 graden buiten, meer verkoeling is niet nodig.

Ook leuk om te zien hoeveel mensen nu nog buiten zijn na 22u op een weekdagavond begot. Eindelijk eens wat leven in de brouwerij. Veel muziek te horen en veel lachende gezichten te zien. Textbook zomergevoel. Tijdens de koude en natte eerste helft van deze maand waren de straten al (relatief) stil en dood op dat uur.

Doe dit zalige weertje ook maar tot eind augustus voor mij.
Dit lijkt me op een troll; of te wel zeeeeer wereldvreemd persoon.
Iedereen houdt van zomer rond de 25 graden, maar dit is niet gezond. Dat dit mensen toejuichen onbegrijpelijk

Maar we zullen u eens meenemen naar een ziekenhuis/rusthuis/... en U erin laten werken, ik hoop dat je nog hetzelfde piept.

Als er hier een gebuur zijn DJ set aanzet na 23u, zal het niet lang duren vooraleer ik een belletje doe ;)
 
Gisteren zaten we allemaal te smelten in een oud lokaal terwijl er vooraan studenten nog veel meer stonden af te zien terwijl ze hun master thesis verdedigden. De komende dagen moeten nog een hoop projecten en een doctoraat afgewerkt worden.

We hebben hier allemaal slaaptekort, want wie wil om een deftig uur in bed kruipen wanneer de zon net onder is en we nog zowat aan de maximumtemperaturen zitten. Zeker de kleuter niet die hier rondloopt en normaal om 19u gaat slapen. Sporten komt er ook niet van want gezien ik niet in slaap geraak ga ik niet eventjes om 5u opstaan ofzo, en later op de dag is het te warm (wat niet eens subjectief is, wordt ook gewoon afgeraden).

Het gras afrijden of eens dringend fruit plukken in de tuin, yeah right. Hier staat ook een schommel in dozen waarvoor vrienden deze zaterdag eens zouden afkomen om wat zaken te helpen monteren, afgezegd uiteraard.

Mijn vrouw werkt in de keuken van een WZC. Het was er gisteren 40 °C. Ook meteen de enige dienst waar men niet zomaar kan kiezen iets luchtig aan te doen.

En wat lees je dan (VRT):


Gelukkig is het perfect doeweer voor wie niets te doen heeft!


Zeker perfect doeweer. Voor de persoon die in die server ruimte mag vertoeven.
 
Natuurlijke selectie door hitte. .De vraag is of we iedereen in leven moeten houden. Al is dat een vraag voor een ander topic.
Ik vind het nogal selectief om hier over natuurlijke selectie te spreken hoor. Wanneer gaat dat net op en wanneer niet? Steek een hoop oudere mensen in een warm WZC want onze samenleving is nu eenmaal gebouwd op het principe van die mensen te vergeten, en dat wordt natuurlijke selectie? Wat met jonge kinderen? Wat met mensen met longaandoeningen?

Allez, misschien is het een post in lijn met de diarree van trollposts op dit forum (ook door de warmte).
 
Laatst bewerkt:
Het gros van de leden hier, mezelf incluis, zijn gewoon eersteklas watjes van een pampergeneratie - niets meer gewend, kunnen geen uitdagingen meer aan, ... mijn moeder heeft gisteren haar winterdonsdeken gewisseld voor het zomerdonsdeken :wallbash:
 
Het gros van de leden hier, mezelf incluis, zijn gewoon eersteklas watjes van een pampergeneratie - niets meer gewend, kunnen geen uitdagingen meer aan, ... mijn moeder heeft gisteren haar winterdonsdeken gewisseld voor het zomerdonsdeken :wallbash:
Jouw moeder is hoogstwaarschijnlijk al wat ouder, met minder spiermassa, mogelijk ook minder vet. Die mensen hebben minder snel warm, maar die merken ook gewoon niet altijd wanneer ze ongezond bezig zijn.
 
Het gros van de leden hier, mezelf incluis, zijn gewoon eersteklas watjes van een pampergeneratie - niets meer gewend, kunnen geen uitdagingen meer aan, ... mijn moeder heeft gisteren haar winterdonsdeken gewisseld voor het zomerdonsdeken :wallbash:
Das die 1976 generatie e, 3 weken rond de 30.
Toen waren het nog echte mannen en vrouwen.
 
Iedereen maar klagen hier... In mijne tijd reden wij de Tour in 40 graden, met een wollen trui, twee reservebanden rond de schouders en een bidon warm water. En als ge dorst had, dan wachtte ge gewoon tot de volgende bevoorrading. In mijne tijd bestond hitte niet. Ge zweette gewoon harder en ge reed sneller.
In de zomer van '76 reden wij koers bij 35 graden in de schaduw. Het probleem was alleen dat er geen schaduw was. Heel Europa lag droog, behalve mijn rug, die was nat van het winnen.

Roger De Vlaeminck
 
Vanaf welke temperatuur zou jij het ondraaglijk warm noemen?
De vraag is niet welke temperatuur ondraaglijk is. Althans, als we het hebben over de temperaturen die realistisch gezien mogelijk zijn op aarde, dan is er voor mij geen limiet waarvan ik zou zeggen "dit zou ik niet kunnen verdragen."

De vraag is welk dauwpunt ondraaglijk zou zijn voor mij. Het antwoord is vanaf 27 graden. Er is nog wat marge dus.

Tegen koude kan je je kleden, tegen deze hitte kan je niets doen.

Ik ga nu weer een toerke gaan fietsen. Hoezo "je kan je hier niet op niet kleden." Short en Dri-FIT shirt. Bijkomend voordeel: dat is ook zeer aangename fietskledij, toch zolang je niet valt.
 
Laatst bewerkt:
Aan zij die 's nachts niet kunnen slapen, installeer een airco aub. Ik slaap altijd 8u vast, iedere nacht, ook bij deze temperaturen. Ik vind het oprecht raar dat mensen vandaag de dag nog steeds geen airco hebben. Tenzij je iets huurt had je 10 jaar geleden al door dat het steeds warmer en warmer ging worden.

Het gaat trouwens de komende jaren nog steeds warmer en warmer worden dus wie vandaag de dag nog steeds geen offerte heeft gevraagd voor een airco, die zal ik oprecht niet begrijpen. Tenzij je in een huurhuis woont natuurlijk, daarvan vind ik dat de huisbaas zou verplicht moeten worden om deze te installeren (1 per verdiep)
 
Das die 1976 generatie e, 3 weken rond de 30.
Toen waren het nog echte mannen en vrouwen.
Mijn vader zat toen in het leger - die zomer staat in zijn geheugen gebeiteld in elk geval. Al moet de impact toen echt wel veel groter geweest zijn dan vandaag - mede door de droogte, rampzalige oogsten, wegen afgesloten, verbod waterverbruik, opstanden in gevangenissen, werkuren aangepast, polders laten onderlopen ... zelfs dorpen die zonder bier zijn gevallen :ROFLMAO:
 
Aan zij die 's nachts niet kunnen slapen, installeer een airco aub. Ik slaap altijd 8u vast, iedere nacht, ook bij deze temperaturen. Ik vind het oprecht raar dat mensen vandaag de dag nog steeds geen airco hebben. Tenzij je iets huurt had je 10 jaar geleden al door dat het steeds warmer en warmer ging worden.

Het gaat trouwens de komende jaren nog steeds warmer en warmer worden dus wie vandaag de dag nog steeds geen offerte heeft gevraagd voor een airco, die zal ik oprecht niet begrijpen. Tenzij je in een huurhuis woont natuurlijk, daarvan vind ik dat de huisbaas zou verplicht moeten worden om deze te installeren (1 per verdiep)
En aan iedereen die dakloos is. Koop gewoon een dak boven je hoofd. :unsure:
 
Ik wil iedereen aanraden om vandaag nog te bellen zodat er een offerte kan opgemaakt worden.
Kwestie dat ik dit na de zomer kan doen aan betere prijzen.
 
Op het werk lekt het dak, dus er is deze week een bende dakwerkers bezig. Gisterenavond loop ik langs en ik probeer de sfeer erin te houden: "Jullie hebben wel geluk hè mannen, echt perfect doe-weer!"

Het antwoord was kurwa pierdole en nog wat extra. Mijn Pools is wat roestig. Geen idee wat het betekent, maar de intonatie klonk niet alsof ze me spontaan wilden uitnodigen voor een barbecue.
Je kan het weer goed maken: 3 sixpacks gekoelde Stella's of Jupiler van 0,5L. Komt zeker in orde 🇵🇱 :ROFLMAO:
 
Laatst bewerkt:
We zitten gevangen in een hogedrukgebied. En alles zit tegen. Alle veluxen voorkant en achterkant en alle deuren opengezet maar geen luchtstroom vannacht. Ik had het kunnen weten: bij een hogedruk is er blijkbaar ook weinig of geen luchtstroom, in tegenstelling tot een lagedruk. Dus alles zit tegen.

De windmolens hier staan ook stil. Nog steeds pal naar het Oosten gericht.
 
Op het werk lekt het dak, dus er is deze week een bende dakwerkers bezig. Gisterenavond loop ik langs en ik probeer de sfeer erin te houden: "Jullie hebben wel geluk hè mannen, echt perfect doe-weer!"

Het antwoord was kurwa pierdole en nog wat extra. Mijn Pools is wat roestig. Geen idee wat het betekent, maar de intonatie klonk niet alsof ze me spontaan wilden uitnodigen voor een barbecue.
I'll take 'things that never happened' for 5.
 
Aan zij die 's nachts niet kunnen slapen, installeer een airco aub. Ik slaap altijd 8u vast, iedere nacht, ook bij deze temperaturen. Ik vind het oprecht raar dat mensen vandaag de dag nog steeds geen airco hebben. Tenzij je iets huurt had je 10 jaar geleden al door dat het steeds warmer en warmer ging worden.

Het gaat trouwens de komende jaren nog steeds warmer en warmer worden dus wie vandaag de dag nog steeds geen offerte heeft gevraagd voor een airco, die zal ik oprecht niet begrijpen. Tenzij je in een huurhuis woont natuurlijk, daarvan vind ik dat de huisbaas zou verplicht moeten worden om deze te installeren (1 per verdiep)
Ik ken mensen in mijn omgeving die nog altijd zeggen dat airco in België maar 10 dagen per jaar nodig is. Moeilijk te vatten.
 
Airco is zoiets dat eigenlijk zou toegelaten mogen zijn als het direct gelinkt is aan hernieuwbare energie. Anders maakt het het probleem enkel erger
 
Ik ken mensen in mijn omgeving die nog altijd zeggen dat airco in België maar 10 dagen per jaar nodig is. Moeilijk te vatten.
To be fair, de voorbije jaren heeft onze airco effectief maar een handvol dagen gedraaid. Maar dan komt er toch nog eens een zomer met zware hittegolf en ben ik er héél blij mee. :tongue:
 
Terug
Bovenaan