Lente en zomer 2022

Het is enkele dagen wat meer bewolkt en sommigen spreken hier al weer van een kwakkelzomer. ‘T is hier wel België, niet Barcelona ofzo.
Het is zelfs vrij warm, klimatologisch gezien. Verder is juli zeer zonnig en extreem droog geweest. Wat mij zelfs opvalt is dat er veel minder kille zomerdagen zijn, in mijn jeugd, jaren 90-00 waren zomerdagen met maxima onder de 20 graden ook niet abnormaal.

Laatst bewerkt:
Het is enkele dagen wat meer bewolkt en sommigen spreken hier al weer van een kwakkelzomer. ‘T is hier wel België, niet Barcelona ofzo.
Het is zelfs vrij warm, klimatologisch gezien. Verder is juli zeer zonnig en extreem droog geweest. Wat mij zelfs opvalt is dat er veel minder kille zomerdagen zijn, in mijn jeugd, jaren 90-00 waren zomerdagen met maxima onder de 20 graden ook niet abnormaal.
Ik ging het ook zeggen, het is een van de droogste zomers ooit en de temperatuur is al de hele tijd aan de hoge kant en nog zitten er te roepen dag we een kwakkelzomer zouden hebben. Enig realiteitsbesef zou niet misstaan, we hebben nog altijd geen zuiders klimaat.

Wat mij zelfs opvalt is dat er veel minder kille zomerdagen zijn, in mijn jeugd, jaren 90-00 waren zomerdagen met maxima onder de 20 graden ook niet abnormaal.
Shit zomerdagen uit mijn jeugd: Max 15 graden, warmer werd het die dagen niet. Dat herinner ik nog goed.

Het lijkt ook al de hele tijd alsof het gaat regenen maar het gebeurt maar niet.

Nog enkele dagen zo en ik ga leidingwater moeten inschakelen om mijn struiken/boompjes in leven te houden.

Hier ook al de hele dag zwaar bewolkt met af en toe een flauw zonnetje. Lijkt ook alsof het gaat regenen, maar er valt geen druppel.

Een wonder is geschied! Er valt regen!

Edit: gedaan na 5 minuten :sop:

Laatst bewerkt:
Droogste juli op 137 jaar tijd, na vorig jaar nog de natste juli sinds 1980 gehad te hebben in Ukkel. Lokaal zal dat dus soms wat verschillen, maar in Ukkel is er amper al een druppel gevallen afgelopen maand.

Hier het gras vorige week eindelijk eens kunnen maaien met de bosmaaier, want het stond nogal hoog. Het was dan ook van begin mei geleden door de operatie aan mijn rug.
Hopelijk blijft het nu effe kort zodat ik te snel opnieuw moet beginnen maaien.
Helaas het onkruid in de gazon wel...
Zelfs het onkruid lijkt het stilaan moeilijk te krijgen

Sommige bronnen geven voor donderdag onweer, tot zelfs zwaar onweer en vrijdag ook nog regen en andere bronnen geven totaal niks van onweer of regen.

Sommige bronnen geven voor donderdag onweer, tot zelfs zwaar onweer en vrijdag ook nog regen en andere bronnen geven totaal niks van onweer of regen.
Ik zie wel waarom, maar uiteindelijk denk ik dat het eerder lokaal zal zijn. Ik zie geen grootse set-up op dit moment. Er is dynamiek aanwezig, maar geen energie.

Terug
Bovenaan