Late ontdekkingen in het leven?

Lang niet geweten wat deze dingen langs de weg waren...
Altijd gedacht dat dat een intern communicatiesysteem was voor diegenen die wegenwerken deden, etc...

260px-Praatpaal_Aire_de_Polleur_west_%282%29.jpg
In Vlaanderen zijn die dingen afgebroken en geveild voor het goede doel:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170513_02880333

In de Walen staan die nog dacht ik...

Dat Peter Van Laet (enkele?) songs van Get ready heeft ingezongen... ?
Er werd toch daarnet zoiets gesuggereerd in dat Tien Om Te Zien recycle programma...

Als backing vocal heb ik het begrepen, kan mis zijn ook.
Idd, ik dacht dat hij inderdaad zei dat het ter ondersteuning was omdat die mannen zelf niet te goed konden zingen.

Dat een andere zangeres bepaalde Milk Inc songs inzong wist ik, ik wist niet dat die ook voor 2Fabiola zong.
Wel eens grappig om nu te horen hoe dat allemaal in elkaar zit.

Door die acts wou ik als 11-jarig manneke wel een keyboard, ik ging nl. de nieuwe Regi worden.
Wist ik veel wat playback enzo was.

Verder dan Broeder Jacob ben ik nooit geraakt :p

Door die acts wou ik als 11-jarig manneke wel een keyboard, ik ging nl. de nieuwe Regi worden.
Wist ik veel wat playback enzo was.

Mocht je in de jaren '80 zijn opgegroeid, zou je wel weten wat playback was.
En in elk dorp werd er wel een lokale playback en soundmix georganiseerd...

Dus ook deze ken je dan ook niet? :-)
b8196c70c728eb2ff7a93886dc4ccbc5.jpg

En ja, ik vind het nog altijd schandalig dat Get Ready geboekt werd als support act voor Michael Jackson in Oostende.
Maar het boegeroep oversteeg hun gekwaak en op een bepaald moment keerde de helft van het publiek hun rug naar hen...
Niet vriendelijk, maar daar moesten ze écht niet staan....

En ja, ik vind het nog altijd schandalig dat Get Ready geboekt werd als support act voor Michael Jackson in Oostende.
Maar het boegeroep oversteeg hun gekwaak en op een bepaald moment keerde de helft van het publiek hun rug naar hen...
Niet vriendelijk, maar daar moesten ze écht niet staan....
Wij riepen boe van in onze kameraad zijn tuin naar de gebuur-> koen van get ready.
Zaten ze daar allemaal in zijn hof dansjes te oefenen, tsss. Proper zene.
Wij wisten voor get ready al dat hij homo was en dan al die gillende meiden die er zot van stonden, lachen :ROFLMAO:

Mocht je in de jaren '80 zijn opgegroeid, zou je wel weten wat playback was.
En in elk dorp werd er wel een lokale playback en soundmix georganiseerd...

Dus ook deze ken je dan ook niet? :)
Dat “beestje” ken ik inderdaad niet, ik ben van ‘88.

Rond ‘98-99 wist ik wel wat playback was, in de lagere school deden ze dat ook jaarlijks.
Ik heb er zelf nog aan 1 of 2x aan meegedaan met mijn keyboard dan :p

Bij Tien om te zien ging ik er in den beginne als klein manneke gewoon vanuit dat in die instrumenten iets zat waardoor die draadloos werkten, zoals de micro’s ook draadloos waren.

Dat Get Ready homo’s waren ben ik overigens pas aan de weet gekomen begin 2000, toen ik bijna 12 was.
Voor die tijd had ik daar zelfs nog nooit van gehoord, wist ik veel dat er nog dingen waren buiten man/vrouw-relaties.

In die periode was ik daar ook totaal niet mee bezig volgens mij, het enige dat mij toen interesseerde was waarschijnlijk mijn collectie Jommeke-strips :p

Laatst bewerkt:
3 minuten geleden ontdekt dat de naam Tour & Taxis helemaal niet is afgeleid van het woord 'tour' of het woord 'taxi'. Maar dat het letterlijk de naam is van een adelijke familie. Als voormalige logistieke hub leken beide woorden me op een bepaalde manier wel relevant zonder er veel over na te denken.

Pas vorig jaar ontdekt hoe je het tankpistool kan "vastklikken", zodat je niet meer handmatig de hendel moet induwen terwijl je tankt.

#lifehack
Wist-je-datje: In NL is dat bij wet verboden. Pistool mag enkel vloeistof afgeven door een daartoe strekkende opzettelijk bediening. Uitzondering daarop die speciale pompen voor vrachtwagens.

Pas vorig jaar ontdekt hoe je het tankpistool kan "vastklikken", zodat je niet meer handmatig de hendel moet induwen terwijl je tankt.

#lifehack
Ik zal u nog iets leren zodat je het niet uit ervaring moet leren:
Als je vertrekt en het tankpistool zit nog in uw auto, dan breekt dat af maar de brandstof lekt niet!

Wist-je-datje: In NL is dat bij wet verboden. Pistool mag enkel vloeistof afgeven door een daartoe strekkende opzettelijk bediening. Uitzondering daarop die speciale pompen voor vrachtwagens.
Geldt dat ook als je daar CNG moet tanken? Want dat duurt meestal toch wel wat langer als gewoon benzine of diesel tanken en dan is dat wel handig.

Terug
Bovenaan