Late ontdekkingen in het leven?

Het is handig, maar ook niet in die mate dat het onmisbaar is of dat het een tankbeurt zoveel makkelijker maakt.
Ik vind het kliksysteem toch een pak handiger dan die pistool blijven vasthouden.

Geldt dat ook als je daar CNG moet tanken? Want dat duurt meestal toch wel wat langer als gewoon benzine of diesel tanken en dan is dat wel handig.
Bij CNG moet de aansluiting erop vastklikken, pas wanneer dat in orde is kan je starten met tanken. Indien je dat manueel zou vasthouden is de kans groot dat er gas ontsnapt hé. De hendel aan het pistool is om vast te klikken, niet om gas eruit te stuwen. Niet te vergelijken dus en sowieso overal verplicht, denk ik.
 
Hoelang tanken jullie? Voor die korte periode vind ik het niet erg om dat pistool even vast te houden :)
 
Hoelang tanken jullie? Voor die korte periode vind ik het niet erg om dat pistool even vast te houden :)
Voor mensen met gewrichtsproblemen is dat dan wel weer relatief "lang" omdat je echt druk moet uitoefenen. Ik zet dat klepje ook op wanneer ik kan. 🤷‍♀️
 
Voor mensen met gewrichtsproblemen is dat dan wel weer relatief "lang" omdat je echt druk moet uitoefenen. Ik zet dat klepje ook op wanneer ik kan. 🤷‍♀️
De auto op de juiste plaats zetten helpt ook al een beetje. Als die slang tegentrekt kan ik mij inderdaad voorstellen dat dit niet eenvoudig is, maar dan blijft die ook niet zitten in het gat vermoed ik. (mag ook in de 'uit de context getrokken thread)
 
De auto op de juiste plaats zetten helpt ook al een beetje. Als die slang tegentrekt kan ik mij inderdaad voorstellen dat dit niet eenvoudig is, maar dan blijft die ook niet zitten in het gat vermoed ik. (mag ook in de 'uit de context getrokken thread)
Neenee, ik heb het effectief over het toeknijpen van de hendel om te kunnen tanken, dat vraagt eigenlijk echt wel al "kracht".
 
Geldt dat ook als je daar CNG moet tanken? Want dat duurt meestal toch wel wat langer als gewoon benzine of diesel tanken en dan is dat wel handig.
Nog nooit cng getankt of een pistool van dichtbij gezien dus zou dat niet kunnen beantwoorden. Maar zoals @Mr.Anderson het omschrijft, klinkt het heel aannemelijk.
 
Ik vind het kliksysteem toch een pak handiger dan die pistool blijven vasthouden.


Bij CNG moet de aansluiting erop vastklikken, pas wanneer dat in orde is kan je starten met tanken. Indien je dat manueel zou vasthouden is de kans groot dat er gas ontsnapt hé. De hendel aan het pistool is om vast te klikken, niet om gas eruit te stuwen. Niet te vergelijken dus en sowieso overal verplicht, denk ik.
Mja, dom van mij. 🤦‍♂️
Al zelf regelmatig CNG getankt en dat moet inderdaad vastklikken.
 
Hoelang tanken jullie? Voor die korte periode vind ik het niet erg om dat pistool even vast te houden :)

Ik tank altijd als hij bijna leeg is dus duurt toch minuutje of 2 dan zeker? Vind dat toch handig om snel iets weg te gooien (vuilbakje naast pomp dus nog geen twee stappen ver moest er op magische wijze iets fout gaan), of misschien sta ik liever als een boerke met mijn handen in mijn zakken, vind ik toch plezanter dan dat vast te houden. Misschien geen groot voordeel maar persoonlijk zie ik er ook helemaal geen nadeel aan.
 
Ge mist nie veel. Ik probeer dat alle keren en ik denk dat ik nog maar 1 keer een tankstation heb geweten waar dat niet afgebroken is.

Beetje fijngevoeligheid en dan lukt het nog steeds bijna overal 🙂
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat een echte bg-er ging tanken waar ze voor u tanken?🤣
Eigenlijk nostalgie,bestaan er zo nog??
Vroeger was dit nog de norm
 
Ik dacht dat een echte bg-er ging tanken waar ze voor u tanken?🤣
Eigenlijk nostalgie,bestaan er zo nog??
Vroeger was dit nog de norm
Ik weet dat ze dat vroeger bij de Total aan de afrit van Aarschot deden, maar ik ben daar al jaren niet meer geweest. Dat was vooral verschieten toen ik daar de eerste keer kwam en opeens staat daar zo ne random kerel van "ik zal dat wel doen voor u". Pas daarna merkte ik het (relatief kleine) logo van Total op zijn kledij op.
 
Terug
Bovenaan