Late ontdekkingen in het leven?

Recent ook bij een Esso tankstation gehad dat toevallig op mijn route lag, ik had geen idee dat dat nog met bediening was.

In de buurt van mijn werk is er ook nog een tankstation met bediening (Total?) en hier in de buurt 1 van een onbekend merk (ken ik alleen door hun pakketdienst, wel 70+ers die dat waarschijnlijk al heel lang open houden)
 
Bij de Total waar ik altijd tank is er bediening tot 17u. Als ik moet tanken en ik zie dat het nog vroeger dan 17u is, wacht ik wel tot de volgende dag :)
 
Ik heb pas na 15 jaar "afgeleerd" om mijn ontkoppeling steeds in te duwen bij het remmen.

Ja vroeger als beginneling, een paar keer geremd zonder de ontkoppeling in te duwen, en ja dan valt uw auto helemaal stil natuurlijk. Dan begint die zo lelijk te schokken, en uiteindelijk valt die stil.
Dus sindsdien heb ik altijd bij het remmen, de reflex gehad om de ontkoppeling in te duwen.

Maar dat is dus uiteraard niet altijd nodig.
 
Ik heb pas na 15 jaar "afgeleerd" om mijn ontkoppeling steeds in te duwen bij het remmen.

Ja vroeger als beginneling, een paar keer geremd zonder de ontkoppeling in te duwen, en ja dan valt uw auto helemaal stil natuurlijk. Dan begint die zo lelijk te schokken, en uiteindelijk valt die stil.
Dus sindsdien heb ik altijd bij het remmen, de reflex gehad om de ontkoppeling in te duwen.

Maar dat is dus uiteraard niet altijd nodig.
Ew nen manuele schakel
 
Ik heb pas na 15 jaar "afgeleerd" om mijn ontkoppeling steeds in te duwen bij het remmen.

Ja vroeger als beginneling, een paar keer geremd zonder de ontkoppeling in te duwen, en ja dan valt uw auto helemaal stil natuurlijk. Dan begint die zo lelijk te schokken, en uiteindelijk valt die stil.
Dus sindsdien heb ik altijd bij het remmen, de reflex gehad om de ontkoppeling in te duwen.

Maar dat is dus uiteraard niet altijd nodig.
En hoe doet ge het dan nu zonder stilvallen?
 
In de staten Oregon en New Jersey is het nog altijd verboden om zelf te tanken, je moet dus bediend worden.
 
  • Wow
Waarderingen: 515
En hoe doet ge het dan nu zonder stilvallen?
Nee je snapt het niet.

Als ik ergens links of rechts in sla, duwde ik vroeger ook de ontkoppeling in gewoon omdat ik dan trager rijd en af rem.
Het was ook bij het inslaan een automatisme om te ontkoppelen...
 
Nee je snapt het niet.

Als ik ergens links of rechts in sla, duwde ik vroeger ook de ontkoppeling in gewoon omdat ik dan trager rijd en af rem.
Het was ook bij het inslaan een automatisme om te ontkoppelen...
Verkeerd begrepen inderdaad.

Kunt hem ook uit versnelling zetten en dan afremmen (geen idee of het kwaad kan)

Wel opletten, gisteren ene voor mij dat in de bocht van de afrit zien doen. Maar volgens mij - aan de rook te zien uit de uitlaat - terug in 2e gezet ipv in 4e toen hij terug wat gas wou geven :rofl:
 
Nee je snapt het niet.

Als ik ergens links of rechts in sla, duwde ik vroeger ook de ontkoppeling in gewoon omdat ik dan trager rijd en af rem.
Het was ook bij het inslaan een automatisme om te ontkoppelen...

Dat is ronduit gevaarlijk want je hebt op dat moment geen mogelijkheid meer om in te grijpen (bv als je plots gas moet geven omdat er een tegenligger afkomt). Alsook rem je op die manier totaal niet af op de motor = meer slijtage voor de remmen.
Verkeerd begrepen inderdaad.

Kunt hem ook uit versnelling zetten en dan afremmen (geen idee of het kwaad kan)

Wel opletten, gisteren ene voor mij dat in de bocht van de afrit zien doen. Maar volgens mij - aan de rook te zien uit de uitlaat - terug in 2e gezet ipv in 4e toen hij terug wat gas wou geven :rofl:
Uit versnelling zetten in een bocht van een afrit :eek:
 
Een ontdekking die ik gedaan heb met ouder worden is om bepaalde dingen heel traag en bewust te doen.

Het beste voorbeeld is koken. Waar ik vroeger koken zag als iets dat ik snel snel wou doen dan doe ik dit nu heel bewust. Ik snij mijn groenten heel gelijk, ga zeer proper en methodisch te werk. Waar er vroeger stress was, is er nu ontspanning door de methodische en bewuste aanpak.

Je hebt er wel tijd voor nodig natuurlijk.

Hetzelfde met wandelen. Vroeger was wandelen een manier om van punt A naar B te raken. Nu wandel ik iets trager en kijk ik bewust om me heen. Het is leuk om te zien hoeveel extra leuke dingen je opvalt als je er bewust naar kijkt.
 
Mijn recente late ontdekking/realisatie in het leven is dat het Engelse pants en het Franse pantalon etymologisch verwant zijn.
 
Ik heb er een paar. Ik ben 29.

- Pas ontdekt: pony's zijn blijkbaar een aparte diersoort. Ik dacht dat dat paarden in opgroei waren.

- Ontdekt toen ik 21 was: het busnummer wat vaak gevraagd wordt op formulieren is dus ... het nummer van het appartement waar je in woont. Noem me gepriviligieerd, maar ik woonde niet in een appartement dus ik dacht dat ze uw dichtsbijzijnde bushalte bedoelden :D Blijkbaar moet je daar dus niet invullen "Bushalte Brico/Carwash".

- Ontdekt toen ik 18 was: ik dacht dat de lasagnablaadjes in lasagna kaasblaadjes waren, bleek dat het pasta was.
 
Ik heb er een paar. Ik ben 29.

- Pas ontdekt: pony's zijn blijkbaar een aparte diersoort. Ik dacht dat dat paarden in opgroei waren.
Ontdekt toen ik 21 was: het busnummer wat vaak gevraagd wordt op formulieren is dus ... het nummer van het appartement waar je in woont.

- Noem me gepriviligieerd, maar ik woonde niet in een appartement dus ik dacht dat ze uw dichtsbijzijnde bushalte bedoelden :D Blijkbaar moet je daar dus niet invullen "Bushalte Brico/Carwash".

- Ontdekt toen ik 18 was: ik dacht dat de lasagnablaadjes in lasagna kaasblaadjes waren, bleek dat het pasta was.
Ongelooflijk.
 
Terug
Bovenaan