Laptop gezocht

darkslave

Member
Ik ben op zoek naar een laptop voor volgend gebruik:

Algemeen surfen
Mails
Office toepassingen
Occasioneel eens world of warcraft spelen

Gezien ik al even uit de scene ben en geen idee heb van de huidige markt en dergelijke doe ik graag beroep op jullie advies.

Budget: hoe minder hoe liever ;-).

mag gerust uit 2dehands aanbiedingen komen ook.
 
Het is inderdaad moeilijk om de bomen door het bos te zien als het op laptops aankomt. De meest voorkomende varianten hebben tegenwoordig 16GB (shared met gfx) geheugen en 512GB ssd/nvme opslag. Het Geheugen is meestal niet upgradbaar.

Je zal dus voornamelijk naar de processor moeten kijken en daar wordt het al moeilijker om iets te vinden. Bij zowel amd als intel zijn de 'U" reeksen voor zuinigheid gebouwd en zijn de 'H' reeksen bedoeld voor "high performance" zoals 'zware' games draaien. Hoe zwaarder de cpu/gfx, des te sneller de batterij erdoor zit natuurlijk.

Meer info hier: https://www.pcmag.com/how-to/how-to-choose-a-laptop-cpu
 
Heb een nieuwe Lenovo ThinkPad X13 Gen 2a die ik nog te koop moet zetten beschikbaar:) 16gb ram 512gb nvme ssd AMD Ryzen 5600 etc… kan altijd foto’s sturen.
Prijs: wil er 400euro voor hebben gezien de nieuwstaat en 3 jaar garantie.
Laat maar weten.
 
het is mischien al vijgen na pasen, maar als je een laptop wil kopen (2dehands) let dan zeer goed op want deze zijn dikwijls aan het einde van hun leven. Ikzelf heb wel wat ervaring met deze spullen en ben niet bang om een scherm, toetsenbord of bv batterij te vervangen.
Hou hier rekening mee als je 2dehands koopt, zeker als je onder de 300€ wil blijven.
Mijn advies geef liever iets meer uit, 400-500€ voor een recenter model en zoek een laptop met een gedediceerde gpu als gamen op eender welk niveau op het verlanglijstje staan.
Onboard graphics die iets of wat in staat zijn om te gamen zijn ook te vinden maar die zijn "recenter" en dus duurder. Denk aan bv Ryzen generatie enz.
Ik heb voor mijn vriendin een tijdje geleden een G15 ROG strix gekocht met een 1650ti gekocht voor 350€ na wat onderhandelen.
Ze speelt enkel Sims dus dit was meer dan voldoende.
Tenzij het voor een jong kind is om roblox te spelen ofzo, dan volstaat een ouder model met bv een GT610 2gb videokaart zeker ook wel.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf onlangs een MSI laptop gekocht en ben er zeer tevreden van voor hetgeen ik er op game.

Als ik op de laptop zelf game, heb ik bijna op al mijn games met alles open tussen de 80 & 120 fps, als ik mijn 1440p scherm er aan hang zit ik meestal tussen 60 en 70 fps. Voor een €100 meer heb je er 1 met een i7 processor in.
 
Terug
Bovenaan