La Vuelta Ciclista a España 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wow, wat een sprint, op een zware aankomst... die jongen is volledig terug!
Quickstep dit jaar de ploeg van de comeback-kids...

Cav won in de tour bijna exact 1 jaar na wenend zijn afscheid aan te kondigen.
Fabio: *hold my beer...*
wint in de vuelta bijna exact 1 jaar na het wonderbaarlijk overleven van een moordaanslag
 
Van karakter hebben gesproken, bijna alles in uw gezicht gebroken en een jaar later zo een sprint winnen, das echt ne serieuze knop omdraaien in uw hoofd, respect!
 
Op een slotklim durven ze daar al eens streng op zijn. Om voordeel van plakkende bidons te vermijden.
Was het in de Tour niet zo dat die bidon regel niet gelde voor een (serieuze) aankomst bergop? Lijkt mij ook logisch... 15km vlak is ~20 minuten in de. Een slotklim van 10-12km duurt uiteraard nog véél langer. Maar er is wel iets te zeggen voor die "plakbidons" uiteraard :unsure:
 
Was het in de Tour niet zo dat die bidon regel niet gelde voor een (serieuze) aankomst bergop? Lijkt mij ook logisch... 15km vlak is ~20 minuten in de. Een slotklim van 10-12km duurt uiteraard nog véél langer. Maar er is wel iets te zeggen voor die "plakbidons" uiteraard :unsure:
De regel is geen bevoorrading in de eerste 50 of laatste 20km.De commisarissen kunnen altijd beslissen dat er langer (en vroeger) drinken mag gegeven worden afhankelijk van parkoers en weersomstandigheden. Maar dat is dan normaal op voorhand gecommuniceerd.
 
De regel is geen bevoorrading in de eerste 50 of laatste 20km.De commisarissen kunnen altijd beslissen dat er langer (en vroeger) drinken mag gegeven worden afhankelijk van parkoers en weersomstandigheden. Maar dat is dan normaal op voorhand gecommuniceerd.
20 dus, ik dacht aan 15. En nu ik erover nadenk was dat in de Tour toch ook niet zo. Speelde Alaphilippe vorig jaar zo zijn trui niet kwijt aan Yates? Door die verzorger die in de laatste x km nog een bidon aangaf?
 
20 dus, ik dacht aan 15. En nu ik erover nadenk was dat in de Tour toch ook niet zo. Speelde Alaphilippe vorig jaar zo zijn trui niet kwijt aan Yates? Door die verzorger die in de laatste x km nog een bidon aangaf?
Yep, in km 17 ofzo.

Ik dacht ook dat ze voor bergop andere regels gelden, maar is dat niet eerder aanpakken van een verzorger aan de kant ipv auto?
 
Amai da was power, weeral een ritzege voor een Belgische ploeg, ze blijven maar komen 😄
Spijtig van die val, achterwiel aangeraakt en als dat vooraan is zoals hier dan ligt den helft op de grond...
 
Hahaha, Michel :laugh:. Hij had zelden zo'n grote valpartij gezien en verwees alleen naar afgelopen Tour.
Alsof er bij zijn becommentarieerde koersen crashes van dat niveau nooit eerder voorvielen.

Jasper heeft er twee in één grote ronde. Dit zou het keerpunt kunnen zijn in zijn carrière.
 
Jasper heeft er twee in één grote ronde. Dit zou het keerpunt kunnen zijn in zijn carrière.
KUNNEN zijn!
Dit bewijst niks dat we nog niet wisten. Hij is een zeer goeie sprinter, en kan zeker zijn sprints winnen. Maar de mannen tegen wie hij sprint zijn ook niet de allerhoogste top, en dat is wel de bottom line. In deze sprints met deze deelnemers maakt hij een immense kans om te winnen. Toch de allerbeste sprinters zal hij altijd geluk en een zeer goeie dag moeten hebben.
 
Altijd dat slap geneuzel van ´ja maar tegen een betere tegenstand´
Winnen is winnen, zeker in grote rondes en andere topwedstrijden.
Exact ook mijn gedacht, elke overwinning (zelfs ritoverwinningen in de grote rondes) worden hier altijd geminimaliseerd tot en met:
-Cavendish wint meermaals in Turkijke: "Ja maar, geen deftige tegenstanders hé"
-Cavendish wint in de tour: "Ja maar, Ewan is al naar huis en voor de rest is het ook maar een slappe generatie sprinters"
-Philipsen wint 2 ritten in de Vuelta: "Ja maar, de tegenstand stelt niks voor hé"
-Evenepoel wint de ronde van Denemarken: "De ronde van Denemarken, dat is toch geen echte koers hé"
-...
 
Voor Jasper is het natuurlijk wel héél belangrijk dat hij in de ronde van Spanje ritten wint. Na al die ereplaatsen in de ronde van Frankrijk moet er een immense druk op zijn schouders geweest zijn.

Binnen de ploeg heerst er dan toch een druk van: Jasper nu is het moment daar, Géén Ewans, Géén Cav, Géén Merlier, JIJ bent nu DE man!

Dan is het is van moetes hé! We betalen je voor te winnen. Maar goed, dat is het lot van elke sprinter hé.
 
Het is moeilijk in te schatten hoe goed Jakobsen is hé. Als je er van uit gaat dat die weer op topniveau is geeft dat de zeges een andere kleur.
 
Ja maar zonder vanmarcke had Boonen Roubaix wel gewonnen e :rofl:
Zonder die valpartij had GVA geen gouden medaille

Er is altijd wel iets idd , winnen is winnen.
 
Alpecin is de enigste die daar een deftige trein kan neerzetten, hij hoeft zelfs niet de snelste te zijn. Ik heb compassie met Demare, wat een geklungel van zijn trein al tot 2x toe. Kan beter een ander wiel gaan kiezen.
 
Ja maar zonder vanmarcke had Boonen Roubaix wel gewonnen e :rofl:
Zonder die valpartij had GVA geen gouden medaille
Maar dat is iets volledig anders. Dat zijn koersomstandigheden die je op voorhand niet kan inschatten. Starten in een 'zwakker' deelnemersveld zou per definitie meer kans op succes moeten geven toch?
Het is moeilijk in te schatten hoe goed Jakobsen is hé. Als je er van uit gaat dat die weer op topniveau is geeft dat de zeges een andere kleur.
Vooral dit... Jakobsen maakte voor zijn val toch aanstalten om zijn voet stilletjes aan naast die van Groenewegen en Ewan te plaatsen. We hebben tot nu toe nog niet echt de kans gekregen om te zien hoe goed Jakobsen nu echt is. Philipsen mag er hier nog 5-6 winnen in deze Vuelta, dan nog blijven dat vooral mooie uitslagen en leuk voor zijn palmares. Dit bewijst zeker niet het grote gelijk om hem over Merlier uit te spelen in de eerste Tour week.

De slotafrekening blijft dezelfde: dit zijn mooie overwinningen voor Philipsen en zullen zeker helpen voor het vertrouwen maar één ding is gewoon een feit: 1 Tour rit >>>>>>>>> 5 Vuelta ritten. Het is niet zo dat ik hier nu ineens ga zeggen "ah, ik heb mij vergist in de Tour. Hij kan het toch!". Ik blijf bij mijn standpunt uit de Tour: Philipsen gaat zeker nog zijn Tour rit(ten) winnen maar Philipsen gaat nooit de renner zijn die jaar na jaar naar de Tour gaat en telkens 2-3 etappes binkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan