Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

  • Tadej Pogačar

  • Primož Roglič

  • Jai Hindley

  • Richard Carapaz

  • Simon Yates

  • Remco Evenepoel

  • Enric Mas

  • Mikel Landa

  • Nairo Quintana

  • Iemand anders


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
op zijn 39ste voor de 1ste maal ooit top 10 in een grote ronde, dat mag je toch wel als verdacht beschouwen. Zijn contract werd ondanks zijn Vuelta zege niet verlengd.

Ook heeft hij nooit doping gezien toen hij bij Armstrong en Bruyneel reed en ze verdedigd: https://www.cyclingnews.com/features/is-chris-horner-a-redacted-name-in-usadas-reasoned-decision/
Ook zijn bloedwaardes waren niet altijd even koosjer: https://www.outsideonline.com/outdoor-adventure/biking/chris-horners-bio-passport-problem/

Dus de geruchten en aanwijzingen zijn er wel degelijk

Wat hij wel of niet heeft gezien tijdens zijn tijd bij Armstrong vind ik vrij irrelevant. Dan is letterlijk iedereen die ooit met een dopingrenner reed en er niet expliciet voor uitkomt, een verdacht renner. Ik zou op basis daarvan geen te sterke uitspraken doen.

En het bloedpaspoort. Ik vind dat toch maar een raar artikel hoor. Dat is sowieso al vrij complexe materie voor leken zoals gij en ik. Maar op basis van zijn bloedwaardes zijn er nooit stappen ondernomen door de WADA of UCI voor verder onderzoek of wat dan ook. Dat terwijl het biopaspoort toch vrij goed werkt. Dus ook op basis daar van zou ik niet te veel slechts denken. En daarbij, hoe the fuck is die auteur van dat artikel. Welke kennis van zaken heeft die eigenlijk? :p

Nee maar, nogmaals, ik vind dat ook nog altijd een heel raar verhaal, maar je hebt soms ook gewoon rare verhalen in de sport. Ik kan er zo vijf opnoemen van renners die wel gewoon op handen worden gedragen. De geruchten en aanwijzingen - die jij hier noemt - zijn imo niet zo sterk. We zijn inmiddels bijna 10jaar verder en nog steeds kom je dan nog niet verder dan een artikel van een onbekende auteur van 10jaar geleden waar verder totaal geen ruchtbaarheid aan is gegeven. En het is niet alsof dat niet zou kunnen, kijk maar eens hoeveel belang een motortheorie rond Cancellara de dag van vandaag nog steeds krijgt!
In dit soort situaties vind ik het gewoon unfair om iemands overwinning zo openlijk en zo hard in vraag te stellen. Zijn er bewijzen, zijn er concrete aanwijzingen, dan uiteraard wel. Maar nu vind ik dat gewoon onrespectvol.

Meer heb ik er niet aan toe te voegen langs mijn kant, om Bloembaks uitstekende suggestie te volgen!
 
Wat hij wel of niet heeft gezien tijdens zijn tijd bij Armstrong vind ik vrij irrelevant. Dan is letterlijk iedereen die ooit met een dopingrenner reed en er niet expliciet voor uitkomt, een verdacht renner. Ik zou op basis daarvan geen te sterke uitspraken doen.

En het bloedpaspoort. Ik vind dat toch maar een raar artikel hoor. Dat is sowieso al vrij complexe materie voor leken zoals gij en ik. Maar op basis van zijn bloedwaardes zijn er nooit stappen ondernomen door de WADA of UCI voor verder onderzoek of wat dan ook. Dat terwijl het biopaspoort toch vrij goed werkt. Dus ook op basis daar van zou ik niet te veel slechts denken. En daarbij, hoe the fuck is die auteur van dat artikel. Welke kennis van zaken heeft die eigenlijk? :p

Nee maar, nogmaals, ik vind dat ook nog altijd een heel raar verhaal, maar je hebt soms ook gewoon rare verhalen in de sport. Ik kan er zo vijf opnoemen van renners die wel gewoon op handen worden gedragen. De geruchten en aanwijzingen - die jij hier noemt - zijn imo niet zo sterk. We zijn inmiddels bijna 10jaar verder en nog steeds kom je dan nog niet verder dan een artikel van een onbekende auteur van 10jaar geleden waar verder totaal geen ruchtbaarheid aan is gegeven. En het is niet alsof dat niet zou kunnen, kijk maar eens hoeveel belang een motortheorie rond Cancellara de dag van vandaag nog steeds krijgt!
In dit soort situaties vind ik het gewoon unfair om iemands overwinning zo openlijk en zo hard in vraag te stellen. Zijn er bewijzen, zijn er concrete aanwijzingen, dan uiteraard wel. Maar nu vind ik dat gewoon onrespectvol.

Meer heb ik er niet aan toe te voegen langs mijn kant, om Bloembaks uitstekende suggestie te volgen
De auteur van het artikel ivm bloedwaardes gaat voort op de info van Michael Puchowicz (sportarts aan universiteit van Arizona)


En zoals eerder vermeld in 1 van de artikels zijn er wel degelijk bronnen geweest die Horner aangekaart hebben bij de USADA maar die waren enkel bezig met Armstrong en de rest was niet belangrijk.
 
Deels waar.
Wattage is de enige constante, de profs voelen heus wel aan als ze een mindere dag hebben, hartslagmeter is daarvoor niet nodig.
Neen, volledig waar ;-). Het is nét door die twee de combineren dat je het afgaan op het gevoel kunt minimaliseren.
Maar dat een profrenner meestal aanvoelt wanneer hij een slechte dag heeft lijkt me nogal logisch, dat is ook het punt niet.
 
en uitgezonden?

Wat denk je zelf?

"Kimme, wat doet die overwinning van Evenepoel met jou?"
-Ja Jackie, hip, heel veel he. Hmmpfff, waar zitten ze nu he, hip, de Vanderpoels. Izegem koers... Da ze niet meekunnen jong. Remco en Wout rijden ze kapot. Hip. Ik ga me sebiet nog een pint pakken Pol. Vieren dat die Losers van een Roodhoofdt weer niks gepakt hebben he. Hip.


Grapke he Kimme!
 
Goed dat was het dan, memorabel moment in de recente wielergeschiedenis!

Nu kunnen we terug naar het vertrouwde.
Remco die koersen rijdt zonder betekenis, tegen nul tegenstand en de fans die doen alsof hij net de allerbelangrijkste koers ooit gewonnen heeft tegen de allersterkste renners!
:unsure:

Ben eens benieuwd naar volgend jaar. Het zal alleszins moeilijk worden om een jaar zoals dit nog eens opnieuw over te doen, maar het zou wel prachtig zijn mocht het lukken!
 
Terug
Bovenaan