La Vuelta Ciclista a España 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Altijd zielig zo een gouden helm/fiets die moet afhaken 😁
Dat voelt eigenlijk toch best vertrouwd aan :)

TJV zwak vandaag, Sepp Kuss zoals vanouds weer keihard erdoor gezakt. Veel kans de laatste week bij de beste 3-4 klimmers. Je krijgt soms bijna de indruk dat hij dit bewust doet om elke mogelijke link met kopmanschap te verhinderen... :unsure:

Maar eerlijk gezegd de rest ook niet ijzersterk. TBV leekindrukwekkend onderweg maar op het einde was dat al véél minder EN ze reden ook niet zó hard want veel deden ze er niet af.
Ineos had enkel Yates, Carapaz ferm pak slaag, Bernal was niet echt comfortabel had ik de indruk.
Movistar leek was goed maar Movistar is en blijft... euh, Movistar...
 
Movistar geweldig sterk in de breedte, Bahrein ook wel en in iets mindere mate Ineos.

Valverde, man wat kan je daar nu nog meer over zeggen, 41, moet toch zowat meeste koersdagen hebben van iedereen en die rijdt gewoon met favorieten over de streep :crazy:

Pidcock ook klein oplawaaitje gekregen precies ,op meer dan 10 minuten binnen gekomen. Las ergens dat die niet veel goesting had om nog na de vuelta te gaan na zijn goud. In vrgl denk ik dat Carapaz er nog wel kan doorkomen, een aankomst boven op dag 3 helpt ook niet om er in te komen natuurlijk :S
 
Laatst bewerkt:
Pidcock ook klein oplawaaitje gekregen precies ,op meer dan 10 minuten binnen gekomen. Las ergens dat die niet veel goesting had om nog na de vuelta te gaan na zijn goud. In vrgl denk ik dat Carapaz er nog wel kan doorkomen, een aankomst boven op dag 3 helpt ook niet om er in te komen natuurlijk :S
Ieder jaar is het in de Vuelta toch wel afwachten wie de dubbel goed verteert, en nu met die Olympische Spelen er ook nog tussen. We zijn vandaag niet eens een maand na het einde van de Tour, zo simpel is het niet om alweer dat absolute topniveau te halen. Ik denk niet dat Carapaz er nog doorkomt.

Wat Pidcock betreft verwachten we dankzij mannen als Pogacar dat ze meteen gaan knallen in hun eerste grote ronde en op jonge leeftijd. Rustig aan, her en der op kop rijden voor de kopmannen en bij een lastige aankomst een ritje proberen winnen. Voor je eerste grote ronde is dat ook al niet slecht, en goed uit de Vuelta komen ipv je volledig leeg te rijden.

Mas beklom Picon Blanco in 25'27", Evenepoel vorig jaar in 25'32".
 
Zalig voor Wanty dat ze de rode trui pakken, die mannen gaan knallen de komende dagen om die te verdedigen.
Een heleboel wielergeïnteressseerden zaten ze in het begin van het seizoen uit te lachen met hun WT-status en ze hebben nu toch schoon twee etappezeges in twee GT' + leiderstrui.
FDJ; eigenzinnige Movistar en het rijke Astana hebben 0 :laugh:. Over DSM wil ik zelfs niet meer spreken, aangaande hun relatie met coureurs.
 
DSM = Domme Sukkels en Mormonen? :unsure:
Met de evolutie die ze nu doormaken met hun renners, gaan ze zichzelf opdoeken in 2023 of gaan de 'schuldigen' hun boeltje mogen pakken.
Ik zou alvast niet rouwig zijn. Spijtig voor de renners die een nieuwe ploeg moeten zoeken, maar hopelijk denken ze een keer na over wat ze echt willen bij een ploeg.
 
Een heleboel wielergeïnteressseerden zaten ze in het begin van het seizoen uit te lachen met hun WT-status en ze hebben nu toch schoon twee etappezeges in twee GT' + leiderstrui.
FDJ; eigenzinnige Movistar en het rijke Astana hebben 0 :laugh:. Over DSM wil ik zelfs niet meer spreken, aangaande hun relatie met coureurs.
Moah, ik ben blij voor ze, maar hun 2 wt overwinningen hebben ze wel met dezelfde gehaald. Hilaire zal zich vaak afgevraagd hebben: is Rein taramae?

Wel leuk voor hen en ook wel 2 verdiende overwinningen.

Is tot nu toe al een goede Vuelta geweest voor de Belgische ploegen 😁
 
Mas beklom Picon Blanco in 25'27", Evenepoel vorig jaar in 25'32".
Klimtijden vergelijken is en blijft moeilijk. Zelfs op steile dingen is de stand/kracht van de wind belangrijk, de temperatuur...

Groot verschil is ook dat gisteren dag 3 is in een ronde van 21 koersdagen. Je kon gisteren de Vuelta niet winnen/naar je hand zetten, je kon alleen verliezen, dat neemt meestal toch het incentive weg om aan te vallen. Yates gaf mij gisteren bv heel de klim een zeer frisse indruk en ik had bij hem op elke moment de indruk dat hij nog een stuk sneller kon. Kan natuurlijk bedriegelijk zijn maar zelfs als het zo is, moet je je hier niet van dag 1 leegrijden om dan boven 12 seconden te pakken. Das toch wel een verschil met Burgos vorig jaar waar je 7 koersdagen had met 2 aankomsten bergop oid? Als ze met dit peloton de Picon Blanco doen op de laatste zaterdag rijden ze wrs dik onder de 25'.

Tegelijk: de Ronde van Burgos was vorig jaar de eerste post-lockdown koers voor de meeste mannen zeker? Als ze die 2 weken later oprijden rijden ze wrs ook sneller omhoog...
 
Een heleboel wielergeïnteressseerden zaten ze in het begin van het seizoen uit te lachen met hun WT-status en ze hebben nu toch schoon twee etappezeges in twee GT' + leiderstrui.
FDJ; eigenzinnige Movistar en het rijke Astana hebben 0 :laugh:. Over DSM wil ik zelfs niet meer spreken, aangaande hun relatie met coureurs.

Genoeg budget dus om tijdens de volgende TdF in een 5 sterren hotel te liggen, Jantje moet niet klagen :laugh:
 
Genoeg budget dus om tijdens de volgende TdF in een 5 sterren hotel te liggen, Jantje moet niet klagen :laugh:
Maakt Frankrijk (aso) vijfsterrenhotels beschikbaar voor coureurs?
Dat vijfsterrenhotel komt voor Bakelants in 2030, als hij na een relatieve rustperiode na zijn carrière plaats ruimt voor een zitje bij de UCI of ASO.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan