La Vuelta Ciclista a España 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Deleted member 3366

Guest
Geachte wielerliefhebbers,

In het laatste echte normale wielerjaar hadden we ondertussen Richard Carapaz en Egan Bernal gekroond als toenmalige Grote-Ronde winnaars.
Ondertussen weten wij allemaal dat de afgelopen jaren niet zoals gewoonlijk zijn geweest. Pogacar heeft gedomineerd als nooit tevoren en Hart heeft maximaal geprofiteerd van een machtsvacuüm bij INEOS.

Deze Vuelta, zoals reeds vaker geciteerd als de meest interessante en opwindende grote ronde van het jaar, belooft een grote ronde zonder weerga te zijn.

De start in de kathedraal in Burgos verwacht onder meer; Roglic, Mas, Lopezs, Valverde, Carapaz, Bernal, Yatesn Carthy, Landa, Haig, Vlasov,,...
Daarnaast hebben Jakobsen, Matthews, Démare en andere hun deelname al bevestigd.
Wat betreft de Belgen kijken we onder meer uit naar Jasper Philipsen, Jordi Meeus, de youngsters bij Lotto-Soudal en zelfs Mauri Vansevenant.

Ik lees hier en daar dat het vooral een strijd wordt tussen Roglic en het sterren-ensemble van Team-Jumbo-Visma.
Wat is jullie mening? Wordt het een walkover over Primoz Roglic of kan INEOS toch voor enige weerstand zorgen?
vuelta-a-espana-2021-map-e9c19aebdd.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil weten wie jullie "dark horses" en puntenpakkers worden!

Welke semi-onbekenden worden voor jullie de ontdekking van La Vuelta?

Voor welke renner en supporter duimen jullie??
 
Kijk eigenlijk meer uit naar de Vuelta dan de Tour. Tour is eigenlijk altijd relatief saai en voorspelbaar. Teveel pure GC type rijders, allemaal te berekend, allemaal schrik om hun plaatske te verliezen. Giro & Vuelta wordt er in het algemeen toch nog meer attractiever* gekoerst vind ik, meer klimmers, meer zotte ondernemingen en onverwachte inzinkingen.

(*lees de kloten op met dat klassement we zien wel waar we uitkomen :biglaugh: )

Wordt echt wel interessant met o.a. Bahrain met Landa & Pandun, vooral die laatste gaat zich volgens mij geen kloten aantrekken van GC en hoop Landa ook. De oranje mannen van Euskaltel nog minder, elke etappe die nog maar 1 hoogtemeter heeft zijn die waarschijnlijk weg. Movistar spaanse ploeg, hun tactisch plan de laatsten tijd is ook ni da, maar je kan maar hopen dat ze alliantie vormen met Bahrein & Euskaltel en constant mee het vuur aan de lont steken, anyway..

Voort het klassement gezien het blok van Ineos, is Roglic toch altijd de klos, als Ineos het tactisch wat deftig aanpakt imo.

a) Tijdrit kms: 40, als ik me niet vergis, dan nog 33 kms (vrij heuvelachtig) op de laatste dag. Het is dus niet dat klimmers persé zwaar aan de bak moeten, om hopen voorsprong te pakken voor de laatste dag. Geloof nooit dat die laatste tijdrit nog een battle voor plaats 1 wordt.

b) Ploegverantwoordelijkheid: Gezien Bernal al Giro gewonnen heeft, Carapaz OS, en 2de in de tour, niks moet voor de mannen in feite. Als Ineos ploegleiders zijnde zou ik alle initiatief volledig aan Jumbo laten, wilt Roglic nog een ronde winnen dit jaar, laat zijn ploeg maar de koers dragen. Movistar kennende rijden die wel mee ahja want Spaanse ploeg in de Vuelta en een Astana of Cofidis ofzo, die hun ereplaats willen verdedigen :S

c) Pidcock zou ik vrije role geven. 1 ritje bewust veel tijd laten verliezen om dan vrijgeleide te krijgen dagen er na, en dan voor ritwinst of als springplank te fungeren voor Bernal/Carapaz.

d) Kopmannen Bernal & Carapaz, eerste bergritje afwachten misschien om te zien wie beste is.
Gewoon zaak imo van klaar te communiceren, is er iemand minder op een bepaalden dag, bon die pakt dan de aanvallen voor zijn rekening op de stelling Jumbo met Pidcock. De kopman met goeie benen zet zich gewoon in het wiel van Roglic en eet bordjes leeg, no way dat ze dat allemaal gaan kunnen blijven bolwerken.

- Wordt ook een tof rondeke voor Mauri denk ik, gaat zich waarschijnlijk niet super veel moeten aantrekken van de sprints van Jacobsen en beetje zijn eige ding doen, zien waar ie uitkomt. Niks moet, alles mag...
-Ik zie Jasper wel minstens een ritje pakken in de komende 3 weken, ervaring opgedaan in de tour, zie het wel goe komen :cool:
-Zonde dat Ayuso in de Tour de l'avenir zit, ma bon we zijn misschien te gulzig :unsure:

Joenges toch, da da hier ma rap begint! Dees wordt werkelijk 3 weken genieten, 1000% zeker weten :woohoo::woohoo:
 
Laatst bewerkt:
Landa gaat gewoon voor een klassement rijden, ik zie niet in waarom hij dat niet zou doen.

Het is lang niet Euskatel alleen, de mannen Rural en Burgos gaan ook wel voor veel aanvalslust zorgen.
 
Om mee te doen voor winst/podium? Nope, dat zie ik ook niet gebeuren met zijn Tour en de OS al in de benen. Dan zakt die er sowieso door in de derde week. Als bliksemafleider/superknecht kan die uiteraard wel fungeren.
 
Bwa dat Bernal een streepje voor heeft vanwege een iets idealere voorbereiding, kan ik inkomen..
maar met zoveel pionnen moet je gewoon durven spelen en de koerssituatie bekijken ...al zeker in de eerste week?

Richard (super)knechten voor Bernal, wat zou het, ander volk genoeg toch zeker?

Froome heeft ook al meermaals bewezen dat je na een tour nog een meer dan degelijke Vuelta kunt rijden,
OS of niet, zelfde voor Carapaz vorig jaar. Ik geloof andermaal wel in een goeie prestatie van Richard, zelf voor plaats 3.
Rijdt constant, hoeveel rijden er beter bergop ? :S

Hij weet bovendien ook wat het is om 3 weken met de druk om te gaan en gewicht van de ploeg te dragen.

Pidcock moeten ze niet met druk opzadelen en gewoon dingen laten ontdekken, en Ineos moet al zeker niet de koers dragen imo.

ETD: 2.5 uur :cool:
 
Zo jammer voor Aranburu ☹️.
En vond Michel storender dan anders, maar kan aan mijn gemoedsrust liggen ook :unsure:
 
de moed erin houden jongens het is zijn laatste GT
Het kan erger dan Michel, maar op einde liep die tijd gewoon en dus ging de groene tijd uiteraard elke seconde een seconde naar beneden maar die 'nieuwe technologie' (is er wss al 20+ jaar) snapt hem nog altijd niet :p
 
als ze beginnen over die tijd negeer ik ze gewoon want dat duurd nu al jaren dat die compleet beginnen te flippen als ze met die kleurtjes afkomen die hebben dat nog nooit gesnapt dat ze die nu nog altijd niet op een cursus hebben gestuurd omdat even uit te leggen nu ja is nu ook de moeite niet meer

WKs zijn ook zo altijd een nachtmerrie en omdat ze het niet snappen beginnen ze dan van tjah er klopt weer niks van we gaan maar wachten tot het volgende tussenpunt terwijl leer gewoon die tijd deftig af te lezen en dan klopt die wel gewoon hoor
 
Mannen als Carthy en Yates al meteen 40 seconden kwijt door die domme val.

Vanhoucke en Meeus lagen er ook bij en zagen er niet zo goed uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan