La Vuelta Ciclista a España 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je moet het natuurlijk nog kunnen ook hé.

Al klopt dat wel ergens. Hij lijkt geleerd te hebben van de fout die hij gemaakt had in de Tour vorig jaar.

Hij was daar TE zegezeker en dat heeft hem daar de Tour gekost. Sindsdien zegt hij ook altijd in interviews dat géén enkele (grote) voorsprong in het klassement voldoende groot is, om zeker te zijn van eindwinst.
Onzin imo

Pogacar heeft de Tour gewonnen met 59 seconden voorsprong. Ik zou niet weten waar Roglic die seconden zou gepakt hebben om de Tour te winnen. Roglic heeft zich deels kunnen verstoppen achter zijn ploeg, want individueel was Pogacar gewoon de betere. De tijdrit als beste voorbeeld. Op de Grand Colombier zag je ook dat Pogacar het meeste overschot had. Normaal zou Roglic zo'n sprint bergop makkelijk moeten winnen, maar hij kwam er gewoon niet aan te pas. Toegeven, dat is natuurlijk ook een sterk punt van Pogacar.
 
Onzin imo

Pogacar heeft de Tour gewonnen met 59 seconden voorsprong. Ik zou niet weten waar Roglic die seconden zou gepakt hebben om de Tour te winnen. Roglic heeft zich deels kunnen verstoppen achter zijn ploeg, want individueel was Pogacar gewoon de betere. De tijdrit als beste voorbeeld. Op de Grand Colombier zag je ook dat Pogacar het meeste overschot had. Normaal zou Roglic zo'n sprint bergop makkelijk moeten winnen, maar hij kwam er gewoon niet aan te pas. Toegeven, dat is natuurlijk ook een sterk punt van Pogacar.
Ik twijfel wel een beetje. Zie mijn eerste zin van de post waarop jij reageert. Maar toch denk ik dat Roglic te weinig durf getoond heeft in die ronde van Frankrijk. Dat ligt ook wel een beetje aan de sterkste van Pogacar natuurlijk ..

Nu goed, we kunnen blijven zeveren - Ik kijk toch wel uit naar de ronde van 2022. Pogacar mag die gerust winnen van mij, maar hopelijk op sportieve wijze en niet omdat de grootste concurrent uitvalt hé. ;)
 
Onzin imo

Pogacar heeft de Tour gewonnen met 59 seconden voorsprong. Ik zou niet weten waar Roglic die seconden zou gepakt hebben om de Tour te winnen. Roglic heeft zich deels kunnen verstoppen achter zijn ploeg, want individueel was Pogacar gewoon de betere. De tijdrit als beste voorbeeld. Op de Grand Colombier zag je ook dat Pogacar het meeste overschot had. Normaal zou Roglic zo'n sprint bergop makkelijk moeten winnen, maar hij kwam er gewoon niet aan te pas. Toegeven, dat is natuurlijk ook een sterk punt van Pogacar.
Plus dat Roglic het grootste deel van zijn voorsprong gehaald had uit die waaierrit waar Pogacar valt of lek gereden was
 
70km-bergtrui-aanval van Storer :crazy:. Verliest terecht een dikke elf minuten op Superman.
Kan mee in het rijtje met Caruso, D en Majka, deze Vuelta.
Lopez, A voor zijn eerste podium in drie jaar :clap:.
 
Bij roglic, gaat het me niet of het lukt of niet ,of hij Pogacar al dan kon verslaan.

Hij bleef gewoon altijd zitten tot de laatste km bij wijze van spreken, en als je dan met zoveel panache kan afsluiten heb je gewoon niet alles gegeven en had je meestal meer voorsprong kunnen creëren door iets vroeger aan te gaan.

Hij moet dat niet iedere etappe doen (dat is niet zijn stijl), Maar gewoon 1-2 keer gaan is meer dan genoeg (zoals deze vuelta ) (hoeft dan niet altijd succesvol te zijn).
Froome kon ook teren op een ploeg , maar ging vaak van een stuk verder aan.
 
Onzin imo

Pogacar heeft de Tour gewonnen met 59 seconden voorsprong. Ik zou niet weten waar Roglic die seconden zou gepakt hebben om de Tour te winnen. Roglic heeft zich deels kunnen verstoppen achter zijn ploeg, want individueel was Pogacar gewoon de betere. De tijdrit als beste voorbeeld. Op de Grand Colombier zag je ook dat Pogacar het meeste overschot had. Normaal zou Roglic zo'n sprint bergop makkelijk moeten winnen, maar hij kwam er gewoon niet aan te pas. Toegeven, dat is natuurlijk ook een sterk punt van Pogacar.
Op de Col de la Loze nam Roglic enkele dagen voor de tijdrit nog 15 seconden op anderhalve kilometer. Had Kuss met Roglic daar veel vroeger de debatten geopend, was dat misschien nog veel meer geweest.
 
Bij roglic, gaat het me niet of het lukt of niet ,of hij Pogacar al dan kon verslaan.

Hij bleef gewoon altijd zitten tot de laatste km bij wijze van spreken, en als je dan met zoveel panache kan afsluiten heb je gewoon niet alles gegeven en had je meestal meer voorsprong kunnen creëren door iets vroeger aan te gaan.

Hij moet dat niet iedere etappe doen (dat is niet zijn stijl), Maar gewoon 1-2 keer gaan is meer dan genoeg (zoals deze vuelta ) (hoeft dan niet altijd succesvol te zijn).
Froome kon ook teren op een ploeg , maar ging vaak van een stuk verder aan.
Waarom moet je als op dat moment de papier sterkste tijdrijder bent en een minuut hebt? Waarom het risico lopen van tegen een counter aan te rijden?

Van Aert en Kuss reden vorig jaar ook verschroeiend naar boven, der waren er weinig die uberhaupt mee konden.

Last but not least: goeie 1m waardes is niet definitie gelijk aan goeie 5m waardes... rijd met Roglic naar de laatste 500m en je hebt een probleem... vanaf 2km is dat iets heel anders. Kijk naar gisteren... als hij echt kan rijdt hij mee met Lopez volgens mij.
 
Kijk naar gisteren... als hij echt kan rijdt hij mee met Lopez volgens mij.
Dat denk ik ook. Hij zat gisteren echt wél op zijn limiet en hij heeft geprobeerd de schade zoveel mogelijk te beperken (wat ook lukte).
Wat ergens niet onlogisch is na de dag ervoor hé, waarin hij vol gas reed.
 
Waarom moet je als op dat moment de papier sterkste tijdrijder bent en een minuut hebt? Waarom het risico lopen van tegen een counter aan te rijden?

Van Aert en Kuss reden vorig jaar ook verschroeiend naar boven, der waren er weinig die uberhaupt mee konden.

Last but not least: goeie 1m waardes is niet definitie gelijk aan goeie 5m waardes... rijd met Roglic naar de laatste 500m en je hebt een probleem... vanaf 2km is dat iets heel anders. Kijk naar gisteren... als hij echt kan rijdt hij mee met Lopez volgens mij.

Dat dacht roglic toch ook vorig jaar in de tour (1 minuut voor , goeie tijdrijder , wat kan er mis gaan ?).

Je kan nooit genoeg seconden hebben (dat heeft roglic nu al een paar keer ondervonden).
1 slechte dag , Valpartij , Pech en je kan enkele minuten verliezen.

Zoals ik zeg: hij moet dat niet iedere etappe doen. deze vuelta moet het zeker niet meer.
Maar vroeger deed hij het NOOIT (als klassementsrenner). Dat is dit jaar wel veranderd. (dus dat is positief).

Net omdat hij al zo een aanval heeft gedaan, en mss dat hij gisteren ook een beetje op zijn limiet zat van de dag ervoor zal wel in de benen zitten + MAL is meestal ijzersterk op dergelijke beklimmingen zie zijn touretappe overwinning van vorig jaar.

Vorig jaar in de Vuelta heeft hij het niet gedaan en had hij terug bijna het deksel op de neus. (Wat een geluk had hij dat movistar carapaz haat).

Roglic moet normaal nooit aan 100% van zijn krachten woekeren om aan te vallen.
Als hij gewoon zijn eigen tempo naar boven rijdt zullen er ook al weinig kunnen volgen.
 
Lopez toch wel dik bescheten, want Bernal gaat echt niet mee rijden. Die laatste heeft niets meer te winnen, 5des of 10des, who cares plus Yates is mee voorop. Lopez had altijd mee moeten zijn, dit was van niet beter kunnen en gewoon een slechte dag hebben.
 
UAE :laugh: Van een pure sprinter iemand maken die met een solo van 45 kilometer een rit als vandaag kan winnen.
 
Lol Lopez knijpt de remmen dicht en stopt ermee. Opgave zonder blessure of ziekte ... mag dat wel? Beetje flauw om af te stappen omdat hij zich heeft laten vangen of gewoon niet sterk genoeg was.

Of is er meer aan de hand? We zullen het straks wel horen zeker?
 
Knappe overwinning van Champoussin, op het juiste moment aangevallen nadat hij terug bij de favorietengroep kwam.

Jammer voor Gibbons + enorme strijd tussen de favorieten met Lopez als voornaamste slachtoffer.
Roglic zelf kwam nooit in de problemen ..


Haig voor mij toch wél de verrassing van deze ronde. Hij kwam tot op heden nooit verder dan een 19de plaats in een grote ronde.
Hij leek mij ook nooit echt supersterk, maar hij was er wel altijd bij.
Hij is natuurlijk nog maar 27 (bijna 28) dus dan is het nog wel plausibel dat je plots extra stappen zet.
 
Laatst bewerkt:
Haig was ook kopman voor de tour , maar viel er dan meteen uit met een valpartij. (Zat toen in men ploegje, nu jammer genoeg niet :( ). Jaren ervoor altijd sterk geknecht in grote rondes.

Blij dat het nu goed loopt ivg met tour
 
Lol Lopez knijpt de remmen dicht en stopt ermee. Opgave zonder blessure of ziekte ... mag dat wel? Beetje flauw om af te stappen omdat hij zich heeft laten vangen of gewoon niet sterk genoeg was.

Of is er meer aan de hand? We zullen het straks wel horen zeker?
Hiermee hebben ze extra materiaal voor seizoen 3 van Movistar op Netflix.

Schultz over de finish half te voet :laugh:.
Bernal verliest de witte trui aan Mäder. Had ik niet meteen gedacht voor de Vuelta, dat die deze trui niet ging winnen.
 
Wel benieuwd naar de uitleg van Lopez en movistar. Ik denk niet dat Movistar hier een fout maakt. Ze hadden gewoon niemand om hem bij te staan. Hun beste "knechten" (Verona en Valverde) zijn er al uit en Mas staat voor hem dus die kan toch niet wachten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan