Ik heb hier nog 3 werken liggen van Jos Trotteyn, een surrealistische schilder die zijn atelier had in het Patershol in Gent, was een goede vriend van mijn grootmoeder zaliger (ik vermoed zelfs dat hij één van haar vrijers was :D). Jammer genoeg nooit echt ontdekt geweest, zijn maar een 150€ à 250€ waard, maar ik hou er wel van. De drie werken die ik heb zijn ingepakt dus kan deze nu niet tonen, maar zijn stijl spreekt wel boekdelen. Opnieuw vindt mijn vrouw ze verschrikkelijk, maar hier snap ik het wel, is echt niet voor iedereen.





fotos hosten

 
Onlangs op zoek naar iets voor op het toilet te hangen bij ons beneden. Uitgekomen bij deze litho van een Nederlandse kunstenaar Rik Van Iersel.

Ik ben hem momenteel aan het laten inkaderen, maar nu blijkt dat ik mij wat verkeken heb op de afmetingen. Is eigenlijk te groot om op toilet te hangen. Hebben momenteel niet echt een andere plek in huis waar dit past dus we zullen nog even moeten kijken wat we er mee gaan doen :)
thumb__1000_650_0_0_auto.jpg
 
ieeuw gij ze er zo ene. ;p
Iedereen z'n ding maar Rothko heb ik nooit begrepen. Heb er ook al een aantal "live" gezien maar kwerd er niet echt warm van.


Violet, Green and Red. Werd in 2014 laatst geveild voor 186 miljoen dollar.

I'm like
Ooit gaan eten in een bedrijfsrestaurant van een leverancier tijdens een productvoorstelling... bedrijfseigenaar had een fascinatie voor kunst in het restaurant kon je een rothko bewonderen.
Aangezien mijn collegas niet zo kunstzinnig zijn had ik verteld wat de duurste rothko was.... Ze waren uw mening aangedaan dafreak :D

Hier toch een van de meer Belgische pareltjes. Blij dat ik 'een miniem' stukje meegewerkt heb aan dit project.
https://www.archdaily.com/949630/ga...s-riedijk-architects-plus-bureau-bouwtechniek

03_Gare_Maritime-NRA_FilipDujardin_HR.jpg



Een van de volgende projecten in Belgie waar ik naar uitkijk is het nieuw kantoor NMBS aan de zuid.
O.M.A architecten in samenwerking met Jaspers-Eyers.
https://architectenweb.nl/nieuws/artikel.aspx?ID=47245
Ben ik zelf niet bij betrokken maar het kantoor wel. (mad bragging rights)
 
Laatst bewerkt:
De naam zei me niet meteen iets maar het toont wel aan wat ik bedoel met echt talent en vakmanschap.

Eigenlijk toch echt een stap beter dan een portretfoto. Wat zou dat tegenwoordig wel niet kosten :)
Daar zeg je wel de essentie. Het vakmanschap is verdwenen met de komst van de fotografie.

Van de oude meesters ben ik wel fan van Jan van Eyck. De details die hij soms in zijn werken legt. amazing!
Jan_van_Eyck_-_Portrait_of_Giovanni_Arnolfini_and_his_Wife_%28detail%29_-_WGA7695.jpg


1200px-Jan_van_Eyck_001.jpg
 
Onlangs op zoek naar iets voor op het toilet te hangen bij ons beneden. Uitgekomen bij deze litho van een Nederlandse kunstenaar Rik Van Iersel.

Ik ben hem momenteel aan het laten inkaderen, maar nu blijkt dat ik mij wat verkeken heb op de afmetingen. Is eigenlijk te groot om op toilet te hangen. Hebben momenteel niet echt een andere plek in huis waar dit past dus we zullen nog even moeten kijken wat we er mee gaan doen :)
thumb__1000_650_0_0_auto.jpg
Kunst is natuurlijk heel erg subjectief en elk heeft zijn smaak, maar dit zou bij mij zelfs niet op de wc mogen hangen. Ik spoel het liever door :sick::p

Ik hou wel van abstracte of surrealistische kunst. De foto's die ik net gepost heb bv van Jos Trotteyn, ik besef ook dat veel mensen dat wellicht spuuglelijk zullen vinden, maar je ziet daarbij wel op zijn minst dat de schilder metier heeft, dat het technisch knap is gemaakt. Dit werk is precies wat gekrabbel met een Bic ofzo. Niets voor mij dus.
 
Kunst is natuurlijk heel erg subjectief en elk heeft zijn smaak, maar dit zou bij mij zelfs niet op de wc mogen hangen. Ik spoel het liever door :sick::p

Ik hou wel van abstracte of surrealistische kunst. De foto's die ik net gepost heb bv van Jos Trotteyn, ik besef ook dat veel mensen dat wellicht spuuglelijk zullen vinden, maar je ziet daarbij wel op zijn minst dat de schilder metier heeft, dat het technisch knap is gemaakt. Dit werk is precies wat gekrabbel met een Bic ofzo. Niets voor mij dus.
het helpt miss de stoelgang he :unsure:
allezins nog een shoutout naar twee aalsterse kunstenaars.
Een grootmeester der olieverf.
https://www.lakart.be/fotogalerij-jochen-samson/
en een abstracte kunstenaar. Waar kunst blijkbaar een genetisch aspect heeft aangezien zijn vader andré ook een straffe kunstenaar is.
http://gillesvanschuylenbergh.weebly.com/
 
Ooit gaan eten in een bedrijfsrestaurant van een leverancier tijdens een productvoorstelling... bedrijfseigenaar had een fascinatie voor kunst in het restaurant kon je een rothko bewonderen.

Een Rothko in een bedrijfsrestaurant? 🧐

Bijzonder knap project btw, mes félicitations.
 
Daar zeg je wel de essentie. Het vakmanschap is verdwenen met de komst van de fotografie.
Ik heb vaak wel het gevoel dat kunst en dan zeker de grote musea wat in het verleden blijven hangen en niet echt moeite doen om nieuwe werken te etaleren. Het zijn vooral galerijen en de kleinere contemporary art museumpjes die aan de toekomst werken. Je hebt zeker een punt dat vakmanschap aan kracht ingeboet heeft nu we via fotografie en cgi alles kunnen maar contemporary realism en hyperrealism weten imo nog altijd te betoveren.

Alle onderstaande artiesten werken met potlood of acryl/olieverf

qepRjMq.jpg

Paul Cadden

GBkPHJa.jpg

Robin Eley

Le09ksq.jpg

István Sándorfi

ms4XM23.jpg

Yigal Ozeri

nGNT3Zl.jpg

Richard Estes

VXXnoGy.jpg

Marilyn Minter

MHIC6OO.jpg

Diego Fazio

nERWjp9.jpg

Robert Bechtle

cpYmC8d.jpg

Gottfried Helnwein

b44bBhR.jpg

Denis Peterson

zreLfNm.jpg

Gregory Thielker
 
Een Rothko in een bedrijfsrestaurant? 🧐

Bijzonder knap project btw, mes félicitations.
Idd. Een echte kunstliefhebber. Er hingen daar nog meer werken van bekende artiesten.
Het gebouw was ook trouwens door Richard Meier neergepoot.
https://www.richardmeier.com/?projects=weishaupt-forum-2
De dochter van de baas had in de naburige stad Ulm een museum op poten gezet voor haar kunstcollectie te etaleren.

Maar als je de prijs van weishaupt heatpumps bekijkt is er wel wat budget voor nevenhobbies :p
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vaak wel het gevoel dat kunst en dan zeker de grote musea wat in het verleden blijven hangen en niet echt moeite doen om nieuwe werken te etaleren. Het zijn vooral galerijen en de kleinere contemporary art museumpjes die aan de toekomst werken. Je hebt zeker een punt dat vakmanschap aan kracht ingeboet heeft nu we via fotografie en cgi alles kunnen maar contemporary realism en hyperrealism weten imo nog altijd te betoveren.

Alle onderstaande artiesten werken met potlood of acryl/olieverf

Bijzonder knap gemaakt, met métier en alles wat je wil, maar ik vind het geen interessante werken, en op de laatste misschien na eigenlijk ook niet mooi.
 
Je hebt al aangegeven fan te zijn van de kleuterschool dus ik begrijp wel dat dit u minder ligt :p

Nee ik snap wel wat je wil zeggen. Das ook vaak een discussie in het realisme van vandaag; "waarom pakken ze dan niet gewoon een foto". Daar is het vooral het vakmanschap dat doorweegt alhoewel de meeste zoals hierboven wel rond sociaal maatschappelijke themas werken. Persoonlijk zie ik dan liever hyperrealisme dat details uitvergroot en overdrijft of zelfs een mix met surrealisme waarin het echte overgaat in een soort droom. Sándorfi is daar een mooi voorbeeld van maar bevat nogal veel naakt. Wat is de policy hier rond kunstzinnig naakt? :thinking:
 
Ik heb vaak wel het gevoel dat kunst en dan zeker de grote musea wat in het verleden blijven hangen en niet echt moeite doen om nieuwe werken te etaleren. Het zijn vooral galerijen en de kleinere contemporary art museumpjes die aan de toekomst werken. Je hebt zeker een punt dat vakmanschap aan kracht ingeboet heeft nu we via fotografie en cgi alles kunnen maar contemporary realism en hyperrealism weten imo nog altijd te betoveren.

Alle onderstaande artiesten werken met potlood of acryl/olieverf
Is dat echt manueel gemaakt, want de meeste van die werken lijken mij zo fotorealistisch?
 
Je hebt al aangegeven fan te zijn van de kleuterschool dus ik begrijp wel dat dit u minder ligt :p


Nee ik snap wel wat je wil zeggen. Das ook vaak een discussie in het realisme van vandaag; "waarom pakken ze dan niet gewoon een foto". Daar is het vooral het vakmanschap dat doorweegt alhoewel de meeste zoals hierboven wel rond sociaal maatschappelijke themas werken.

Ik ben niet enkel fan van de kleuterschool, maar ik vind dat kunst meer mag zijn dan vakmanschap alleen.
Die dingen die je daar post verwacht ik eerder in posterformaat op de koelkast van een studentenkot ofzo.
Het is opvulling van een muur, het zegt niets, het lokt bij mij geen enkele reactie uit behalve "Amai, dat is met de hand gedaan ofwat?"

Moest het gewoon een foto zijn zou ik het ook gewoon een oninteressante foto vinden.

Geef mij dan maar iets als dit:

1fe95514c66a2ecbb8dd46c8db80c524.jpg



Persoonlijk zie ik dan liever hyperrealisme dat details uitvergroot en overdrijft of zelfs een mix met surrealisme waarin het echte overgaat in een soort droom. Sándorfi is daar een mooi voorbeeld van maar bevat nogal veel naakt. Wat is de policy hier rond kunstzinnig naakt? :thinking:

Ik ben technisch gesproken geen mod maar ik keur het goed.
 
Het is vaak moeilijk te geloven, zelfs als je er recht voor staat met je neus nog geen 30 cm van het doek maar sommige mensen zijn gewoon zo gestoord getalenteerd.

20568899eb690831295cf8a2ab9abffe.jpg

Mike Dargas


EDIT: here you go @Nahrtent meer van die zoete druip! 😆
 
Ik heb ooit schaamteloos het werk/concept van Bill Viola gepikt :p
Was ooit eens naar een tentoonstelling van hem geweest in nederland en die kerel zat in zijn periode van de projectiekunst.
zoals onderstaand.
unnamed-27-400x323.jpg


Fastforward twee jaar later toen ik architectuur studeerde op Stlucas gent en we voor het vak expressie iets 'expressief' moesten maken met de schoolgebouwen.
Ik had een foto van bovenaan de traphal in het trapgat naar beneden getrokken, dia van laten maken en dan met een projector op de begane grond naar boven laten projecteren op witte muggengaas die ik elk verdiep gespannen had. Fantastisch resultaat. Je stapte naar beneden en ondertussen keek je in het trapgat terwijl daar net het trapgat naarboven geprojecteerd werd. Mindfuck complete.
De prof in extase!... En toen begon hij alle proffen uit te nodigen om naar mijn installatie te zien. Het angstzweet brak me uit maar gelukkig kende niemand bill viola en heb ik toch lekker 18/20 gehaald :D
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet enkel fan van de kleuterschool, maar ik vind dat kunst meer mag zijn dan vakmanschap alleen.
Die dingen die je daar post verwacht ik eerder in posterformaat op de koelkast van een studentenkot ofzo.
Het is opvulling van een muur, het zegt niets, het lokt bij mij geen enkele reactie uit behalve "Amai, dat is met de hand gedaan ofwat?"

Moest het gewoon een foto zijn zou ik het ook gewoon een oninteressante foto vinden.

Geef mij dan maar iets als dit:

1fe95514c66a2ecbb8dd46c8db80c524.jpg





Ik ben technisch gesproken geen mod maar ik keur het goed.
Die vettige druppel verwacht ik evengoed in een studentenkot :unsure:.
 
Ik volg de meningen van hierboven wel, die hyperrealistische werken zijn wel knap wat techniek betreft, maar de onderwerpen/scene zegt me weinig. Voor mij moet een werk mij toch meer kunnen doen dan dat.

Hand_with_Reflecting_Sphere.jpg
simspons-escher-1024x608.jpg

Geen kenner hier, maar ik ben wel fan van Escher
Naast de bekende voorbeelden zoals hierboven (die ook buiten de kunstwereld zeer bekend zijn, hoeveel parodieën op het trappenhuis zijn er wel niet?!) hou ik wel van zijn geometrische werken zoals deze:
Escherlizards.jpg
 
Geen kenner hier, maar ik ben wel fan van Escher
Naast de bekende voorbeelden zoals hierboven (die ook buiten de kunstwereld zeer bekend zijn, hoeveel parodieën op het trappenhuis zijn er wel niet?!) hou ik wel van zijn geometrische werken zoals deze:
Escherlizards.jpg

Allah approves.

m23ozfhdhnvzedtm627fcty3vu_3.jpg


Islamitische architectuur is trouwens echt de shit. Die moskeeën in Isfahan! 😍
 
Allah approves.

m23ozfhdhnvzedtm627fcty3vu_3.jpg


Islamitische architectuur is trouwens echt de shit. Die moskeeën in Isfahan! 😍
Ken je het Imamplein in Esfahan? Dat was ooit een gigantisch poloveld. Heel indrukwekkend om daar rond te lopen. Ik heb daar een hele dag rondgelopen en nog had ik het gevoel er niets van gezien te hebben.

image.png


Vooral de Sjeikh Lotfollah-moskee is waanzinnig mooi, let vooral op de "pauwenstaart" van licht:

4b0b0990ee58cd8c9ea2f7f2e17e9580.jpg
 
Terug
Bovenaan