DaFreak

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik hoor het je denken; EINDELIJK! een thread met oog voor kunst! Onlangs een adembenemend schilderij gezien? Een beeldwerk dat je achterover deed vallen? Een gebouw dat je hart sneller deed slaan? Een digitaal meesterwerk waar je haar van overeind kwam? Gooi het in de groep! Als het ook maar iets met kunst te maken heeft kan je het hier kwijt. Deel werken van je favoriete artiesten. Lul als een gediplomeerde filosofische tooghanger over wat kunst wel of niet moet of kan zijn. Loopt er ergens een toffe exhibitie? Laat het ons weten. Kijk neer op nieuwe trends in hedendaagse kunst en erger je aan prijzen die werken ophalen alvorens in prive-collecties te verdwijnen. Schildert je hond echt beter dan Pollock en natuurlijk Delvoyes kak machine... revolutionair of ridicuul?

Van hoogstaande werken van de hand van oude meesters tot platvloerse low brow pop memery zoals vagina geïnspireerde nailart, van filmposters en albumhoezen tot de prints die WWII bommenwerpers sierden en hollebolle gijs zijn "papier hier" slam poetry, zelfs je laatste desktop wallpaper als het de moeite is! Go wild. You get the idea, eat your art out.

mJge2zF.png

Imaginary Foundation (2003)​

Your favorite arts. Show them to me.
 
Eind 2019 naar Venetië geweest met als doel om vnl. de Biënnale te bezoeken. Was erg leuk, zeker om Venetië nu ook niet zo enorm veel te bieden heeft vind ik zelf (meer een tourist trap).
Daar toch veel toffe foto's gemaakt en exposities gezien.
 
Dan probeert een mens eens een titel met unieke esthetiek... worden de scherpe kantjes er al meteen afgevijld. Geen goed begin. ;p

@Bloembak en wat was het leukste/mooiste/lelijkste/meest shockerende dat je daar gezien hebt?

@Nahrtent
7568ae99bb7e92e96f2e28fafaeabd40.jpg

oink oink, give them to me!



Kzal zelf de aftrap geven met een van mijn favorieten; Patricia Piccinini
Patricia Piccinini (born 1965 in Freetown, Sierra Leone) is an Australian artist who works in a variety of media, including painting, video, sound, installation, digital prints, and sculpture. Her works focus on "unexpected consequences", conveying concerns surrounding bio-ethics. Verwierf naam en faam met de "flesh sculpts" waarvan de bekendste hieronder. Sommige zijn enorm groot en toch zo gedetailleerd. Bijzonder imposant om ze in de lijve te aanschouwen.

787QRO6.jpg

Bottom Feeder

t2rdfKX.jpg

Undivided

Em1b3ns.jpg

detail from Leather Landscape

xwm0H6q.jpg

detail from Doubting Thomas

7SAnH0H.jpg

Teenage Metamorphosis

iU2W6nh.jpg

Artist & tender being

4ru2J0i.png

The Sapling

9Bvvv90.jpg

The Young Family

92fXoAd.jpg

The Foundling

Hier een album met nog wat toppers van haar maar als je haar naam googled zal je nog heel wat meer vinden.

Ook altijd interessant om over specifieke werken te lezen want meestal zit er wel wat meer achter dan enkel wat je denkt te zien.
 
Ik kan het ook wel smaken. google vertelde me dat dit Villa Cavrois in Croix is. "a large modernist mansion built in 1932 by French architect Robert Mallet-Stevens". Ben niet zo vertrouwd met architectuur, ik ken daarin enkel de grootster legends. Nog nooit van Robert Mallet-Stevens gehoord maar ben wel fan. Ziet er nog bijzonder modern uit voor bijna 100 jaar geleden gebouwd te zijn. Heeft zo te zien ook een heel herkenbare stijl, de stempel van een echte auteur.

03d7942edcb6cdeebabdce773577ae6a.jpg

Villa Noailles

14733111.jpg

Villa Paul Poiret

Seek-Png-com-obama-png-266211.png
 
Is idd de Villa Cavrois, vlak bij Roubaix, echt een bezoek waard vlak over de grens.

Die Interbellum stijl vind ik echt fantastisch, er staan zo in onze steden ook vaak wat kleinere voorbeelden, vaak ook overheidsgebouwen , die soms al heel knap gerenoveerd zijn.

Mocht ik vandaag bouwen ik zou een moderne adaptatie van deze stijl bouwen.

De architect hier ontwierp bv ook de meubels. Toen waren architecten, hoewel er nu natuurlijk ook pareltjes verrijzen, echte kunstenaars imo.
 
Het heeft ook wel wat weg van het museum LaM in Lille, of zie ik dat zo mis? Bij architectuur vind ik het altijd moeilijk om er jaren op te plakken...
 
Eindelijk een topic voor de upper class van BeyondGaming
xGHbMVa.gif


Het is iets waar ik amper mee bezig ben maar zeker wel kan appreciëren. Of het nu om architectuur, schilderkunst, grafiek, meubilair of fotografie gaat, ik kan het altijd wel smaken.

Heb ooit eens wat werken van Rothko gezien in Tate en dat was ongelooflijk impressionant

Rothko-Rooms-Tate-Modern.jpg
 
ieeuw gij ze er zo ene. ;p
Iedereen z'n ding maar Rothko heb ik nooit begrepen. Heb er ook al een aantal "live" gezien maar kwerd er niet echt warm van.

Mark%20Rothko%20No.%206%20%20Violet,%20Green%20and%20Red%201951.jpg

Violet, Green and Red. Werd in 2014 laatst geveild voor 186 miljoen dollar.

I'm like
giphy.gif
 
Rothko is de max, gij hooligan. Al heb ik het op vlak van gekriebel nog meer voor Richter
119603799_o.jpg

photo-2-6.jpg



Voor beiden geldt wel dat dat niet echt pakt op foto, je moet die dingen in het echt zien.


Naast de grote namen is mijn favoriete kunstenaar Oli-B, bekend onder diegenen die vroeger naar muziekdingen van Lefto gingen want hij maakte daar soms affiches voor.

Dit hangt bij mij in de living
Oli-B_painting_canvas_Brazil_1.jpg
 
Heb ooit eens wat werken van Rothko gezien in Tate en dat was ongelooflijk impressionant
Als ik zo'n dingen zie als in die foto denk ik toch wel van, this gotta be on some troll level shit no?
6 canvassen met rechthoekige slordige afwerkingen in bordeaux, zwart en ander gerelateerde tinten. Hoe? Wat?

Ach ja ik ken er ook geen klote van. Richter en Pollock vind ik wel interessant, alles wat een beetje chaotisch is.
 
Voor mij persoonlijk gemaakt zelfs! 4 jaar geleden was dat nog betaalbaar :D

Ik heb hem daar ook eens voor gecontacteerd was in 2017, was toen al meer dan 2000 euro. Had het beter gedaan want ze kosten echt serieuze kluiten nu.

Mooie investering
 
Terug
Bovenaan