2) Quantum sculptures van Julian Voss-Andraea, hoe cool is dit? :love:

exrr34rthpn51.jpg
Waar is dat te bezichtigen?
 
Ik heb dit topic eens door gelezen en ik vind kunst tof maar ken er niet erg veel van, zeker niet van hedendaagse kunst. Post hier eens wat meer allemaal aub!

Haha, wacht tot je mijn mening hoort over de zogezegde grootmeester der kleuterkunst, Pablo Picasso. 😅

Miro, Frankenthaler, Delaunay, Klee, Kline, Twombly, ... Die hun werk zou erop verbeteren als ze het door een shredder halen.
Enkel Mondriaan, daar is een shredder niet goed genoeg voor... daar heb je liters benzine voor nodig. 🔥

Het moge duidelijk zijn. Ik hebt het niet zo begrepen op het abstracte. Er zijn uitzonderingen mind you. Kandinsky en O'Keeffe kan ik bijvoorbeeld wel appreciëren.
DaFreak zijn er nog dingen die u niet aan staan? Want de kans is blijkbaar groot dat ik het dan wel de moeite ga vinden.
 
Ahja, ik heb nog wel een Deense kunstenaar ontdekt wiens werken ik vrij tof en betaalbaar vind: Thorbjørn Bechmann. Ter "voorbereiding" op de Affordable Art Fair in Brussel voorbije maart en deze tentoonstelling loopt blijkbaar nog tot en met 9 juli. Eens opmeten of dat hier in mijn living in het midden tussen mijn 2 vensters past. :unsure:

Schermafbeelding+2022-04-26+om+23.02.17.png


IMG_4025.jpg
 
DaFreak zijn er nog dingen die u niet aan staan? Want de kans is blijkbaar groot dat ik het dan wel de moeite ga vinden.

Ik ben over het algemeen meer bezig met dingen die mij wel aanstaan. 😅
Kan zo niet direct iets voor de geest halen waar ik van gruwel. Als ik een museum of gallerij bezoek en kom 5x jezus aan het kruis tegen nog voor ik 100 meter heb afgelegd begeef ik me stante pede terug naar de uitgang. Oh en crocs. I still hate crocs. Never forget, never forgive!

Controversiele werken die vele kunst critici eerder zien als kermis attracties zijn wel volledig mijn dada en dada zelf dus ook. Dan denk ik aan de grote namen in die beweging zoals Marcel Duchamp met zijn pissijn, Hugo Ball met zijn geluid poëzie, Man Ray met zijn fotowerk of het beeldend collage werk van Hannah Höch.

10DADA1-articleLarge.jpg

Hugo Ball in actie. Absolute friggin legend.



Die hebben de voorzet richting full blown surrealisme gegeven dus ik draag ze allen een warm hart toe.
Maar als daar één naam boven uitsteekt die zelf ook echt de overgang naar full blown surrealism gemaakt heeft is dat sowieso Max Ernst. En die wordt niet weggelachen, door niemand niet. Ze moesten is durven!

EsJGEoD.jpg


qbvzOzD.jpg


npOeIWI.jpg


N90Va6j.jpg


GokAS2l.jpg


csrNXHu.jpg


z329fJO.jpg


wf0EuqJ.jpg



Sorry, ben beetje afgedwaald. Ik dacht via Dada toe te werken naar Hedendaagse kunst die critici vandaag graag weglachen want die apprecieer ik ook vaak. Maar Max Ernst besliste er anders over. Ik was deze thread al een tijdje wat uit het oog verloren. Zal proberen daar nog op terug te komen! :p
 
Max Ernst is de max.
Ik heb een nieuwe aanwinst in mijn collectie sinds deze week (vandevoorniet, uiteraard :coolbrows: ):

image.png


Ah, en als er mensen zijn die gratis tickets willen voor BRAFA, stuur mij een pm.
Als ik u leuk vind, regel ik dat. Anders niet. :unsure:
 
Hele leuke topic, jammer dat ik die nu pas ontdekt heb.

Wij hebben een zeefdruk Keith Haring - Fertility 3 hangen. Gekocht op een veiling. Heb hem al een aantal jaren.
Ik ben wel fan van veel kleur enzo. Mag ook groot zijn zoals deze (100 x 116 cm). Kleine werken vind ik altijd minder aantrekkelijk.


Eigenlijk toevallig over een paar maand hem van de muur gehaald omdat het eens tijd is voor wat anders.
Weet nog niet als ik hem gewoon aan de kant zet of weg doe.
Kan hem helaas geen authenticiteit achterhalen. In 2012 sloot de Keith Haring Foundation.

Leuke topic om inspiratie op te doen :).

Dit is trouwens mijn vrouw haar "plantenmuur". Was een creatief idee van haar. Vind het ook nog altijd zeer geslaagd.
Praktische uitvoering was dan mijn kant. Aankleding de hare. Ook die mannetjes heeft ze zelf gemaakt bvb.

 
Terug
Bovenaan