Vroeger (17de eeuw :unsure:) hing er in onze kerk een Jordaens maar werd gepikt tijdens de franse revolutie!
In de Sint-Pauluskerk in Antwerpen hing een echte Caravaggio, geschonken door P.P. Rubens, maar die werd gepikt door de Oostenrijkse Habsburgers en meegenomen naar Wenen. We moeten die terugpikken.
 
In de Sint-Pauluskerk in Antwerpen hing een echte Caravaggio, geschonken door P.P. Rubens, maar die werd gepikt door de Oostenrijkse Habsburgers en meegenomen naar Wenen. We moeten die terugpikken.

Ik vermoed dat het vandaag iets lastiger is om een Caravaggio te pikken dan in de 18de eeuw. :unsure:

 
In de Sint-Pauluskerk in Antwerpen hing een echte Caravaggio, geschonken door P.P. Rubens, maar die werd gepikt door de Oostenrijkse Habsburgers en meegenomen naar Wenen. We moeten die terugpikken.
Aanklagen!
Zoals Woman in Gold van Klimt.
 
Graffiti daar hebben we het nog niet over gehad!

Grote liefhebber hier, zeker als er een illegaal kantje heeft.
 
Twee jaar geleden zag ik op Facebook reclame opduiken voor een street art tour door Antwerpen en die heb ik gefotografeerd. Duurde uiteindelijk vier uur en vond ik wel de moeite. Deze zomer zat ik in Madeira en dat duikt daar ook op diverse plaatsen op. Zo was ik vlakbij Cabo Girão (op een na hoogste klif ter wereld) in een klein vissersdorpje, Câmara de Lobos. Ik wachtte op de bus en doodde de tijd door wat rond te dwalen. Plots zie ik daar een hele straat met street art van superhelden. Was wel maf om te zien.
 
Graffiti/street art kan een enorme meerwaarde zijn in grote steden met vele grijze betonmassa's zoals Mexico City De tijd dat het werd vereenzelvigd met een tag die hier en daar te pas en te onpas werd gezwierd is gelukkig lang voorbij.

Mexico City street art
 
Oli-B hier reeds gepasseerd


Oli-B_mural_condius_thecrystalship_panting_1.jpg



The-Crystal-Ship-street-art-2019-ostend-Leon_Keer_2.jpg


005-web-@Nick-Decombel-Fotografie-3.jpg


En dan zijn er natuurlijk de bazen van Nawas :cool:

a113aa02-49ec-11e8-abcc-02b7b76bf47f.jpg
 
Eerder deze week is ZERO-kunstenaar Günther Uecker verjaard (91, proficiat), vooral bekend van zijn 'nagel' kunst;

2017_CKS_14437_0051_000(gunther_uecker_spirale_i_spirale_ii).jpg
 
Wat denken we hier van de NFT hype?

Heb al veel kunstenaars gezien die vooral fysieke werken maken, plots digitale zaken maken om te kunnen verkopen als NFT. Mij lijkt het toch allemaal wat ver gezocht.
 
Wat denken we hier van de NFT hype?

Heb al veel kunstenaars gezien die vooral fysieke werken maken, plots digitale zaken maken om te kunnen verkopen als NFT. Mij lijkt het toch allemaal wat ver gezocht.
Aan het overwegen om de vagina-foto van die Limburgse te kopen, en even polsen als het wel een goede investering zou zijn? :p
 
Wat denken we hier van de NFT hype?

Heb al veel kunstenaars gezien die vooral fysieke werken maken, plots digitale zaken maken om te kunnen verkopen als NFT. Mij lijkt het toch allemaal wat ver gezocht.

De eersten gaan goed geld verdiend hebben maar nu iedereen en zijn moeder er opspringt en 5-minutenwerkjes begint te minten zal het wel ophouden. Er gaat heel veel volk blijven zitten met dure NFT's (+1k als startbod is blijkbaar geen uitzondering).
 
Die NFT's zijn toch pure speculatie? Vanuit het standpunt van de speculant is dat allemaal interessant en een kunstenaar zal daar mogelijk wel wat geld mee kunnen verdienen, maar vanuit het standpunt van een kunstminnaar is dat toch gebakken lucht?
 
De eersten gaan goed geld verdiend hebben maar nu iedereen en zijn moeder er opspringt en 5-minutenwerkjes begint te minten zal het wel ophouden. Er gaat heel veel volk blijven zitten met dure NFT's (+1k als startbod is blijkbaar geen uitzondering).

Eén van mijn favoriete hedendaagse kunstenaars Jan Kalab maakt prachtige werken, soort 3D schilderijen maar die heeft nu een digitaal werk gemaakt waar ondertussen al 5800 euro voor geboden is. Plots nu er grof geld verdiend kan worden is het interessant om digitale kunst te maken, een snelle cashgrab eerder.

Voor mij mag er gerust betaald worden voor digitale kunst maar die NFT's vind ik echt schoppen tegen de schenen van het internet tout court.


Pink-Meduza-78x140.jpg

JEYWCee.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Buon
En een trapje lager in de kunstwereld, maar daarom niet minder mooi. Ik heb een tijdje kunstwerken verhandeld, dus een aantal hiervan heb ik nog in mijn bezit:

7008D2DA-EF3C-4C40-A503-3253F160E383.jpeg

Josh Keyes - Last Kiss

Fairey_Lotus+Blossom.jpg

Shepard Fairey - Lotus Blossom

streetartAntwerpen8.png
µ
Invader - deze is te vinden op de Grote Markt in Antwerpen

En dan nog eentje, die technisch gezien geen NSFW-tag nodig heeft, maar toch niemand onbewogen kan laten: Stephanie Sarley (negeer haar ander werk, maar deze reeks is wel geniaal).
 
Terug
Bovenaan