Klopjacht

Ik beschouw het programma eerder als een soort van docu die laat zien hoé de politie te werk kan gaan bij klopjachten, en die docu toont men dan aan de hand van mensen die "echt" op de vlucht zijn en waarbij men de ingezette middelen om hen te vinden zo "echt" mogelijk naspeelt. De voortvluchtigen beschouw ik dus eerder als acteurs die redelijk wat carte blanche hebben en zich niet aan een scenario moeten houden en het scenario zelf wat kunnen bepalen.

Dat bijlange niet alles echt is, is wellicht ook de reden dat het programma niet echt ingekleed wordt als wedstrijd waar een prijs aan verbonden is aangezien het moeilijk zou zijn om er een echte eerlijke strijd van te maken.

Als ge met die insteek naar het programma kijkt, gaat alles ook minder storen merk ik.
Ik ga volledig akkoord! Maar daarom vond ik hele proton mail gedoe net wel storend. Of dan moeten we er vanuit gaan dat deze voortvluchtigen in een organisatie zitten waar iedereen sowieso dezelfde mailgegevens heeft.

Maar buiten dat vind ik het zeer interessant om te zien hoe men te werk kan gaan.

Eigenlijk moet je het programma zien als WCW of WWE Smackdown van vroeger.

't Ziet er cool uit voor de kinderen, maar daar stopt het ook.

Echt niet hoor. Advocaten en ingenieurs. Ze vroegen zich wel af hoe dat zat qua privacy en of die huiszoekingen niet wat versneld werden voor het programma, maar verder vonden ze het een zalig programma. Veel vallen dan uit de lucht toen ik zei dat die helemaal niet aan die data kunnen en allemaal geacteerd is. Ik was er zelf ook mee weg tot ik hier vragen kwam posten. Dus het concept werkt redelijk goed.
Idem eigenlijk...

Het verbaast mij hoeveel volk dat programma ziet en niet door heeft dat deze anpr taps huiszoekingen camerabeelden… nep zijn. Ik heb het al vergald voor heel wat kijkers blijkbaar en das jammer.
Ah, zijt gij zo'n "vriend" ja?

Ik vind ook dat jullie het hier verpesten met het overgeanalyseer...

Zelf al is het nep, zolang het maar leuk is om ernaar te kijken maakt dat niet uit.
Bij klopjacht is enkel de controlekamer nep.

Dat kan toch bijna niet echt zijn dat die gast heel zijn plan in een kluis bewaard heeft en anders let hij op alles.

En dan doen ze alsof die kerel die de kluis open gekregen heeft 1 of andere super-master-kraker is. Maar het stond gewoon in de handleiding. 🤦

Dat pixel verhaal in die mails waarbij ze aan de hand van het IP adres van een smartphone klaarblijkelijk tot op enkele meters nauwkeurig zo direct de locatie kunnen zien. Zwaanst na ni e!
Om te beginnen steken smartphones al achter carrier grade NAT waardoor ze dat IP adres al niet direct kunnen vastpinnen op 1 specifiek toestel, laat staan de exacte mobiele locatie.

Het program is redelijk om zeep met al die protonmails, er is geen enkele indicatie voor de vluchters om te kunnen weten van wie die mails nu eigenlijk komen of zouden moeten komen dus ja ze kunnen hun wijsmaken wat ze willen.
Toch wel, als ze kijken naar het zend adres van de 1ste mail. Enkel mails vertrouwen dat verstuurd zijn via dat adres.

Niemand ontsnapt aan onze brug! Altijd gejost.
Snap wel niet waarom die Louise haar man/lief belt, en waarom speurders dat dan niet doorgespeeld krijgen en liever hun "pixel" gebruiken. Maar die kluis is ook wel een goede grap
1. nu pas zien ze die staan? (ok, ze hebben maar 3 teams maar toch).
2. Kunnen kraken met een handleiding? Goede reklame is dat toch ook niet.
3 maar vooral: het team dat alles zeer serieus neemt en alles plant laat zomaar al hun plannen thuis achter in een flutkluis?
Blijft wel spannend om te kijken met verstand op 0, maar die "gekraakte" proton mails is toch echt een gigantische blunder van de makers imo. En die 2 mannen mogen ze toch eens wat meer tonen, nauwelijk iets van gezien dusver.

Het verbaast mij hoeveel volk dat programma ziet en niet door heeft dat deze anpr taps huiszoekingen camerabeelden… nep zijn. Ik heb het al vergald voor heel wat kijkers blijkbaar en das jammer.
Aan u gebash in dit topic vraag ik mij af waarom je eigenlijk überhaupt nog kijkt?

Snap wel niet waarom die Louise haar man/lief belt, en waarom speurders dat dan niet doorgespeeld krijgen en liever hun "pixel" gebruiken. Maar die kluis is ook wel een goede grap
3 maar vooral: het team dat alles zeer serieus neemt en alles plant laat zomaar al hun plannen thuis achter in een flutkluis?
Blijft wel spannend om te kijken met verstand op 0, maar die "gekraakte" proton mails is toch echt een gigantische blunder van de makers imo. En die 2 mannen mogen ze toch eens wat meer tonen, nauwelijk iets van gezien dusver.
Die kluis en proton mails maken het met verstand op 0 eigenlijk zelfs al niet meer leuk. Ik vraag me af of ze winnaar van te voor dan eigenlijk al bepaald is of wat moet je er nog van gaan geloven?

Dat gesprek tracen tussen Louise en haar lief had geen nut meer, want kort na het gesprek heeft ze haar mail gecheckt en zo haar locatie al verraden. Dus waarom dat gesprek nog onderzoeken als de speurders toch al weten waar ze zit.

De proton maakt het spannender, zoals nu met de valse mail en het hotel.

Die kluis snap ik ook niet echt, boeven gaan dat niet stelen, enkel voor die speurders is het interessant. Als ze het niet meenemen konden ze dat beter vernietigen.

Moest dat voetbalstadion ook? Da's eerder een risico, mss is achter de schermen van de kandidaten gevraagd om minstens 1x een "leuke locatie" te kiezen zoals ook Bellewaerde.

Die kluis snap ik ook niet echt, boeven gaan dat niet stelen, enkel voor die speurders is het interessant. Als ze het niet meenemen konden ze dat beter vernietigen.

Moest dat voetbalstadion ook? Da's eerder een risico, mss is achter de schermen van de kandidaten gevraagd om minstens 1x een "leuke locatie" te kiezen zoals ook Bellewaerde.
Ja denk ik ook. Er zullen wel verschillende van die locaties in zitten die het voor de reclame doen en ze gratis binnen mogen. Net zoals die B&B ook gisteren waar ze dan een mooi beeld van toonden van uit de lucht.

Als je anders daar zou aankloppen zou je daar ook niet gratis mogen overnachten vrees ik.

Was in het begin leuk om te kijken. Maar nu begint het toch een beetje overdreven te worden. En niet realistisch meer.
Kluis kraken met een kapstok. 🤣🤣
Die vluchters die soms zo stom zijn als iet.

Terug
Bovenaan