Play4 Klopjacht

Is ook gewoon belachelijk slecht gedaan vanuit de regie. Waarschijnlijk doelbewust om het de speurders een pak gemakkelijker te maken.

Iedereen een protonmail account geven om te communiceren is op zich goed. Maar dan voor elke groep dezelfde structuur volgen (als in [voornaam][achternaam]@protonmail.com of dergelijke) is niet bepaald slim. Iedereen dan nog hetzelfde wachtwoord geven is gewoon compleet achterlijk.

Zelfde nu met die USB sticks. Die zijn versleuteld dus op zich weeral goed gedaan van de regie. De inhoud daarentegen... Afspraak op een bepaald punt en uur om een privé telefoon te overhandigen is op zich goed. Maar stuur dan toch niet elke groep op hetzelfde moment naar dezelfde gemeente. Spreek met elke groep af in een andere provincie en het geklungel van één groep brengt de rest niet in gevaar.

Ik kan al raden hoe het zal lopen voor de informatie voor het extractiepunt. :sop:
Ja het stomme is dat in de Nederlandse variant dit ook al eens is gebeurd. En de jaren erna er op gelet is door de regie. Dit hadden ze dus kunnen voorkomen. Ik vraag me dus af of er in de opzet nog iets van communicatie is tussen andere landen waard dit gedaan wordt om er lering uit te trekken?
Zelfde probleem is dat iedereen waarschijnlijk hetzelfde extractiepunt gaat hebben. Als ze er een hebben kunnen ze gaan posten. Dat vond ik altijd oneerlijk bij de nederlandse versie. Mensen die het echt goed deden en geen sporen achter lieten, werden gepakt omdat er een ander sullig team gepakt was. En daar heb je geen invloed op.
 
Als ze die protonmails adressen niet hadden dan had de regie een serieus probleem en zouden ze zich tot andere idiote scripting moeten gericht hebben zoals een kluis ophalen na 10 dagen waarin alle vluchtplannen en contactgegevens zitten. Werden zo’n streken in Nederland ook uitgevoerd?

Voor volgend seizoen is het simpel : maak een fake mailadres aan.
Per ongeluk verklappen zodanig dat de speurders het te weten komen.
Stuur valse mails die hen constant andere kant van Vlaanderen zendt van je effectieve plaats.
 
Als ze die protonmails adressen niet hadden dan had de regie een serieus probleem en zouden ze zich tot andere idiote scripting moeten gericht hebben zoals een kluis ophalen na 10 dagen waarin alle vluchtplannen en contactgegevens zitten. Werden zo’n streken in Nederland ook uitgevoerd?
Dit dus...
Momenteel zouden ze zonder fouten van de regie niemand meer kunnen vinden he.
Nu gaan ze naar Bredene, want daar gaan, door de regie, alle kandidaten tegelijk samen rondlopen. Dat is compleet geen realistisch scenario he...

Als regie hadden ze gewoon de kandidaten moeten inlichten dat ze een e-mailadres moesten doorgeven. Dan konden ze zelf de provider/e-mail/paswoord kiezen. Dan konden de speurder misschien laten zien hoe andere mail-adressen wel te kraken zouden zijn (wat niet klopt...). Ik vraag me ook oprecht af wat ze zouden doen moest 1 van de kandidaten nu gewoon een laptop met vpn zou meepakken. Guilian kan op zijn werklaptop bvb van eender waar inloggen, dat ding zal altijd Zaventem als locatie teruggeven he.
 
Als vluchter moet ge gewoon thuis ne gsm liggen hebben met een Sim die geregistreerd staat op een van hun hulpjes die niet in hun kring zit, en op die gsm dan Nordvpn installeren klaar. Daarna kunt ge blijven bellen naar iedereen met encrypted services gelijk whatsapp gelinkt op een oude niet meer actieve simkaart. Elke vluchter die zichzelf serieus neemt en weken voorbereiding heeft zou dat doen maja dan is het natuurlijk onmogelijk voor de regie.

In het begin werd hier nog gelachen dit is buurtpolitie maar hoe langer hoe verder het programma gaat hoe meer het echt buurtpolitie aan het worden is
Ik vind het idee van het programma goed, maar het wordt echt genekt door de uitvoering.
Ik weet niet of het hetzelfde programma was, maar in NL was er destijds een busje met geld en dat geld moesten de criminelen dan stelen. Maar de speurders daar hadden echt geen enkele "tip" van de regie ofzo. De opdrachten daar waren ook genre "doe 10% van het geld op in 1 aankoop", wat een véél logischere opdracht is als "je moet naar Bredene met iemand afspreken"...
 
Ik vind het idee van het programma goed, maar het wordt echt genekt door de uitvoering.
Ik weet niet of het hetzelfde programma was, maar in NL was er destijds een busje met geld en dat geld moesten de criminelen dan stelen. Maar de speurders daar hadden echt geen enkele "tip" van de regie ofzo. De opdrachten daar waren ook genre "doe 10% van het geld op in 1 aankoop", wat een véél logischere opdracht is als "je moet naar Bredene met iemand afspreken"...
Dat programma wat jij beschrijft heette "De Buit", en is inderdaad een ander programma. Ook vermakelijk.
De Klopjacht heet in Nederland "Hunted". En voor zover ik weet is het niet gescript. Dat wordt op de nederlandse forums ook wel eens gezegd, maar een van de speurders zit daar ook en legt vaak uit hoe het in het programma gaat, de dingen die niet gezien worden.
Bijvoorbeeld de camera beelden die opgevraagd worden worden niet echt opgevraagd, ze krijgen beelden van bijvoorbeeld een gopro die op is gehangen door de cameraman die meeloopt om even een extra shot te maken van die locatie. Telefoons worden niet echt getapt, maar de gesprekken worden opgenomen door de regie en alleen gedeeld als er een "bevel" is opgevraagd.
En alleen van de mensen die meewerken worden die gegevens gedeeld. Dus als ze je op straat aanspreken en vragen of je ze wilt helpen, moet je eerst een verklaring tekenen. Dat betekent dat je ook moet meewerken met eventuele "huiszoeking" van de speurders. Je kunt niet helpen en vervolgens geen toestemming geven om je persoonlijke gegevens niet af te geven.
 
Concept van het programma is heel leuk, toen ik de reclame zag wou ik ook echt kijken.
Maar hoe meer afleveringen ik kijk, hoe belachelijker het wordt.
Hoe hard kan je die 'speurders' helpen zeg? Mijn ma keek ook eens een paar minuten mee (had haar snel effe uitgelegd wat er allemaal gebeurd was) en ze vroeg of dat echte speurders waren of gewoon mensen die meededen aan het programma, dat zegt al wel genoeg denk ik 😅.
Maargoed ze willen de politie niet belachelijk maken waarschijnlijk.. Zou nogal een schande zijn moesten ze maar 1 of 2 koppels kunnen vinden.
 
“Haal persoonlijk een gsm op bij de surfclub tussen 3 en 4u. “ Vervolgens zitten er 3 speurders verstopt in de surfclub en is de persoon van productie die de gsm zou overdragen omgekocht door de speurders voor 100 euro om hem erin te luizen. Dit terwijl ge niks verkeerd gedaan hebt of gelekt. Hij stuurt een externe persoon maar dat mocht niet. Hoe kunt ge daar nu tegen winnen? Neem daar 2 weken congé voor amai.
Als hij zijne mail goed gelezen had had hij waarschijnlijk een beter plan bedacht. Vb eerst verkennen, de speurders zien en wachten tot ze hopelijk weggaan en dan de gsm ophalen.
 
Dus ze volgen een random iemand en dat blijkt dan net die handlanger te zijn of iemand die toevallig daar ook moest zijn? Ja mannekes. Ik moet ze daarvoor wel krediet geven, dit is de grootste zever die ooit uitgekeken heb.
Ocharme die kerel, ik gun het die dikke nek van de speurders ook echt niet, wat een blageur.
 
Dus ze volgen een random iemand en dat blijkt dan net die handlanger te zijn of iemand die toevallig daar ook moest zijn? Ja mannekes. Ik moet ze daarvoor wel krediet geven, dit is de grootste zever die ooit uitgekeken heb.
Ocharme die kerel, ik gun het die dikke nek van de speurders ook echt niet, wat een blageur.
1 van de speurders zag dat ze de kaart overhandigde aan de surfer. Valt een beetje op :) . Vooral als er al niet veel volk rondliep.
 
Ja want de speurders hebben allemaal een label speurder op hunne kop geplakt en lopen met fluo hesjes rond SPEURDER? He had no chance. Zelfs een vrouw die totaal niet aan de omschrijving voldeed werd opgepakt. Waarschijnlijk omdat er een cameraman bij liep.
En loopt er bij de speurders geen cameraman bij? + speurders zijn helemaal in het zwart gekleed.
 
Dus uw excuus is dat hij maar had moeten wachten tot ze weggingen? Terwijl het tijd venster was van 15u-16u en het vrouwtje ging rond 15u40 en de speurders toen daar nog altijd allemaal rondhingen? Geen schijn van kans. Die hebben die surfclub uitgekozen en bewaakt van 15-16u.
of de handlanger naar iemand anders sturen (een andere mede-handlanger) als afleiding, ver van de surfer en toch zichtbaar voor de speurders. Speurders gaan dan naar de handlangers en zo kan G de echte kaart ruilen worden.
Dat is nu bedacht op maar x minuten tijd, G had minstens 1 dag om een goed plan te bedenken.
Het is niet gemakkelijk, maar er waren mogelijkheden.
 
Dus uw excuus is dat hij maar had moeten wachten tot ze weggingen? Terwijl het tijd venster was van 15u-16u en het vrouwtje ging rond 15u40 en de speurders toen daar nog altijd allemaal rondhingen? Geen schijn van kans. Die hebben die surfclub uitgekozen en bewaakt van 15-16u.

Waren ze daar ook niet "per ongeluk" terecht gekomen omdat ze elders een "verdacht" iemand zagen (random kerel op step) die toevallig richting surfclub ging waarop ze besloten de surfclub te gaan bewaken?
 
Benieuwd naar volgende week. Ik gok dat de 2 broers het gaan halen en de 2 flikken zie ik gepakt worden.
Preview zag er spannend uit.
 
Zelfs in de winter zitten er daar surfers en lopen daar veel mensen rond.
Dit lijkt me serieus gestuurd door regie dat die club zo in de gaten werd gehouden.
Ook de enigste locatie waar het moeilijk is om ongezien naartoe te gaan. 1 weg naartoe en via strand. Beiden gemakkelijk te coveren door 1 persoon met verrekijker.

Cif en Laid zijn wel het beste bezig. Zeker met de vermommingen en casual minigolf spelen.

Uit voorstukje lijkt het dat ze plots Stacey en Gianni op spoor gaan zijn. Hoe dat ze dat gaan flikken weet ik niet.
Hun grootste bron van info, Louise, is niet meer op de hoogte van de rest.
 
Zelfs in de winter zitten er daar surfers en lopen daar veel mensen rond.
Dit lijkt me serieus gestuurd door regie dat die club zo in de gaten werd gehouden.
Ook de enigste locatie waar het moeilijk is om ongezien naartoe te gaan. 1 weg naartoe en via strand. Beiden gemakkelijk te coveren door 1 persoon met verrekijker.

Cif en Laid zijn wel het beste bezig. Zeker met de vermommingen en casual minigolf spelen.

Uit voorstukje lijkt het dat ze plots Stacey en Gianni op spoor gaan zijn. Hoe dat ze dat gaan flikken weet ik niet.
Hun grootste bron van info, Louise, is niet meer op de hoogte van de rest.

In het begin dacht ik dat die veel te nonchalant waren en dus vlug gepakt zouden zijn, maar uiteindelijk is dat het duo dat het slim heeft aangepakt door zich zo lowprofile mogelijk te houden zolang dat mogelijk was, en op de momenten dat ze ergens heen moéten, het best nog wel goed aanpakken. Met een andere haarkleur uzelf wegmorfen in een groep jongeren is toch veel doeltreffender dan de hele tijd als duo samen te blijven, gepakt en gezakt.

Is er trouwens een regel die bepaalde dat duo's ook bij elkaar moésten blijven? Want volgens mij hebben de duo's zich zelden of nooit opgesplitst?
 
In het begin dacht ik dat die veel te nonchalant waren en dus vlug gepakt zouden zijn, maar uiteindelijk is dat het duo dat het slim heeft aangepakt door zich zo lowprofile mogelijk te houden zolang dat mogelijk was, en op de momenten dat ze ergens heen moéten, het best nog wel goed aanpakken. Met een andere haarkleur uzelf wegmorfen in een groep jongeren is toch veel doeltreffender dan de hele tijd als duo samen te blijven, gepakt en gezakt.

Is er trouwens een regel die bepaalde dat duo's ook bij elkaar moésten blijven? Want volgens mij hebben de duo's zich zelden of nooit opgesplitst?
Ik denk het niet, volgens mij mag de andere ook nog weg lopen als ze de ene gepakt hebben. En is het pas voorbij als ze ze beide op kunnen pakken.
 
Terug
Bovenaan