Klopjacht

Ik moet wel zeggen dat ik er echt goede hoop in had dat het een leuk programma ging worden, maar de 2e aflevering heeft wel veel verpest.
1) Iedereen een soortgelijk e-mailadres met identiek paspoort geven. Dat is TOTAAL niet realistisch
toch wel. corporate thinking he. iedereen dezelfde stijl van emailadres, om het gemakkelijk te maken voor de ICT.
en dat paswoord... hoe duidelijker moet de hint zijn dat ge dat direct moet veranderen.
4) Met iemand bellen en zeggen "maar wij zijn van het programma he" is al niet realistisch. Bij een echte achtervolging is er geen "programma" en moeten die bellen met "wij zijn van de federale politie". Dan reageren mensen al hélemaal anders.
toch ook weer realistisch. ge gebruikt elk wapen in uw arsenaal. dus als het nu toevallig voor een programma is, gebruikt ge dat.
die teams mogen ook alleen maar zo vlot binnen bij de mensen, en laptops meenemen, en wagens doorzoeken, etc, omdat het voor het programma is, he.

toch wel. corporate thinking he. iedereen dezelfde stijl van emailadres, om het gemakkelijk te maken voor de ICT.
en dat paswoord... hoe duidelijker moet de hint zijn dat ge dat direct moet veranderen.

toch ook weer realistisch. ge gebruikt elk wapen in uw arsenaal. dus als het nu toevallig voor een programma is, gebruikt ge dat.
die teams mogen ook alleen maar zo vlot binnen bij de mensen, en laptops meenemen, en wagens doorzoeken, etc, omdat het voor het programma is, he.
Een soortgelijk e-mailadres misschien wel, maar defaultpaswoorden komen quasi nergens meer voor. En diegenen die het wachtwoord zo houden, zijn dom. Maar er zijn er ook die nog niet ingelogd zijn omdat ze ergens zonder internet zitten...
Ik snap trouwens niet waarom je dat niet direct thuis nog checkt. Ze weten toch van waar je vertrekt, op die moment neem je nog niks risico.

En dat binnen vallen is omdat het het equivalent is van een huiszoekingsbevel. Het feit dat de voortvluchtige eigenlijk meedoet aan een spelprogramma, daar is geen equivalent voor in het geval van een echt misdrijf.

ja inderdaad, die mensen nemen daarvoor verlof en dan is dat hun goed recht om daar aan mee te doen. En dit zijn bijna allemaal flikken of flikken geweest, ik denk niet dat die hun zouden laten doen door en stom script, als flik als je kan jagen dan jaag je

ja inderdaad, die mensen nemen daarvoor verlof en dan is dat hun goed recht om daar aan mee te doen. En dit zijn bijna allemaal flikken of flikken geweest, ik denk niet dat die hun zouden laten doen door en stom script, als flik als je kan jagen dan jaag je
Dat moet je eens gaan zeggen in N-Frankrijk bij de transmigranten. Daar kunnen ze jagen, maar kijken ze allemaal ff de andere kant uit.

och ja het blijft een programma waar ze de realiteit zo goed mogelijk willen benaderen/simuleren. Dat is ook nooit anders meegedeeld, zeker in de interviews. Zo een onderzoek is vaak een psychologisch spel en soms win je en soms verlies je, als je als onderzoeker maar op het einde van de rit kan winnen.

Nu ik blijf fan van het programma en je kan het volledig kapot analyseren of gewoon meegaan in de rit en genieten van de spanning

Ik keek er ook naar uit, maar vind het maar niets:
- Je weet niet wat hoe ver de opdracht van de kandidaten juist gaat: moeten ze zich verplaatsen? Mogen ze naar het buitenland?
- De vrienden/kennissen spelen het spel natuurlijk mee. Als morgen één van die kandidaten een echte misdadiger is, plooien ze veel sneller

Het is vooral triestig dat ze terug naar huis moeten gaan voor dat extractiepunt. Maakt het natuurlijk een pak simpeler voor de speurders. Ik ben bijna zeker dat ze maar max 1 koppel zouden kunnen pakken moesten ze gewoon ondergedoken mogen blijven zonder die opdrachtjes erbij te nemen.

gho ja , het is vanaf dag 5 dat ze een pakket mogen gaan halen, ze moeten niet op dag 5 daar om gaan he, en ze hebben maar 3 ploegen dus er gaan mss wel keuzes gemaakt moeten worden. En die opdrachten zijn in alle versies in het buitenland ook al geweest, er is maar een beperkte tijd, ze hebben niet de "luxe" van een echt voortvluchtige om het jaren uit te rekken.

Het is vooral triestig dat ze terug naar huis moeten gaan voor dat extractiepunt. Maakt het natuurlijk een pak simpeler voor de speurders. Ik ben bijna zeker dat ze maar max 1 koppel zouden kunnen pakken moesten ze gewoon ondergedoken mogen blijven zonder die opdrachtjes erbij te nemen.
Ook wat jammer dat ze allemaal exact dezelfde opdracht krijgen. Want stel nu dat ze niet alle paswoorden wisten, konden ze met 1 e-mail nog steeds weten dat alle anderen ook terug naar huis moesten.

Vind het maar wat stom dat ze dan opeens in alle mailboxen konden en zo die opdracht weten :p

Nu kunne ze gewoon voor die deuren gaan wachten in principe tot ze komen…

Flauwe opdracht om terug naar huis te moeten imo.

Vraag me af hoeveel “echt” is… want die mannen lopen toch ook altijd met een cameraman achter hun.

ze hebben maar drie ploegen he, dus er gaan keuzes gemaakt worden. En er staat enkel dat er vanaf dag 5 een pakket toekomt.... moest ik een vluchter zijn ik stond daar niet op dag 5 en zou proberen om mn pakket ergens anders in ontvangst te gaan nemen.

Data is publiek beschikbaar. Iedereen kan daaraan. Er zijn in het verleden zo al drugszaken gedaan en hof van cassatie was akkoord. Echt die twee It mannen zijn ex computer crime unit dudes uit Brussel, denk wel dat die alle procedures en wettelijkheden kennen.

Linne stond precies achteraan de rij toen ze gezond boerenverstand uitdeelden... Wel spijtig voor Thierry, die was tenminste meer argwanender en op de uitkijk.

Rekening houdend met de nepheid viel het nog wel mee. Fijn dat Lynn en Thierry eruit zijn. Dat was toch wel een tenenkrullend duo.

Terug
Bovenaan