Matthias92
Active member
ivm de meerwaardebelasting, gaat die ook van toepassing zijn op wat nu reeds in ons portefeuilles zit? Of enkel op wat je koopt na 01-01-2026?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je iets verkoopt, ga je een meerwaarde creëren (hopelijk), dus daar zal je op belast worden. Je bestaande portefeuille is dus zeker in scope.ivm de meerwaardebelasting, gaat die ook van toepassing zijn op wat nu reeds in ons portefeuilles zit? Of enkel op wat je koopt na 01-01-2026?
ivm de meerwaardebelasting, gaat die ook van toepassing zijn op wat nu reeds in ons portefeuilles zit? Of enkel op wat je koopt na 01-01-2026?
Naast een andere betaalkaart (minstens van een andere bank) proberen, of verifiëren dat je kaart wel "enabled" is voor het land waar je wil betalen (standaard staat bvb niet-EU "disabled" op veel kredietkaarten tegenwoordig), of morgen gewoon nog eens proberen, weet ik niet wat je kan doen.Ik wil een hotel boeken via de officiële website van de keten met men visa kaart.
Nu krijg ik bij het betaalscherm een "technische fout" en "wegens veiligheidsoverwegingen kan de betaling niet door gaan"
Wat kan ik daar aan doen? Het geen louche hotel int midden van de brousse
Een nieuw contract tekenen heeft geen enkele zin of meerwaarde. Het originele contract blijft rechtsgeldig.Mijn vriendin woont nu 2 jaar bij mij en zou recht hebben op korting via de onroerende voorheffing van de verhuurder maar ze staat nog niet op het huurcontract. Kunnen we die premie met terugwerkende kracht vragen? Ook al staat ze niet op het huurcontract?
De verhuurder geeft aan dat we een nieuw huurcontract kunnen tekenen. Mogen we dat antidateren? Als in: we vullen als startdatum de dag in dat ze effectief bij mij is komen wonen? (De verhuurder geeft aan dat die daar geen problemen mee heeft als wij de boete voor laattijdige registratie betalen.)
Hoeft ze daarvoor niet op het huurcontract te staan?Een nieuw contract tekenen heeft geen enkele zin of meerwaarde. Het originele contract blijft rechtsgeldig.
Dien gewoon uw aan vraag vermindering onroerende voorheffing voor huurders in. Verhuurder moet zelfs zijn akkoord niet geven.
Je kunt de premie met terugwerkende kracht aanvragen. Als datum in je aanvraagdocumenten neem je datum dat uw vriendin haar recht opende voor de vermindering te krijgen
Neen het gaan normaal gezien over de personen die het pand bewonen.Hoeft ze daarvoor niet op het huurcontract te staan?
Ze moet wel ingeschreven staan op het adres. Dus domicilie. Niet elke gedomicilieerde moet op het huurcontract staan. Is echter wel handiger voor de verhuurder om achteraf nog iets te kunnen claimen.Neen het gaan normaal gezien over de personen die het pand bewonen.
Of VPN achtige en dns zaken, zoals een zscaler ofzo uitzetten. Dat geeft bij mij altijd problemen.Ik wil een hotel boeken via de officiële website van de keten met men visa kaart.
Nu krijg ik bij het betaalscherm een "technische fout" en "wegens veiligheidsoverwegingen kan de betaling niet door gaan"
Wat kan ik daar aan doen? Het geen louche hotel int midden van de brousse
Ja klopt inschrijving op het adres had er inderdaad bij moeten vermeld te worden.Ze moet wel ingeschreven staan op het adres. Dus domicilie. Niet elke gedomicilieerde moet op het huurcontract staan. Is echter wel handiger voor de verhuurder om achteraf nog iets te kunnen claimen.
Naast een andere betaalkaart (minstens van een andere bank) proberen, of verifiëren dat je kaart wel "enabled" is voor het land waar je wil betalen (standaard staat bvb niet-EU "disabled" op veel kredietkaarten tegenwoordig), of morgen gewoon nog eens proberen, weet ik niet wat je kan doen.
Het kan ook zijn dat zij geen 3DSecure betaalverificatiesysteem geïmplementeerd hebben, waardoor zo goed als iedere Belgische bank de betaling kan gaan weigeren wegens onwettelijk.
VPN al op en afgezet, helpt niet.Of VPN achtige en dns zaken, zoals een zscaler ofzo uitzetten. Dat geeft bij mij altijd problemen.
Betaal gewoon die factuur (28/05).Ik kreeg vandaan een brief in de brievenbus. (niet aangetekend)
Factuur en verzenddatum = 28/05 (ik heb nooit een factuur verkregen in de brievenbus voor zover ik weet)
Betalingstermijn: 30 dagen
Herinneringsfactuur en verzenddatum 18/07
Bedrag te betalen: 60€ + 1,64€ verwijlinteresten + 20€ schadevergoeding = 81.64€ asap te betalen aub.
Mmm mag dit zomaar? Meteen een extra schadevergoeding van 1/3de van een nooit verkregen factuur en tevens meteen verwijlinteresten?
Ik kreeg vandaan een gewone brief in de brievenbus. (niet aangetekend)
Factuur en verzenddatum = 28/05 (ik heb nooit die factuur verkregen voor zover ik weet)
Betalingstermijn: 30 dagen
Herinneringsfactuur en verzenddatum 18/07
Bedrag te betalen: 60€ + 1,64€ verwijlinteresten + 20€ schadevergoeding = 81,64€ asap te betalen aub.
Mmm mag dit zomaar? Meteen een extra schadevergoeding van 1/3de van een nooit verkregen factuur en tevens meteen verwijlinteresten?