In april 2024 kocht ik fietswielen van een bedrijf in UK. Ik koos voor de optie 'Duties and taxes included'. De wielset werd correct geleverd bij mij thuis in België door Fedex. De wielset was echter kwalitatief niet in orde. Beschadigingen tijdens het productieprocess vermoedelijk, want de doos was ongeschonden. Ik kies om het product te retourneren en mijn geld terug te krijgen.
De verkoper aanvaardt dit en regelt een pickup door Fedex om te retourneren. Na 20 dagen krijg ik dezelfde wielen terug aan mijn voordeur. Blijkbaar is er iets misgelopen in Dartford transit en hebben ze die teruggestuurd naar mij. Ik contacteer de verkoper terug en die regelt een nieuwe pickup. Alles verloopt vlot en eind mei 2024 krijg ik mijn geld terug.
Nu krijg ik, ongeveer een jaar na datum, een factuur van Fedex 'BTW en invoerrechten', met als referentie die 2de zending van de defecte wielen vanuit Dartford naar België. 162.20 euro. Fedex customer service doet moeilijk en houdt vol dat ik het product heb geïmporteerd.