Kleine nieuwtjes

Dan hoor ik die CEO vanmiddag op het nieuws vermelden dat er niet veel verloop zou zijn zoals men in de media wel aanhaalt. Als je de jaarrekening(en) van Plopsa Studio even bekijkt vind ik het verloop toch niet weinig. Daar gaan lijkjes uit de kast vallen denk ik zo.
Ik merk net op dat hij op Tim Robbins lijkt van de Shawshank redemption :).
 

11 euro per maand voor een betere klantendienst :unsure:

Ok, ja nog wat andere dingetjes ook, maar gaat daar ook iemand serieus voor betalen? 🤔

Is een eerste stap naar volledige betalend maken van social media.
 
Amai, als dat waar is.

Maar die Instagram pagina... Doet je toch meer denken dat het gaat om iemand die aandacht zoekt ipv iemand die oprecht wil weten wie haar ouders zijn.
 
Maar die Instagram pagina... Doet je toch meer denken dat het gaat om iemand die aandacht zoekt ipv iemand die oprecht wil weten wie haar ouders zijn.
Anderzijds wil ze wel direct de DNA test laten doen. Als je aandacht wil probeer je dat niet zo snel te regelen he...

En, ze heeft er wel trekken van imo. Ik ben benieuwd naar het vervolg.
 

ben ik nu de enige die dit gewoon slechte infrastructuur vindt? zo'n fietspad tussen de rijstrook en de parkeerstrook, da's toch niet echt zwakke-weggebruiker-friendly, imo.

ja, natuurlijk moet die eerste bestuurder beter uit zijn doppen kijken, maar zet dat fietspad aan de andere kant, en hij is zijn deur kwijt. nu valt er een onschuldige gewonde door zijn onvoorzichtigheid
 

ben ik nu de enige die dit gewoon slechte infrastructuur vindt? zo'n fietspad tussen de rijstrook en de parkeerstrook, da's toch niet echt zwakke-weggebruiker-friendly, imo.

ja, natuurlijk moet die eerste bestuurder beter uit zijn doppen kijken, maar zet dat fietspad aan de andere kant, en hij is zijn deur kwijt. nu valt er een onschuldige gewonde door zijn onvoorzichtigheid
Dan moeten de fietsers daar zigzaggen tussen die bomen. Ook niet bepaald haalbaar ;).
 
Standaard de zgn. "dutch reach" aanleren kan veel miserie voorkomen (= het openen van het portier met de verste hand, dus als bestuurder met de rechterhand, waardoor je automatisch over uw schouder kijkt).
 
Het is ook niet de eerste keer op die steenweg. Enkele jaren geleden is er zo ook nog een fietser overleden. Iemand smeet zijn portier open, fietser er tegen en hij viel de rijbaan op, vrachtwagen er over.

Zolang ze dit catalogeren als ongeluk, tsja. Dit is gewoon onopzettelijke doodslag.
 
Dan moeten de fietsers daar zigzaggen tussen die bomen. Ook niet bepaald haalbaar ;).
ja, maar er liggen wel meerdere banen zo. en als je dan leest dat er in Vlaanderen meer dan 300 zulke ongelukken per jaar gebeuren, en er minstens 1 per jaar dood achterblijft, dan kan dat aspect toch ook beter.
 
Het is ook niet de eerste keer op die steenweg. Enkele jaren geleden is er zo ook nog een fietser overleden. Iemand smeet zijn portier open, fietser er tegen en hij viel de rijbaan op, vrachtwagen er over.

Zolang ze dit catalogeren als ongeluk, tsja. Dit is gewoon onopzettelijke doodslag.
Als je dit catalogeert als onopzettelijke doodslag, dan is dat quasi elk ongeluk. Zolang er geen verzwarende omstandigheden zijn (alcohol, drugs, overdreven snelheid) lijkt me dat toch een te zware inschatting van een ongeluk waarbij niemand de intentie had om elkaar te verwonden. En ja ik ken de definitie van onopzettelijke doodslag, maar dan nog…
 
Als je dit catalogeert als onopzettelijke doodslag, dan is dat quasi elk ongeluk. Zolang er geen verzwarende omstandigheden zijn (alcohol, drugs, overdreven snelheid) lijkt me dat toch een te zware inschatting van een ongeluk waarbij niemand de intentie had om elkaar te verwonden. En ja ik ken de definitie van onopzettelijke doodslag, maar dan nog…
Ik denk dat je niet goed beseft hoeveel fietsers daar dagelijks passeren. Dat zijn plaatsen waar op zo'n uur na het werk letterlijk elke 10 seconde een fietser passeert. De vraag is niet of je iemand onder een auto duwt maar wanneer.
 
Standaard de zgn. "dutch reach" aanleren kan veel miserie voorkomen (= het openen van het portier met de verste hand, dus als bestuurder met de rechterhand, waardoor je automatisch over uw schouder kijkt).
Of je kijkt gewoon in uw spiegels? Zelfde resultaat zonder uzelf te moeten verwringen.
 

Zorgsector waarschuwt: "Ook u zal moeten betalen voor faillissement van commerciële woonzorgcentra​


De Orpea-crisis maakt het debat over zorg als een commercieel product weer brandend actueel. Blijven we toelaten dat je op zorg ongebreideld winst kan maken, met alle risico’s daaraan verbonden? Vinden we het normaal dat commerciële bedrijven kwetsbare mensen en medewerkers in de kou laten staan wanneer het bedrijf op een bepaald moment te weinig opbrengt of te veel gaat kosten?
De meeste commerciële woonzorgcentra maken deel uit van internationale groepen, die ook vaak beursgenoteerd zijn. Ze vormen een almaar groter deel binnen het totale aanbod van woonzorgcentra in Vlaanderen. In 2013 bedroeg hun marktaandeel van het totaal aantal erkende woongelegenheden nog 18,5%, in 2020 was dat al 27%. Let wel: er zijn ook woonzorgcentra met een (nep) vzw-statuut die deel uitmaken van een commerciële groep. Ook zij behoren tot de “for profit” sector.


De commerciële woonzorgcentra weten goed door te rekenen aan de gebruiker. Uit de jaarlijkse dagprijsmeting van het Agentschap Zorg en Gezondheid van mei 2022 blijkt dat de gewogen gemiddelde dagprijs in een openbaar woonzorgcentrum 60,6 euro bedroeg, in een social profit woonzorgcentrum 61,9 euro en in een commercieel woonzorgcentrum 69,6 euro. Een bewoner betaalt dus in een commercieel woonzorgcentrum algauw per maand ruim 250 euro meer dan in de andere types. Ondanks hun hogere dagprijzen zetten de commerciële woonzorgcentra minder personeel in.
De mogelijke gevolgen voor de mensen, voor bewoners én personeel, zijn niet te overzien. Zij zijn de slachtoffers wanneer het misloopt. En ook de belastingbetaler. Want de overheid zal niet anders kunnen dan bijspringen. Net zoals bij de bankencrisis.
Toen werd duidelijk wat er gebeurt bij een al te groot vertrouwen in het zelfregulerend vermogen van de marktprincipes. De torenhoge winsten vloeiden in de wonderjaren naar de investeerders. Maar toen de zeepbel uiteenspatte mocht de overheid, en dus de belastingbetaler, opdraaien voor de verliezen.
Dat is in de zorg niet anders. Het is privé-investeerders niet te doen om de mensen en de zorg, maar om rendement. De winstlogica eist altijd haar rechten op. Ten koste van de meest kwetsbaren.
Het staat op VRTnws dus vrij beschikbaar, maar enkele citaten hierboven.

Voor mij toch een extra teken aan de wand dat bepaalde zaken echt niet geprivatiseerd moeten worden, want "de markt regelt het wel" is niet iets waarop je het welzijn van onze -sowieso al wat verwaarloosde- ouderen wil wedden.
 
Terug
Bovenaan