Klein vraagje over hoesten

Squidward

Redacteur
Elk jaar heeft die van mij wel een zware borstvalling tot bronchite. Daar gaat heel wat slijm mee gepaard.
Hij probeert dat zoveel hij kan op te hoesten. Hetgeen ik absoluut begrijp maar mijn vraag is volgende: als ik hem dan zo hoor hoesten, echt precies vanuit het diepste van hem binnen dan klinkt dat enorm ‘geforceerd’. Dat zal wel nodig zijn om de blokkages er uit te krijgen maar doet zo geforceerd hoesten niet meer kwaad dan goed? Het klinkt vaak echt alsof hij zijn maag aan het keren is. Maar maakt hij het zo niet net nog erger? Of moet je echt zó van die slijmen af? (Omdat dit jaarlijks is en toch telkens een drie weken durft duren, vraag mij dus af of hij het zelf niet langer rekt zo [onbedoeld natuurlijk])
 
Geen idee hoe gezond dat is voor de longen en zo. Maar de laatste keer dat ik zwaar heb moeten hoesten (longontsteking) heb ik mij een navelbreuk gehoest.
 
Bij bepaalde keelaandoeningen probeer ik toch ook met bepaalde "handelingen" het slijm weg te krijgen en dat brengt nu eenmaal gore geluiden met zich mee. Doet nochtans deugd.

Of het gezond is weet ik niet, maar ik leef nog. :p
 
Terug
Bovenaan