Kledingvoorschriften op het werk? En in de zomer?

Ik zou dan weer graag 's zien dat Biden of Macron daar op pakweg crocs rondloopt onder zijn kostuum. :)
Conner Rousseau die met zijn Sneakers naar de Koning gaat? Nu ja Conner is nu wel geen Biden of Macron en Sneakers zijn nog geen crocs ...

(Niet dat mij veel uitmaakt maar ik dacht er juist aan)

Sneakers van 500 euro ;)
Nog zo een cliché dat vaak wordt bevestigd: Een polo uit de Zeeman staat quasi nooit zo goed als een duur merk, al dan niet gecomplementeerd door een horloge van +100K, want dat maakt het helemaal af natuurlijk.

Doe mij maar die iconische vest van de CD&V, dat was pas een statement

Heel dit topic bevestigd ook wat ik eerder al eens melde in het discriminatie -topic: namelijk dat veel meer mensen discrimineren of gediscrimineerd worden, en dat op zeer grote schaal. Als je merkt dat er over iets banaals als kledingstijl best wat heisa is - extrapoleer dat eens naar uiterlijk, gedrag, indruk, stemgeluid, gewicht, wagen, woning, beroep, regio ...

Media speelt hierin ook een grote rol: Zou eens een verademing zijn om eens een US President (toch nog steeds één van de meest besproken figuren) te hebben die wat losser omgaat met dress -codes. Of doe gewoon zoals Erdogan, tiptop uitgedost maar vooral een stoel te weinig - dan ben je pas dé spreekwoordelijke man.
het woord discriminatie wordt lekker in het rondgestrooid.
maar de kleren die je draagt is eigen keuze he. als gij in een kort shortje en een zwarte t-shirt wilt gaan werken, doe gerust, er zijn goed betalende jobs te vinden waar dat zeker kan.
maar als je een bepaalde job wilt, waar kledij-voorschriften gelden, aanvaard die voorschriften dan gewoon. die horen bij de job die je wilt.

allez, ik kan morgen in teensletsen een undersize zwem-slip gaan werken, en als de mensen die ik beboet een opmerking geven, kan ik dan óók gaan roepen dat ze mij discrimineren, maar 't gaat toch ook niet pakken.

Het feit dat mensen op crocs dezelfde rechten hebben lijkt me voldoende argumentatie om te stellen dat er op basis van kledij geen enkele discriminatie bestaat :)

Integendeel, iedereen met een beetje gevoel voor smaak moet al die schreeuwerige motieven, clashende kleuren, foute snit of - the worst of all - crocs maar accepteren. Goed geklede medemensen zijn dus erg tolerant :)

Conner Rousseau die met zijn Sneakers naar de Koning gaat? Nu ja Conner is nu wel geen Biden of Macron en Sneakers zijn nog geen crocs ...

(Niet dat mij veel uitmaakt maar ik dacht er juist aan)

Sneakers zijn veel mooier en perfect combineerbaar met eender wat. De outcry die er kwam op Conner met z'n sneakerkes kwam vooral van het soort oude stijve harken die leven en slapen in een kostuum.

Je mag zeggen wat je wil, maar dit outclasses het ouderwetse kostuum met geklede sloefen, periodt.
blauw-pak-met-witte-sneakers.jpg

Ik draai mij meteen om als ik een verkoper zie komen in zo'n outfit. Ook al ben ik er geen fan van, geef mij dan maar het klassieke kostuum.

En liever gewoon een deftige broek met hemd / polo / tshirt

Sneakers zijn veel mooier en perfect combineerbaar met eender wat. De outcry die er kwam op Conner met z'n sneakerkes kwam vooral van het soort oude stijve harken die leven en slapen in een kostuum.

Je mag zeggen wat je wil, maar dit outclasses het ouderwetse kostuum met geklede sloefen, periodt.

Rustiggg, heb toch niet gezegd dat het niet kan :-) Vond het gewoon grappig omdat er destijds heisa rond was. Maar bedankt voor je mode advies zodra ik nog eens een pak aandoe zal ik zeker een mooie sneaker eronder aandoen!

Prima professionele outfit voor een pimp!

Prima professionele outfit voor een pimp!

Is nogal wat anders dan die Von Trapp kostuums van de Bart De Wever's van deze wereld eh 😌

Ik draai mij meteen om als ik een verkoper zie komen in zo'n outfit. Ook al ben ik er geen fan van, geef mij dan maar het klassieke kostuum.

En liever gewoon een deftige broek met hemd / polo / tshirt

Als ik een verkoper zie aankomen met geklede schoenen, dan spring ik meteen terug buiten. 😂 It gives ouwe mottenballen vibes

Laatst bewerkt:
als ik een verkoper zie komen met zo'n "outclasses" outfit, ben ik ook weg. als die voor zichzelf al geen kleren kan kopen die de juiste lengte zijn, hoe gaat die dan mij iets verkopen dat bij mij past?

Laatst bewerkt:
Ik draag eigenlijk zonder schroom korte broeken, zelfs korte broeken in stof..
Als ons werk goed gedaan is, dat is het voornaamste.
Met sloefen afkomen, dat ga ik wel niet doen. Daar zouden ze wel iets van zeggen :)

Als ons werk goed gedaan is, dat is het voornaamste.
Met sloefen afkomen, dat ga ik wel niet doen. Daar zouden ze wel iets van zeggen :)

Een collega van mij doet dat, die komt of de afdeling doet zijn schoenen uit en doet iets aan wat tussen een schoen en slof is.
Ik doe het ook niet maar ik zie het comfort er wel van in! 😀 Doet me ook denken aan een assistent die ik op de universiteit had, die liep gewoon op zijn sokken rond dat vond ik wel wat bizar toen

Miss da ik toch ga overwegen

Heb je ook korte broeken van hout of metaal of hoe moet ik dat zien?

Niks op tegen om vlotter gekleed te gaan dan een ouderwets kostuum of geklede schoenen. Maar dan zou ik toch niet voor dit gaan. Dit pak lijkt gekrompen te zijn in de was, met mouwtjes amper tot halvewege de onderarm.
Van die broeken voor mensen met water in de kelder ben ik ook geen fan, maar daar kan ik nog begrijpen dat dat mode is en persoonlijke smaak.

Terug
Bovenaan