Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
k snap ook ni waarom die altijd sprinten in t midden? remco moet toch zijn lijn houden tegen de nadar en zorgen dat de rest wind tegen hem voorbij moet?
Hij wil koersen tegen de besten en iedereen moet een gelijke kans krijgen :unsure:.
Waalse Pijl dat is gewoon poefen op de Muur ik zie echt geen van de tenoren Pogacar/Evenepoel/TREK de koers openbreken voor de Muur. Dat zijn 3 hele sterke ploegen die liefst van al met hun kopstuk gaan willen poefen op de Muur.
Op de Cherave wegrijden, waarom niet? Het is maar een viertal kilometer en vooral in dalende lijn.
Dan ben je zeker dat je in een deftige positie kan beginnen aan die helse kilometer i.t.t. de nervositeit voor de Muur en vanaf de tweede of derde rij moet opschuiven, ALS er al plaats is om te passeren.

Op de Cherave wegrijden, waarom niet? Het is maar een viertal kilometer en vooral in dalende lijn.
Dan ben je zeker dat je in een deftige positie kan beginnen aan die helse kilometer i.t.t. de nervositeit voor de Muur en vanaf de tweede of derde rij moet opschuiven, ALS er al plaats is om te passeren.

Niemand heeft dat ooit gedaan. De krachten die je daar verliest door daar een aanval te plaatsen je kan nooit genoeg voorsprong opbouwen voor de Muur.

Als je vooraan wil beginnen aan de Muur reken je op je ploeg en plaats je niet je poef 4km voor de meet om dan met 3" voorsprong te beginnen en dan 25" trager de Muur op te rijden dan Pogacar.

Niemand heeft dat ooit gedaan. De krachten die je daar verliest door daar een aanval te plaatsen je kan nooit genoeg voorsprong opbouwen voor de Muur.

Als je vooraan wil beginnen aan de Muur reken je op je ploeg en plaats je niet je poef 4km voor de meet om dan met 3" voorsprong te beginnen en dan 25" trager de Muur op te rijden dan Pogacar.
Ik bedoelde meer een dubbelaanval van Tadej en Remco en wie weet, Skjelmose terug?
Pogacar is nu wel iemand, die op korte tijd een deftig gat kan uitbouwen. Ook al is het een paar kilometer.

QS wilt de koers hardmaken en Remco sluit een aanval op de Cherave niet uit. Gaat ook heel de dag regenen morgen. Kan dus zeker een zware wedstrijd worden.

Lijkt mij ook de beste kans voor Remco, misschien zelfs niet per sé op de Cherave, maar in ieder geval op één of ander tussenstuk.

Puur in een man tegen man op de Muur zie ik het hem toch niet doen, eerlijk gezegd. Maar zeg nooit nooit.

Gaan op de Cherave is extreem kansloos. Op Pogacar na is er niemand die na een paar kilometer alleen knokken tegen een groep aan zelfs 10 seconden voorsprong genoeg heeft om stand te houden.

Illustratief voorbeeld: In 2018 kwam een duo met daarbij Schachmann* met een achttal seconden voorsprong aan de voet. Die waren al wel langer weg dan vanop de Cherave, maar dat doet er weinig toe. Na een paar minuten knokken tegen een peloton verzuur je even snel als na een halve dag in de vlucht. In het peloton werd het tempo vanaf de voet bepaald door Jelle Vanendert. Schachmann is op 200 meter van de meet ingelopen door Vanendert. Vanendert werd zelf nog derde achter Alaphillipe en Valverde, op zes seconden van de winnaar. In die sprint wordt met seconden gesmeten. Al heb je op 200 meter van de meet 5 seconden voorsprong, dan nog ben je kansloos tegen iemand als Pogacar.

* Die was jong (24j) maar geen pannenkoek. Hij had net ritwinst in Catalonië op zak en zou iets later een rit in de Giro winnen.

Gaan op de Cherave is extreem kansloos. Op Pogacar na is er niemand die na een paar kilometer alleen knokken tegen een groep aan zelfs 10 seconden voorsprong genoeg heeft om stand te houden.

Illustratief voorbeeld: In 2018 kwam een duo met daarbij Schachmann* met een achttal seconden voorsprong aan de voet. Die waren al wel langer weg dan vanop de Cherave, maar dat doet er weinig toe. Na een paar minuten knokken tegen een peloton verzuur je even snel dan na een halve dag in de vlucht. In het peloton werd het tempo vanaf de voet bepaald door Jelle Vanendert. Schachmann is op 200 meter van de meet ingelopen door Vanendert. Vanendert werd zelf nog derde achter Alaphillipe en Valverde, op zes seconden van de winnaar. In die sprint wordt met seconden gesmeten. Al heb je op 200 meter van de meet 5 seconden voorsprong, dan nog ben je kansloos tegen iemand als Pogacar.

* Die was jong (24j) maar geen pannenkoek. Hij had net ritwinst in Catalonië op zak en zou iets later een rit in de Giro winnen.

Schachmann is ook geen Evenepoel, of zelfs maar 10 anderen die hier aan de start staan. Niemand die overigens zegt dat er iemand solo moet wegrijden, het kan ook een groep met Pogacar, Evenepoel, Skjelmose, etc. zijn en dan heb je natuurlijk wel een kans. Niet dat ik denk dat het gaat gebeuren, maar het kan wel in principe.

Remco moet morgen niet winnen maar het mag wel.

Ik denk niet dat hij al zijn troeven gaat uitspelen, ook met het oog op LBL
Gewoon proberen op de muur, is het niets dan is het niets.

De Waalse Pijl is een mooie koers ,maar ik ben er vrij zeker van dat hij liever LBL wint :)

Remco gaat morgen proberen vertrekken voor de Muur. Zijn enige kans op winst denk ik in de Waalse Pijl. Anders zal het Pogacar of Nys zijn in principe.

Ik denk niet dat hij al zijn troeven gaat uitspelen, ook met het oog op LBL
Gewoon proberen op de muur, is het niets dan is het niets.

Precies of morgen heeft een noemenswaardige impact op zondag :p
Ik ga ook eerlijk zijn ik zie het niet gebeuren dat Remco hem lost op de muur hoor, dat is een inspanning van rond de 3,5 minuut voor hem. Dat is op zijn lijf geschreven.
En hij zal zijn pappenheimers ook wel kennen nu, een sprint zal hij maximaal willen vermijden.

Voor mijn part zien we morgen iemand anders winnen, Hirschi als het even kan!

Precies of morgen heeft een noemenswaardige impact op zondag :p
Ik ga ook eerlijk zijn ik zie het niet gebeuren dat Remco hem lost op de muur hoor, dat is een inspanning van rond de 3,5 minuut voor hem. Dat is op zijn lijf geschreven.
En hij zal zijn pappenheimers ook wel kennen nu, een sprint zal hij maximaal willen vermijden.

Voor mijn part zien we morgen iemand anders winnen, Hirschi als het even kan!

Ik heb het eerder over het tactische ipv het fysiek

Het is een stel als, die 100% zeker niet gaat gebeuren 😅:

Stel dat Remco en Pogi van 100km samen een duo aanval doen in de Waalse pijl en Remco rijdt hem dan voor de muur van Huy of zelf op de muur er nog eens af , dan zal Pogi nog een pakje voorzichtiger koersen in LBL dan dat hij misschien nu ook al van plan is ;)

Hoeveel druk leggen de media weer bij Nys?
Op Sporza valt het mee.
Twee meningen van (ex-)coureurs en vader Sven, die spreekt.
De muuropknalling- en vernedering van de rest in GP Indurain brengt het logischerwijze bij de top-drie favorieten.
Oké, het is dubbel zo lang, onze Mur, maar meestal is de eerste helft 'rustig' en begint het pas op deel twee.

Ze steken in het kamp Nys/Trek ook niet onder stoelen of banken dat Nys hier dé man is voor hen en dat Nys zijn zinnen hier op heeft gezet. Denk dat die wel met die druk om kan. Op zich moét er niets hé, het is nog maar zijn eerste deelname.

Veel zal toch van het koersverloop afhangen voor hem. UAE en QS zullen de koers wel hard maken, en dat is waarschijnlijk toch in zijn nadeel. In dat opzicht heeft hij de 'pech' dat Tadej en Remco hier gewoon aan de start staan, wat vorig jaar niet het geval was.

Belgen maken op papier toch wel wat kans. Met Nys en Remco uiteraard, maar in principe ook met Van Gils en Van Eetvelt, maar die hun aanloop is niet zo fantastisch geweest, dus dat wordt waarschijnlijk moeilijk. De volgende jaren kunnen die wel een gooi doen naar de overwinning normaal gezien. Teuns hoeven we niet meer voor een topplek te verwachten, lijkt me.

Belgen maken op papier toch wel wat kans. Met Nys en Remco uiteraard, maar in principe ook met Van Gils en Van Eetvelt, maar die hun aanloop is niet zo fantastisch geweest, dus dat wordt waarschijnlijk moeilijk. De volgende jaren kunnen die wel een gooi doen naar de overwinning normaal gezien. Teuns hoeven we niet meer voor een topplek te verwachten, lijkt me.

Van Gils lijkt niet fit door al die valpartijen nee, maar Van Eetvelt zijn aanloop is toch vrij normaal verlopen? Elke koers dat hij heeft gereden was hij gewoon goed. Zal vandaag niet anders zijn, maar hij heeft wel een vrij zwak team en is zelf ook niet goed in positioneren.

Van Gils lijkt niet fit door al die valpartijen nee, maar Van Eetvelt zijn aanloop is toch vrij normaal verlopen? Elke koers dat hij heeft gereden was hij gewoon goed. Zal vandaag niet anders zijn, maar hij heeft wel een vrij zwak team en is zelf ook niet goed in positioneren.
Ah, ik dacht dat die ziek was geweest in de voorbije periode. Misschien vergis ik mij met iemand anders.

Terug
Bovenaan