Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Ai, Pidcock... dat is niet goed. Dat belooft niet veel goeds voor de komende wedstrijden waarnaar hij had gepiekt...

Remco al goed in orde, al moeten ze nog 2 rondes doen en op de Moskesstraat had hij het toch al iets lastiger.
Van Aert ook dik in orde.

Ja, nu valt het wel snel allemaal uit elkaar. Benieuwd hoeveel er nog uit de achtergrond kunnen terugkomen.

Quote van Remco van vandaag:

"Inspanningen van 1 à 2 minuten, dat heb ik niet veel gedaan. Het zal pijn doen, maar daarvoor zijn we hier, om stappen vooruit te zetten"

Veelzeggend zeker? Voor zowel Wout als Remco is het hopen dat ze nu van valpartijen gespaard blijven 🙏
En nu kameraad?

lol wat een renner blijft die Evenepoel meteen gewoon al beter dan de meesten en Pidcock en Narvaez zijn toch ook niet van de minste. 6 maanden zonder koers we zouden bijna vergeten hoeveel talent hij heeft

Nu recht blijven een goeie ardennen rijden en dan weer een mooi Tour

Zit daar nu echt niemand anders bij de eerste 30 van SQS?

Of is hier geen sterke ploeg mee?

De echte knechten die er straks ook wel bij zullen zijn zaten in Baskenland. Voor LBL mag je toch bv een Landa, Van Wilder, Schachman, Vansevenant verwachten en die zijn toch wel wat beter dan wat vandaag mee is. Die italiaan bv is eentje uit het Devo team.

Wat zou Wout nu denken? Ben ik even verlost van Mathieu en Tadej... nu HIJ weer :tongue:

Bergop lijkt Wout me de beste, maar op die lange stukken, kan Remco hem wel serieus pijn doen, lijkt me.

Mathieu werd 2 jaar geleden in putje zomer op indrukwekkende manier wereldkampioen.
Ook vorig jaar op de OS was die gewoon top hoor.

Ik denk dat het geen verkeerde analyse is dat hij na het voorjaar gewoon niet meer absolute top is, dat hij dan wat gas terugneemt.
Dat hij in 2023 en 2024 gewoon pas na de tour terug naar die top toewerkte.
Het blijft wel MVDP eh, die zijn 90% niveau is nog altijd beter dan de meeste hun 100% niveau.
Ik zoek het toch eerder in het feit dat Wout gewoon een hele goede ronderenner is, omdat hij gewoon niet kapot lijkt te gaan waarbij andere renners wél veel meer last hebben van die opeenvolging van koersdagen. Mathieu is dat gewoon veel minder. Heb hier al een tijdje geleden een ballonnetje opgelaten dat dat bij Mathieu voor een deel ook gewoon mentaal is, denk ik. Een koers van 3 weken is gewoon te saai voor hem, zeker omdat hij in minstens 50% van de ritten voor spek en bonen meerijdt.

De conclusie van Boonen was toch veel beter: Wout kan (dit voorjaar) die pieken gewoon niet verteren. De basis lijkt wel dik in orde, vandaar dat hij er telkens wel in slaagde om terug te komen in de finales.

Een ronderenner is toch een verkeerde term die je gebruikt.
Dat hangt samen met meestrijden voor het algemeen klassement, dat doet en kan WVA niet. WVA is een renner die geen problemen heeft met een constant niveau halen in etappewedstrijden, dat is één kenmerk van een ronderenner.

MVDP heeft gewoon geen fluit interesse in grote ronden omdat hij daar niet beter wordt, het weegt op zijn andere bezigheden en privé en hij daar ook weinig parcours op zijn maat krijgt.
Hij doet dat omdat het moet en omdat hij ook dingen wil terugdoen voor zijn ploeggenoten en zijn ploeg. Intrinsiek zou hij fysiek ook gewoon een sterke helper kunnen zijn voor een kopman in een ronde zoals WVA dat kan.
Maar dat zal wel inhouden dat hij zich anders zal moeten voorbereiden in aanloop naar de tour, dit zal inhouden dat de "break" die hij neemt na het voorjaar lastiger wordt. Misschien zal hij een mindere goede helper zijn, dat kan natuurlijk.
Maar eerlijk gezegd waarom zou hij dat moeten doen? Want laat ons eerlijk zijn als topsporter wil je gewoon zelf het fenomeen zijn, niet de man die het fenomeen geholpen heeft.

hij zegt "ik kan niet meer"
dat lijkt jouw interpretatie te zijn..

Enkel hij zal het weten, en beide verhalen hebben hun voordeel voor de ploeg.
Maar in de context van zal hij verhaal van "ik niet meer nu een bevoorrading krijgen" de meest juiste zijn.

Ik ben toch blij dat Remco mijn kopman is! Beetje zand strooien in aanloop, snoeper!
Jongen stelt toch niet teleur tot nu toe :love:

Ik denk dat het geen verkeerde analyse is dat hij na het voorjaar gewoon niet meer absolute top is, dat hij dan wat gas terugneemt.
Dat hij in 2023 en 2024 gewoon pas na de tour terug naar die top toewerkte.
Het blijft wel MVDP eh, die zijn 90% niveau is nog altijd beter dan de meeste hun 100% niveau.
Maar ja, dat is toch ook gewoon een kwestie van doelen hé?

Voor Mathieu is het veld belangrijk en aansluitend dat voorjaar met als apotheose de RVV en P-R. Wat blijft er daarna nog over voor hem?
Zoals je zegt, hij heeft weinig interesse in de grote rondes en voor een kopman moet hij daar ook al niet naartoe, zoals Wout.

Maar als hij dan toch eens een doel stelt in de zomer, zoals het WK in Glasgow en de OS in Parijs, dan is hij toch opnieuw gewoon top.

Een ronderenner is toch een verkeerde term die je gebruikt.
Dat hangt samen met meestrijden voor het algemeen klassement, dat doet en kan WVA niet. WVA is een renner die geen problemen heeft met een constant niveau halen in etappewedstrijden, dat is één kenmerk van een ronderenner.
Ach, je weet goed genoeg wat ik bedoelde hé :wink:

Wout wil daar wel gewoon mee naar de finish denk ik.
Remco zal er vanaf moeten geraken. Dienen Blackmore rijdt precies toch niet meer mee

Wout wil daar wel gewoon mee naar de finish denk ik.
Remco zal er vanaf moeten geraken. Dienen Blackmore rijdt precies toch niet meer mee
Ik denk dat Wout geen enkel risico meer gaat nemen :tongue:

Als hij de energie nog heeft, gaat hij die laatste keer Moskesstraat gewoon all-in.

Straf van die Blackmore hoor, net 22 geworden en hier gewoon als enige mee met die 2 toppers. Ferm.

Terug
Bovenaan