Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Afgaande op Remco zijn interview lijken het toch serieuze blessures te zijn, die al verre van opgelost zijn :S

- rijdt nog steeds niet pijnvrij zonder tape
- spierweefsel op zijn flank nog niet ok
- nog steeds zenuwissue
- nog maar 2 weken echt kunnen intensief trainen

Echt goed klinkt dat toch allemaal niet, hopen dat hij geen valpartij meer maakt in de komende weken en zonder nieuwe schrammen aan de start van Romandië kan komen.

Laatst bewerkt:
Vraag mij echt af wat een goede knecht krijgt van loon. Zouden VDP en Pogi dan soms eens genereus doen en wat flappen aan hun knechten geven, of een horloge ofzo? Of moeten ze zich tevreden stellen met een jaarlijkse uitnodiging op de BBQ in zijn tuin. Het is wel een feit dat beide heren kunnen rekenen op zeer sterke knechten.
Bij overwinningen krijgen de knechten meestal mooie cadeaus (waarschijnlijk ook nog geld)
Sep vanmarcke kreeg blijkbaar een rolex na de overwinning van Bettiol in de rvv (die later werd gestolen uit zijn huis). Serge Pauwels ook dacht ik van Greg na zijn goud. Lampaert heeft grasmachines weg...

Hij kent hem natuurlijk persoonlijk, maar toch een vreemde conclusie van Jantje, voor mij persoonlijk.

Mathieu werd 2 jaar geleden in putje zomer op indrukwekkende manier wereldkampioen.
Ook vorig jaar op de OS was die gewoon top hoor.

Mathieu en Tadej zijn gewoon beter dan Wout, dat is ook geen schande. Dit voorjaar hebben we waarschijnlijk ook gewoon de 'minst goede' Wout gezien van de voorbije 5 jaar in het voorjaar (al wordt die desondanks toch 2x 4e in de kassei-monumenten).

Ik zoek het toch eerder in het feit dat Wout gewoon een hele goede ronderenner is, omdat hij gewoon niet kapot lijkt te gaan waarbij andere renners wél veel meer last hebben van die opeenvolging van koersdagen. Mathieu is dat gewoon veel minder. Heb hier al een tijdje geleden een ballonnetje opgelaten dat dat bij Mathieu voor een deel ook gewoon mentaal is, denk ik. Een koers van 3 weken is gewoon te saai voor hem, zeker omdat hij in minstens 50% van de ritten voor spek en bonen meerijdt.

De conclusie van Boonen was toch veel beter: Wout kan (dit voorjaar) die pieken gewoon niet verteren. De basis lijkt wel dik in orde, vandaar dat hij er telkens wel in slaagde om terug te komen in de finales.

@Archaos
het programma is ook een beetje amusement en cafépraat.
Wat zeker leuk is, Maar jammer genoeg maken ze ook wel wat fouten.
Zeker bakelants statement zijn vaak minder correct vind ik.

Er was bvb. dat fragment dat met MVDP dat hij zegt dat hij niet meer kan.
Wielerclubwattage dacht dat het ging over dat hij stikkapot zat.
Maar het ging dat hij geen bevoorrading meer mocht aannemen.
1 minuut daarna zeggen ze dan zelf dat MVDP een boete gepakt heeft voor onterechte bevoorrading
Blijkbaar konden ze de link zelf niet leggen.

Gadverdamme,

Hebben ze voor de Amstel nu weer teruggegrepen naar het parcours van vroeger? Dat waren echt vreselijke koersen.
Misschien dat de tijden veranderd zijn maar ik snap die keuze niet echt.

Nuja, een solo van Pogacar krijgen we allicht toch.

Volgens mij gaat Del Grosso er vandaag dichtbij zijn.
Ik ben benieuwd. In tegenstelling tot woensdag kan die zich nu toch echt wel gaan meten (Van Aert, Powell, Pidcock, misschien Evenepoel, ...). En zwaarder parcours natuurlijk.

Wout heeft nog last van zijn val in P-R, Pidcock is ziek geweest in de aanloop, Evenepoel komt pas terug piepen na blessures,… Allé, mooi allegaartje 😉

Laatst bewerkt:
Gadverdamme,

Hebben ze voor de Amstel nu weer teruggegrepen naar het parcours van vroeger? Dat waren echt vreselijke koersen.

Heerlijke Cauberg nostalgie :love:
Nu nog terug verder in't verleden met finish op de top plx.

@Archaos
het programma is ook een beetje amusement en cafépraat.
Wat zeker leuk is, Maar jammer genoeg maken ze ook wel wat fouten.
Zeker bakelants statement zijn vaak minder correct vind ik.

Er was bvb. dat fragment dat met MVDP dat hij zegt dat hij niet meer kan.
Wielerclubwattage dacht dat het ging over dat hij stikkapot zat.
Maar het ging dat hij geen bevoorrading meer mocht aannemen.
1 minuut daarna zeggen ze dan zelf dat MVDP een boete gepakt heeft voor onterechte bevoorrading
Blijkbaar konden ze de link zelf niet leggen.
hij zegt "ik kan niet meer"
dat lijkt jouw interpretatie te zijn..

Gadverdamme,

Het is niet die vreselijke aankomst van vroeger met de finish direct boven op de Cauberg hoor. Gewoon de WK versie/versie met de uitloper van nog 1.5/2km. Cava nog imo, dat is een aankomst waar zo wel nog wat vanalles kon gebeuren.

Trouwens, het zou ook niet meer uitmaken. Vroeger werd er au grand complet naar de voet van de Cauberg gereden, die tijd is gepasseerd. Er gaat toch (hard) gekoerst worden van 60-80km van de aankomst.

Bakelants verandert elke paar maanden van mening en doet dan alsof hij het altijd heeft gezegd. Vreselijke analist. Ergens wil ik die graag aan het hoofd van een ploeg zien gewoon om hem compleet te zien falen, maar dat wens ik geen enkele ploeg toe.

Het is niet die vreselijke aankomst van vroeger met de finish direct boven op de Cauberg hoor. Gewoon de WK versie/versie met de uitloper van nog 1.5/2km. Cava nog imo, dat is een aankomst waar zo wel nog wat vanalles kon gebeuren.

Trouwens, het zou ook niet meer uitmaken. Vroeger werd er au grand complet naar de voet van de Cauberg gereden, die tijd is gepasseerd. Er gaat toch (hard) gekoerst worden van 60-80km van de aankomst.

Ik snap dat dat praktisch moeilijk/onmogelijk is, om vele redenen (en dus dat zal ook nooit gebeuren). Maar ik zou het nog wel leuk vinden, moest men ieder jaar afwisselen. Een jaar het parcours zoals vorig jaar, dan een jaar op de Cauberg aankomen, dan een jaar zoals op het WK. En zo opnieuw :tongue:

Ik vond die finish bovenop de Cauberg toch niet altijd slecht hoor. Nu is zeker de kans groot dat men niet gaat wachten tot dan, maar ook 'vroeger' was dat toch niet altijd het geval. Ik herinner met toch nog een leuke editie van 2011 toen Gilbert kon, waar hij toen zelf nog mee aan het jagen was op een ontsnapte Schleck en uiteindelijk met 10 man ofzo aan de voet van de Cauberg kwamen.

Het lag in die periode misschien ook gewoon vaker aan de saaiere renners (Valverde, Rebellin, ...) :tongue:

Die interviewer kan er toch ook soms wat van:

-Stelt vraag A:
Renner geeft antwoord op vraag A maar eigenlijk ook al op zijn volgende vraag B.
-Interviewer stelt vraag B. :rolleyes:

Ow het is maar 162 km vandaag? Dat is veel te kort voor Wout :tongue:
Wel goed voor een terugkerende Evenepoel.

Quote van Remco van vandaag:

"Inspanningen van 1 à 2 minuten, dat heb ik niet veel gedaan. Het zal pijn doen, maar daarvoor zijn we hier, om stappen vooruit te zetten"

Veelzeggend zeker? Voor zowel Wout als Remco is het hopen dat ze nu van valpartijen gespaard blijven 🙏

Laatst bewerkt:
Afgaande op Remco zijn interview lijken het toch serieuze blessures te zijn, die al verre van opgelost zijn :S

- rijdt nog steeds niet pijnvrij zonder tape
- spierweefsel op zijn flank nog niet ok
- nog steeds zenuwissue
- nog maar 2 weken echt kunnen intensief trainen

Echt goed klinkt dat toch allemaal niet, hopen dat hij geen valpartij meer maakt in de komende weken en zonder nieuwe schrammen aan de start van Romandië kan komen.
Laat Remco ipv 25 er 35 zijn en dat komt nooit meer goed. Hij heeft zijn leeftijd nog mee.
We zullen wel zien of het een 2de Bernal wordt of dat hij toch nog terug op full power komt. De toekomst zal het zeggen zeker?

Is die ondertussen ook niet heraangelegd? In mijn herinnering lag die er toen slechter bij, niet?

EDIT: Nee, ik zal de Moskesstraat in gedachten hebben.

Terug
Bovenaan