Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die individuele uci ranking wil toch ook veel zeggen over de heerschappij van Pogacar: dubbel zoveel punten als nr2 (Evenepoel) en drie keer zoveel punten als nr 3(MVDP). Daar gaan dan nog een klets bijkomen na de Ardennen klassiekers![]()
Ik zat zondag bij mijn Pa, kwam ook effe naar boven... zinloze vergelijking. Hoeveel profs zijn er vandaag? Gasten die van de koers kunnen leven... 800-1000? In den tijd van Merckx waarschijnlijk 20-30 en de rest van het peloton werd aangevuld met bakkers en beenhouwers.
Ik word moe van die beweringen in de stijl van: "Als Merckx anno 2025 rond zou rijden dan zou hij veel minder winnen wegens veel meer concurrentie!Amai als Roger dit leest komt hij persoonlijk langs uw huis om u een muilpeer te verkopen!
Bakkers en beenhouwers!
Nee je hebt wel ergens gelijk dat de sport minder breed was. Maar de top was er ook gewoon, er was ook concurrentie en de koersen waren ook gewoon zwaar.
Je hebt nu dan wel 1000 profs. Maar laat ons ook eerlijk zijn, nu zijn er nog altijd geen 300 die een koers kunnen afmaken en winnen eh.
Het is beter georganiseerd dan vroeger en knechten krijgen vaak ook al een deftig loon.
Hoe dan ook is het van voor mijn tijd dus actief heb ik het nooit meegemaakt. Maar zoals je zegt meetbare prestaties liegen er gewoon niet om.
En laat ons ook eerlijk zijn Boonen > al de rest.
Hij heeft spijt en was fameus dronken... het gekende verhaal helaas..Mooi, dat is toch al een kleine zoektocht die geen tijd en geld kost.
Nu graag zeer zware boete aub.
Heel dat betoog is pure advocatenpraat.Hij heeft spijt en was fameus dronken... het gekende verhaal helaas..

Ik doel eerder op het samenzijn van de twee in zelfde koersen en hun podia.Maar pogacar kan die normaal niet verliezen, als hij er straks terug Luik en Lombardije bijdoet (klinkt belachelijk natuurlijk om het zo simpel te stellen, maar de kans dat het gaat gebeuren lijkt groter dan dat het niet gaat gebeuren) staat hij er weer 2 voor.
Voor Luik bestaat de top vijf op PCS uit hem - Remco - Hirschi - Mas en O'Connor.Benieuwd wie in de komende klassiekers die twee het vuur aan de schenen kan leggen.
Een beetje dollen halverwege de koers en ik ben happy.Ook niet veel verwachtingen eigenlijk van remco komende weken, denk niet dat we moeten verwachten dat die ergens gaat meedoen tbh.
Ik word moe van die beweringen in de stijl van: "Als Merckx anno 2025 rond zou rijden dan zou hij veel minder winnen wegens veel meer concurrentie!
Dat is zoals ze in het darts soms beweren dat Phil Taylor ook weinig zou winnen anno 2025 terwijl als je zijn gemiddelden bekijkt in zijn prime dan doet hij helemaal niet onder tov oa Luke Littler. Het tegendeel is waar.

.
Ik weet niet of morgen zwaar genoeg is voor VA en hij komt maar in gang na 240kmAndere generaties vergelijken...
Merckx zou nu ook ander materiaal/begeleiding hebben.
Wat zou een WVA kunnen betekenen de komende 2 wedstrijden?
Of puur voorbereiding naar andere doelen?

Andere generaties vergelijken...
Merckx zou nu ook ander materiaal/begeleiding hebben.
En dan met de auto tot aan de start?Mss moet hij thuis vertrekken met de fiets tot aan de aankomst
Ben wel benieuwd, verwacht niet dat hij meteen wint.Morgen de eerste koers van Remco Evenepoel. Zijn persconferentie was vandaag. Ben blij dat hij er terug bij is!
![]()
Remco Evenepoel liep schoudercomplicaties op tijdens herstel: "Mocht ik tennisser zijn, zat carrière erop" | sporza
Met gezonde spanning in zijn onderbuik. Zo staat Remco Evenepoel vrijdag aan de start van de Brabantse Pijl, zijn officiële rentree in het peloton na zijn ongeval. De dubbele olympische kampioen ging door een moeilijke herstelperiode - complicaties incluis. "Maar mijn naasten en het geloof...sporza.be
Vooral benieuwd naar zijn tijdritten binnenkort.
Vraag mij echt af wat een goede knecht krijgt van loon. Zouden VDP en Pogi dan soms eens genereus doen en wat flappen aan hun knechten geven, of een horloge ofzo? Of moeten ze zich tevreden stellen met een jaarlijkse uitnodiging op de BBQ in zijn tuin. Het is wel een feit dat beide heren kunnen rekenen op zeer sterke knechten.Maar laat ons ook eerlijk zijn, nu zijn er nog altijd geen 300 die een koers kunnen afmaken en winnen eh.
Het is beter georganiseerd dan vroeger en knechten krijgen vaak ook al een deftig loon.
Met een minimumloon van 70k in de WT, de meeste gaan nog een pak meer hebben en een deel van het prijzengeld zijn het geen sukkelaars.Vraag mij echt af wat een goede knecht krijgt van loon. Zouden VDP en Pogi dan soms eens genereus doen en wat flappen aan hun knechten geven, of een horloge ofzo? Of moeten ze zich tevreden stellen met een jaarlijkse uitnodiging op de BBQ in zijn tuin. Het is wel een feit dat beide heren kunnen rekenen op zeer sterke knechten.