Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Over Van Aert: Is een vierde plek in de Ronde en Roubaix, telkens na dezelfde 3 kampioenen op het podium, niet gewoon het beste wat we van hem mogen verwachten dit jaar? Voor elke andere renner dan Pedersen, Pogacar en Van der Poel was een vierde plek in die twee koersen het hoogst haalbare. Waarom zouden we van Van Aert meer dan dat mogen verwachten? Mogelijk komt er ooit nog beterschap, en ik hoop het voor hem en voor het wielrennen, maar als dat niet zo is, is dat ook niet abnormaal na alle zware valpartijen die hij al heeft meegemaakt. Dit is niet meer de Van Aert van de periode 2020-2022. Ik vind niet dat we hem iets kwalijk kunnen nemen. Hij is momenteel niet goed genoeg om die mannen te volgen, maar dat is niemand.
Het gaat niet persé over de RVV en Parijs-Roubaix. Denk idd dat hij het maximale eruit gehaald heeft.

Maar het is ook gewoon altijd iets. Altijd is er wel een reden waarom hij er niet staat (val, geen goeie benen, ketting eraf, gevolgen van een valpartij uit het verleden etc...). Uiteindelijk is pogacar in PR ook gevallen en heeft ie een fietswissel gedaan en MVDP had ook een lekke band maar dat houdt die twee er niet van tegen om toch weer nr 1 en 2 te zijn.

Het is trouwens ook de kansen die hij krijgt wanneer die 2 toppers niet meedoen, dat hij vaak het toch laat liggen. Of het is een pedersen of andere outsider die net sterk voor de dag komt of zoals in DVV hij verliest van een powless of gelijk een G-W weggeven aan laporte.In de omloop was het dat het nog te vroeg was nadat hij van zen berg kwam. Het is altijd iets. Altijd is er wel een reden...

Laatst bewerkt:
Moesten er nog mensen zijn die zich afvragen hoe zwaar PR echt is.
Afzien en compleet uitgeput en emotioneel leeg aankomen. Deze emoties komen boven omdat er geen energie meer over is om ze tegen te houden.
Respect en bedankt aan alle renners die alles geven!
Ik stond op de piste en ik heb redelijk wat renners zien passeren met sporen van een val gisteren. Küng en Vacek kwamen met bloedsporen over de streep.

En dat is niet de eerste keer voor Küng.

CORVOS_00035963-092-e1695365839450.jpg

Ben nu toch benieuwd wat die gaat krijgen als straf.
Het zal gene vette zijn voor slagen en verwondingen

Straffen in het Strafwetboek

Gaat het over een verkeersongeval met slagen of verwondingen? Op basis van artikel 420 van het Strafwetboek riskeert u een gevangenisstraf van acht dagen tot één jaar en/of een geldboete van 50 tot 500 EUR. Vermeerderd met opdeciemen (x8) gaat het om een geldboete van 400 tot 4.000 EUR.’
Denk niet dat dit voor een belgische rechtbank gaat voortkomen eerder Franse, want ASO koers.

Maar pogacar kan die normaal niet verliezen, als hij er straks terug Luik en Lombardije bijdoet (klinkt belachelijk natuurlijk om het zo simpel te stellen, maar de kans dat het gaat gebeuren lijkt groter dan dat het niet gaat gebeuren) staat hij er weer 2 voor.
Zeg nooit nooit. Maar kans is groot dat Pogacar aan het einde van zijn carrière de meeste monumenten op zijn palmares heeft staan.
Net omdat hij gisteren dus bewezen heeft elk monument te kunnen winnen. Als lijkt het mij wel zo te zijn dat MSR en P-R de moeilijkste gaan zijn voor hem.
Maar goed, het moet niet altijd vanzelf gaan natuurlijk.

LBL als hij de vorm kan doortrekken gaat voor hem zijn. Lombardije, wie gaat hem daar iets voor de voeten leggen?

Het gaat niet persé over de RVV en Parijs-Roubaix. Denk idd dat hij het maximale eruit gehaald heeft.

Maar het is ook gewoon altijd iets. Altijd is er wel een reden waarom hij er niet staat (val, geen goeie benen, ketting eraf, gevolgen van een valpartij uit het verleden etc...). Uiteindelijk is pogacar in PR ook gevallen en heeft ie een fietswissel gedaan en MVDP had ook een lekke band maar dat houdt die twee er niet van tegen om toch weer nr 1 en 2 te zijn.

Het is trouwens ook de kansen die hij krijgt wanneer die 2 toppers niet meedoen, dat hij vaak het toch laat liggen. Of het is een pedersen of andere outsider die net sterk voor de dag komt of zoals in DVV hij verliest van een powless of gelijk een G-W weggeven aan laporte.In de omloop was het dat het nog te vroeg was nadat hij van zen berg kwam. Het is altijd iets. Altijd is er wel een reden...
Geen probleem dat je uw mening hier komt verkondigen, maar wel graag beetje serieus blijven hè. Tadej en Mathieu krijgen pech op een moment dat zij al mijlenver voorliggen, logisch dat je dan nog 1 & 2 eindigt. Bij Tadej kost het hem trouwens wel gewoon de zege, dat was trouwens ook geen echte val maar een inschattingsfout. Wout valt in de begin van de koers wat je sowieso al kan missen als kiespijn.

Verder is het gewoon een vaststaand feit dat Wout al zijn portie pech heeft gekend. Mathieu en Tadej zijn exceptionele renners, dus om die zelfs nog maar proberen te kunnen kloppen moet hij al 100% zijn en moet alles meezitten. En dat is de afgelopen jaren gewoon vaker niet het geval geweest dan wel, helaas.

Zeg nooit nooit. Maar kans is groot dat Pogacar aan het einde van zijn carrière de meeste monumenten op zijn palmares heeft staan.
Net omdat hij gisteren dus bewezen heeft elk monument te kunnen winnen. Als lijkt het mij wel zo te zijn dat MSR en P-R de moeilijkste gaan zijn voor hem.
Maar goed, het moet niet altijd vanzelf gaan natuurlijk.

LBL als hij de vorm kan doortrekken gaat voor hem zijn. Lombardije, wie gaat hem daar iets voor de voeten leggen?
Merckx heeft er 19. Toch nog efkes te gaan. ;)

Geen probleem dat je uw mening hier komt verkondigen, maar wel graag beetje serieus blijven hè. Tadej en Mathieu krijgen pech op een moment dat zij al mijlenver voorliggen, logisch dat je dan nog 1 & 2 eindigt. Bij Tadej kost het hem trouwens wel gewoon de zege, dat was trouwens ook geen echte val maar een inschattingsfout. Wout valt in de begin van de koers wat je sowieso al kan missen als kiespijn.

Verder is het gewoon een vaststaand feit dat Wout al zijn portie pech heeft gekend. Mathieu en Tadej zijn exceptionele renners, dus om die zelfs nog maar proberen te kunnen kloppen moet hij al 100% zijn en moet alles meezitten. En dat is de afgelopen jaren gewoon vaker niet het geval geweest dan wel, helaas.
Mensen onderschatten de fysieke en mentale impact van die valpartijen. Stel je voor dat je valt, maandenlang aan een revalidatie werkt, terugkomt met olympisch brons en drie ritzeges in de Vuelta... En vervolgens weer valt. Fysiek was die tweede val misschien minder erg dan de eerste, maar mentaal moet dat een klap geweest zijn. Daar komen alle commentaren en meningen bij van stuurlui aan wal, de druk, de verwachtingen... Zodra je op de fiets zit, ben je verondersteld weer te winnen, maar zo simpel is dat dus niet.

Voila, dit verse bericht sluit daar naadloos bij aan.

Benieuwd in welke conditie hij vrijdag aan de start verschijnt.

Merckx heeft er 19. Toch nog efkes te gaan. ;)
Was er daarnet ook nog met een kameraad over bezig, maar als hij zo blijft doordoen is dat gewoon kwestie van tijd. Luik en Lombardije zal hij de komende edities altijd torenhoog topfavoriet zijn. MSR zal het het vroeg of laat ook wel eens prijs zijn en de Ronde zal hij ook nog wel een paar keer rijden zolang hij PR nog niet gewonnen heeft. Die laatste is natuurlijk het grootste vraagteken. Misschien binnen x-aantal jaar als VDP gestopt is :tongue:

En niet te vergeten dat hij in LBL al zijn dosis pech heeft gekend, dat konden er gerust al 5 zijn geweest.

Nogmaals: het is gewoon niet meer de Van Aert van 2020-2022, en da's de enige reden waarom hij niet wint. Hij geeft zelf totaal geen excuses over waarom hij niet wint. Hij zegt dat hij niet goed genoeg is, over en uit. Speciaal voor u een verzameling van interviews van de vier Vlaamse eendagskoersen die hij voor de twee monumenten gereden heeft.

Omloop het Nieuwsblad: Artikel
“Het raakte daar opgestropt, wat je op voorhand weet”, aldus Van Aert na de finish. “Ik zat niet goed gepositioneerd, waardoor we achterop geraakten. Positioneren is belangrijk, maar dat hangt vaak ook samen met de benen. Ik had geen goed gevoel vandaag. Het was een zware koers en ik had niet het gevoel waarop ik gehoopt had. We hebben hard gewerkt, maar we liepen achter de feiten aan. Als ploeg hebben we geen goeie koers gereden en ik deed eigenlijk nooit meer voor winst.”
Kuurne: Artikel
"Ik heb wel geprobeerd om in een ontsnapping te raken, maar het is niet gelukt. Ik vond het vandaag wel een betere koers van mezelf, daar moet ik tevreden mee zijn."
E3: Artikel
Was positionering, net als in de Omloop, een probleem? Van Aert nuanceerde: "Ik zat vrij goed, maar voor de Taaienberg telt elke plek. Ik was niet goed genoeg om mee te zijn."
DDV: Artikel
"Ik ben volledig verantwoordelijk voor dit verlies", klonk het hard voor zichzelf. "Ik maakte de keuze om alles op de sprint te zetten. Ik vroeg aan de ploeg om de finale te controleren en me naar de streep te brengen. Ik was er echt van overtuigd dat ik de sprint zou winnen. Maar toen verkrampte ik - Powless was sterker."

Hij zei dit jaar elke keer dat hij niet goed genoeg was om te winnen, zonder excuus.

En dat je zware valpartijen de afgelopen jaren als niet relevant afdoet, snap ik niet. Je beseft toch wel dat het met de 3 zware valpartijen die Van Aert heeft meegemaakt, waarvan 2 vorig jaar, normaal is dat het langer dan een jaar kan duren voor je de oude bent, als je dat al wordt. Er zijn genoeg voorbeelden van renners die nog minder in de buurt van hun oude niveau zijn gekomen na een zware blessure dan Van Aert. In de afgelopen 10 jaren heb je met Bernal (2022), Froome (2019) en Degenkolb (2016) 3 absolute wereldtoppers gehad die nu nog actief zijn maar nooit meer de oude zijn geworden na extreem zware blessures. Dan zijn een afgescheurde spier, wat breuken in ribben etc. en een verbrijzelde knie allen afzonderlijk niet zo zwaar als bv. een bekkenbreuk, maar allemaal bij elkaar opgeteld mag je de impact van die 3 blessures niet onderschatten.

Ja inderdaad, één ding moet je Wout nageven: hij maakt altijd een faire en correcte analyse na de wedstrijd. Zelden of nooit te betrappen op flauwe uitvluchten of té emotionele reacties naar concurrenten toe.

De wet van Kendl
As an on-line cycling discussion grows longer, the probability of a comparison involving Merckx or doping approaches”
Ik zat zondag bij mijn Pa, kwam ook effe naar boven... zinloze vergelijking. Hoeveel profs zijn er vandaag? Gasten die van de koers kunnen leven... 800-1000? In den tijd van Merckx waarschijnlijk 20-30 en de rest van het peloton werd aangevuld met bakkers en beenhouwers.

Merckx kon verschrikkelijk hard met een fiets rijden, daar zijn klimtijden voor ter beschikking, zeker met materiaal etc in het achterhoofd. Maar je kan nooit weten hoeveel hij echt zo gewonnen hebben in een volledig prof omgeving.

Terug
Bovenaan