Reverz
Well-known member
Dat weet ik maar wie er eerst was of waarom het zo geworden is doet eigenlijk niet echt ter zake. De ronde is de referentie en dan is de E3 gewoon een kortere/minder zware versie van die ronde.eigenlijk een foute redenering
Ja , de E3 was altijd een generale repetitie van de RVV.
Maar de E3 had volledig zijn eigen soort finale.
De ronde van Vlaanderen heeft door zijn finale te veranderen de E3 finale toch licht gekopieerd (zelfde hellingen) maar dan een zwaardere versie van gemaakt.
Dat is ook een beetje de reden dat de Karnemelkbeekstraat in het parcours is gekomen om de E3 terug wat meer eigenheid te geven.
Misschien hopen ze dat die explosiviteit net terugkomt met koershardheid? Het zou wel leuk zijn moest Van Aert vrijdag gewoon balls to the wall rijden en gewoon zelf de finale eens vroeg openen. Ik zou hem liever op 100km van de streep een paar keer stevig zien prikken om er dan door te zakken en 20ste te worden. Liever dat dan zoals gisteren een hele dag tussen hangen en wurgen om mee te kunnen met de beste 10 godbetert. Ik bedoel: all due respect voor die renners die uberhaupt top 10 rijden in Roubaix maar daar een beetje tussen Bisseger, Hoelgaard & Rutsch zitten spartelen dat is zijn plaats niet.Was in de Ronde nochtans geen geweldig probleem. Volgde bij momenten tempoversnellingen van anderen, plaatste zelf nog.eentje voor laatste kwaremont...
José sprak van schrik in het bos. Misschien effectief gewoon over zijn toeren door die vroege val? Heel raar allemaal alleszins. Ze moeten toch ook wel denken dat er nog iets in de tank zit, waarom anders nog BP en AGR rijden?
Ik hoop dat het ligt aan een ingekorte/geforceerde voorbereiding door die van in de Vuelta van vorig jaar waar men bepaalde stappen heeft proberen over te slaan om er toch nog op tijd te staan. Dat is hoopvolle versie. De andere, minder hoopvolle versie: dat die val iets structureel heeft doen knakken en dat het de val teveel is, is iets waar ik liever niet teveel aan wil denken. Ik verwacht op dit moment weinig van zijn Giro start om eerlijk te zijn, ik hoop vooral nog dat hij toch weer komt bovendrijven in de 2de helft van de Giro.
Laatst bewerkt:

.