En als Mathieu dan lek rijdt? Wat moet hij dan doen?In all seriousness: als ik Pedersen was... ik liet vdP zijn wiel de hele finale niet los. Zoals die rond rijdt... ik zie niet waar ze die, zonder de hellingen die ze vorige week wel nog hadden, gaan dumpen. En rij daar eens mee naar de streep...

Pedersen moet in ieder geval geen schrik hebben om met iemand naar de meet te rijden, dat is waar. Al blijft een sprint na zo'n zware koers altijd speciaal en vol verrassingen. Toen Colbrelli won, werd VDP ook pas 3e in de sprint na Vermeersch, om maar iets te zeggen.
Het heeft zijn nut al bewezen (bij Vos bv.), maar ik denk dan toch ook altijd: het is wel een extra snufje dat ook weer stuk kan gaan of blokkeren op cruciale momentenMet de artikels in de pers over die banden zou het typisch zijn moest Van Aert op een cruciale plaats lek rijden.

Ik zie het al gebeuren dat hij na Carrefour mee met Mathieu in eerste positie van de stenen komt, maar dat dat systeem blokkeert en er komt geen lucht meer bij voor de asfaltstrook erna