Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
In all seriousness: als ik Pedersen was... ik liet vdP zijn wiel de hele finale niet los. Zoals die rond rijdt... ik zie niet waar ze die, zonder de hellingen die ze vorige week wel nog hadden, gaan dumpen. En rij daar eens mee naar de streep...
En als Mathieu dan lek rijdt? Wat moet hij dan doen? :unsure:

Pedersen moet in ieder geval geen schrik hebben om met iemand naar de meet te rijden, dat is waar. Al blijft een sprint na zo'n zware koers altijd speciaal en vol verrassingen. Toen Colbrelli won, werd VDP ook pas 3e in de sprint na Vermeersch, om maar iets te zeggen.

Met de artikels in de pers over die banden zou het typisch zijn moest Van Aert op een cruciale plaats lek rijden.
Het heeft zijn nut al bewezen (bij Vos bv.), maar ik denk dan toch ook altijd: het is wel een extra snufje dat ook weer stuk kan gaan of blokkeren op cruciale momenten :tongue:

Ik zie het al gebeuren dat hij na Carrefour mee met Mathieu in eerste positie van de stenen komt, maar dat dat systeem blokkeert en er komt geen lucht meer bij voor de asfaltstrook erna :tongue:

Dat is natuurlijk ook wel de ene grote uitschieter geweest voorlopig winst in de antwerp port classic eventueel nog.

Als je speerpunt wil blijven, moet je natuurlijk kunnen blijven bevestigen. Dat kon hij niet, voor een stuk ook wel door pech en blessures zeker.

Een kopman zit er ook niet in. Hoogstens een vrijbuiter. Ik denk dat hij heel goed op zijn plaats zit nu.

Als knecht kan je in P-R ook heel ver komen hé. Hebben we in het verleden vaak genoeg gezien. Een top Vermeersch kan best nog in de top 5 geraken in deze situatie.

Ondertussen zo goed als geen neerslag meer voor zondag, wel een stevige wind met vlagen tot 55 a 60km/u. Ik durf nu al geld inzetten dat we opnieuw een recordsnelle editie gaan zien.

Ondertussen zo goed als geen neerslag meer voor zondag, wel een stevige wind met vlagen tot 55 a 60km/u. Ik durf nu al geld inzetten dat we opnieuw een recordsnelle editie gaan zien.
Vooral nog kans op regenbuien in de voormiddag daarna overwegend bewolkt maar droog met felle rukwinden.

Vooral nog kans op regenbuien in de voormiddag daarna overwegend bewolkt maar droog met felle rukwinden.
Zou me verbazen als ze neerslag zien. Fijnmazige modellen: icon, arome, harmonie, etc.. hebben amper neerslag signaal. We zien zondag wel 😉

Hopelijk een editie zonder zware valpartijen. Laat de regen dus maar uit, zal al zenuwachtig genoeg zijn door de wind waarschijnlijk.

Zou me verbazen als ze neerslag zien. Fijnmazige modellen: icon, arome, harmonie, etc.. hebben amper neerslag signaal. We zien zondag wel 😉

Hopelijk een editie zonder zware valpartijen. Laat de regen dus maar uit, zal al zenuwachtig genoeg zijn door de wind waarschijnlijk.

Voor Roubaix misschien niet (niet nagekeken), maar voor Compiègne geven de meeste modellen wel kans op regen in de voormiddag. Het kan dus dat ze helemaal aan het begin wat regen zien, maar relevant gaat dat niet zijn. Er kunnen misschien wel wat kasseistroken natjes liggen.

Overigens komt de wind wel uit de goede richting om extra spektakel te zien, maar is die gemiddeld waarschijnlijk toch niet sterk genoeg om voor waaiers te zorgen.

Kan dat wel glibberige kasseien geven? Zo na lange droogte en dan regen erop? Of zou dat effect na de middag ook al weg zijn?

Ik denk dat ik een traantje ga laten als Wout zondag eindelijk nog eens een monument pakt
Ik zou niet te veel stressen over uw zakdoeken die je niet bij de hand hebt.

Gelukkig zijn er veel scenario’s mogelijk. Wat de aanloop zeer leuk maakt.
Maar de kans is zeer groot dat er gewoon snoeihard gereden gaat worden en de mindere goden toch moeten lossen. Vraag is momenteel alleen of MVDP volledig in orde zal zijn en of Pogacar ook snoeihard over kasseien kan rijden.

Weer een ander bike voor VDP, of toch gewoon weer een marketingstunt? Vraag me af of er daadwerkelijk iets anders is aan het frame, of dat dit gewoon weer een andere paintjob is.

De rest van Alpecin mag wel gewoon met de stock-cfr blijven rijden.

Weer een ander bike voor VDP, of toch gewoon weer een marketingstunt? Vraag me af of er daadwerkelijk iets anders is aan het frame, of dat dit gewoon weer een andere paintjob is.

Als je de website leest gaat het over artwork op het gewone Aeroad CFR frame. Het is geen apart model, maar het is gewoon visueel geïnspireerd op de stress die op het frame staat tijdens een kasseirit.

MVDP wordt ook persoonlijk gesponsord door canyon.
Dus staat ook soms los van de sponsoring van de ploeg.

Het is overigens altijd geheim of de profs nu daadwerkelijk met 1op1 dezelfde fiets rijden als commercieel verkrijgbaar.

MVDP wordt ook persoonlijk gesponsord door canyon.
Dus staat ook soms los van de sponsoring van de ploeg.

Het is overigens altijd geheim of de profs nu daadwerkelijk met 1op1 dezelfde fiets rijden als commercieel verkrijgbaar.
Moet alles niet (binnen x tijd) commercieel beschikbaar zijn?

Renners als Cancellara reden ook nog mechanisch toen al 95% vh peloton op di2 zat. Uiteindelijk is dat bij elke evolutie, niet iedereen gaat er vanaf dag 1 in mee. En hier zit je uiteraard met het feit dat niet elke ploeg een deal heeft met dit merk.

Gravaa is beschikbaar voor het brede publiek sinds 2021, het is niks obscuur dat ze plots hebben uitgevonden. Moest ik bij Visma rijden, ik zou er wel mee rijden zondag 😊
Uiteraard als iedereen er mee rondrijdt is de mogelijk edge t.o.v. van de concurrentie ook weg natuurlijk..

Het is natuurlijk niet een tech die in elke koers nuttig is, maar stel er gebeurt iets mee en er kan zoveel fout gaan in Roubaix, in Roubaix kom je toch nog een pak moeilijker weer bij materiaalpech eens de koers losbarst. Zelf zou ik da risico precies niet willen nemen :s

Ik zie net deze foto passeren. Secteur 7
Hoe de rest erbij ligt weet ik ook niet.
Er zullen waarschijnlijk lokaal wat plassen zijn maar als het niet meer regent zullen de kasseien wel droog worden.
Ze zullen wel op de kasseien moeten rijden en niet in de graskanten zoals gisteren :)

Allemaal dat volk dat hier door het gras probeert op te schuiven... die kerel die 2? jaar geleden bowling speelde in de ronde werd overladen met pek en veren maar eigelijk zijn er 50 anderen die éxáct hetzelfde doen... :sarcastic:

Terug
Bovenaan