Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Toch met een korreltje zout te nemen... dit segment zegt dat het in 2023 toch nog een stukje sneller ging: https://www.strava.com/segments/2545123 . Zal er ook wat vanaf hangen waar het segment start en stopt en vooral wanneer het aangemaakt wordt. Als er iemand een 236ste Kwaremont segment aanmaakt in 2024 dan gaat Strava niet retroactief alle oude activiteit in die ranking gooien.
Bij mijn weten gaat die wel retroactief oude data ophalen, vroeger alvast toch
En het stuk kasseien telt als enige!

Quick step met een van de slechtste RVV allertijden ? Jammer genoeg !
(Ik weet het de focus ligt nu anders)

Enkel Lampaert die in het achter-volgende peloton finisht (38ste)
En teams als Astana / Tudor / AG2R die meerdere mannen voor je best man finishen.
Moet toch een klein beetje pieken.
Als ooit Belgische grootheid in het Vlaamse voorjaar.

Nu als Merlier en Remco weer presteren is het terug allemaal vergeven en vergeten.

Quick step met een van de slechtste RVV allertijden ? Jammer genoeg !
(Ik weet het de focus ligt nu anders)

Enkel Lampaert die in het achter-volgende peloton finisht (38ste)
En teams als Astana / Tudor / AG2R die meerdere mannen voor je best man finishen.
Moet toch een klein beetje pieken.
Als ooit Belgische grootheid in het Vlaamse voorjaar.

Nu als Merlier en Remco weer presteren is het terug allemaal vergeven en vergeten.

Ja, natuurlijk nog een verschil tussen de focus die anders ligt en zo een slecht resultaat. Bij veel andere ploegen ligt de focus ook ergens anders en die deden wel beter. Mag wel een beetje beter dan dat imo. Ligt misschien aan mij, maar heb ze ook eigenlijk geen enkele keer gezien.

Maar sowieso een slechte dag voor de Belgische ploegen, op Alpecin na natuurlijk (of ja, voor hun is niet winnen een slechte dag misschien). Lotto 32e (ok, heel veel pech, en Livyns verdiende veel beter, maar het resultaat is gewoon slecht), Intermarché 26e (ze zullen van Girmay toch veel meer verwacht hebben, wel met 3 in het peloton nog), en QS inderdaad maar met één iemand in die groep die dan 38e wordt. Pijnlijke dag voor die ploegen.

WVA heeft deze winter geen krachttraining kunnen doen door zijn knieblessure las ik? Verklaart dan wel waarom zijn sprint een stuk minder is.

Bij mijn weten gaat die wel retroactief oude data ophalen, vroeger alvast toch
En het stuk kasseien telt als enige!
Vroeger, as in 10 jaar geleden, deden ze dat zeker. Ik denk dat ze dat een aantal jaar geleden aangepast hebben omdat het teveel resources vroeg. Had enerzijds te maken aan de complete wildgroei in belachelijke segments die mensen maakten maar ook door een explosie aan aantal uploads. Maar ik kan mij vergissen, ik ben niet zeker.

Ik zie alleszins toch regelmatig segment PR's voorbij komen waar ik zeker ben dat ik vroeger al sneller gereden heb. Als je dan doorklikt blijken die oude pogingen niet in rekening gebracht te worden.

Vroeger, as in 10 jaar geleden, deden ze dat zeker. Ik denk dat ze dat een aantal jaar geleden aangepast hebben omdat het teveel resources vroeg. Had enerzijds te maken aan de complete wildgroei in belachelijke segments die mensen maakten maar ook door een explosie aan aantal uploads. Maar ik kan mij vergissen, ik ben niet zeker.

Ik zie alleszins toch regelmatig segment PR's voorbij komen waar ik zeker ben dat ik vroeger al sneller gereden heb. Als je dan doorklikt blijken die oude pogingen niet in rekening gebracht te worden.
Voor nieuwe segmenten is het vrij logisch dat niet alle oude activiteiten geanalyseerd worden. Zou nogal wat rekenkracht vragen.

Maar de verified segmenten zijn niet nieuw nieuw, maar dat zijn samenvoegingen van de 1001 oude segmenten.
Dit is dus de enige verified oude Kwaremont segment. En dus her officiële.

Weer een topdag gisteren.
Bbq , mooi weer en bier.
Mooie koers gezien en Wout die terug onder de mensen staat :love: .

Vorig jaar eens een segment toegevoegd, en oudere tijden werden in de loop van de tijd toegevoegd aan het leaderboard.

• Once you click “Create my Segment,” you will be returned to the activity page where you began. You will be able to find that segment on this activity and in your “Created Segments” tab on your "My Segments" page. It may take several hours for a historical leaderboard to be created, so check back soon for complete results.

En wat dan te denken van Pedersen zijn sprint? En dat na zo een zware koers waar hij continu heeft gegeven in de voorlinie. Is voor mij eigenlijk de grootste favoriet voor volgende week. Gaat nog liever z'n stuur opvreten dan te moeten lossen.
Hij kan veel aan met zijn lichaam, maar ooit moet het bobijntje op zijn, zeker?

Zonneveld lekker kritisch over vanderpoel trouwens. Heb het niet herbekeken dus zijn beweringen kunnen verkeerd zijn, maar zou wel verklaren waarom Pogiboy nog een halve minuut bijpakt met tegenwind

Welke bewering?
In "De Waaier" had hij het over een "puberale" Vanderpoel die schouders gewoon liet hangen en gewoon wat in de weg begon te rijden in de laatste rechte lijn.

"Je denkt dan ze zijn met vier tegen één, maar het heeft er geen enkel moment ingezeten", aldus Zonneveld. "Wat Van der Poel in de laatste kilometers heeft gedaan is echt waardeloos. Het was gewoon bijna storen wat hij deed. Bijna als een ploeggenoot van Pogacar."

Volgens Zonneveld waren de matige kopbeurten van Van der Poel wel te verklaren. "Hij is mentaal natuurlijk ook gebroken. Hij heeft hét duel van de wedstrijd uitgevochten. Hij is zo diep gegaan totdat er niks meer over was. Hij is echt geploft. Die andere gasten hebben een hele andere koers gereden. Van der Poel had al verloren."
[/unquote]

Had het dan ook wat later over dat VDP liever van Pogacar verliest dan van VA e.d. Maar dat geld omgekeerd natuurlijk ook, die mannen rijden altijd achter elkaar aan, slim of niet.

In "De Waaier" had hij het over een "puberale" Vanderpoel die schouders gewoon liet hangen en gewoon wat in de weg begon te rijden in de laatste rechte lijn.

Weinig van gemerkt. Dat Pogacar nog tijd bijpakt in de laatste kilometers komt omdat die 4 beginnen surplacen voor de 2e plek natuurlijk. Die zien/horen ook wel die voorsprong oplopen van 25" op de Paterberg tot 30-35" wat verder.

Komende zondag waarschijnlijk regen in Parijs-Roubaix. Hopen dat iedereen (en zeker en vooral van Aert) gespaard blijft van zware valpartijen.
Ja regen moet voor mij niet, er is al pech genoeg in een droge PR.
Als het effectief gaat regenen dan zal er weinig te doen zijn aan VDP die technisch een stuk beter is dan de rest.

Terug
Bovenaan