Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
En zo blijkt nog maar eens dat de koers nog altijd de koers is.
Er kan zoveel gebeuren en zoveel factoren spelen mee.

MVDP die gewoon pech had door in een valpartij verzeild te raken. Heel zijn ploeg ontwricht en dat voel je.
Dan gewoon soms niet attent, of zelfs dom gereden, waardoor hij te veel energie verspild heeft in de grand scheme.
Zonder dat denk ik niet dat hij op de Kwaremont had moeten passen. Maar goed dat zullen we nooit weten.

Visma gewoon als ploeg perfecte koers gereden. Tactisch sterk, en helpers goed.
WVA heeft zijn 4de plek echt aan zijn team te danken. Zelf gaf hij soms echt een zwakke indruk. Maar echt chapeau dat hij bleef proberen en bleef strijden, en het loont.
Als totaalplaatje zeker bemoedigend voor volgende week, al was dat in sommige fases wel anders.

Laatst bewerkt:
Een goeie WvA gezien. Of toch beter dan ek zelf gedacht had. Ni gedacht dat hij tot het einde ging mee zijn met MVDP en Pedersen en toch ook lange tijd Pogacar kunnen volgen. Vele keren teruggekomen.

Als het goed was, mag het ook gezegd worden. Goeie koers Wout!

Wat is er eigenlijk met Jorgenson gebeurd? Heb de koers gemist, enkel online berichtgeving gevolgd, en op basis daarvan had ik die toch ergens meer vooraan in de uitslag verwacht?

En zo blijkt nog maar eens dat de koers nog altijd de koers is.
Er kan zoveel gebeuren en zoveel factoren spelen mee.

MVDP die gewoon pech had door in een valpartij verzeild te raken. Heel zijn ploeg ontwricht en dat voel je.
Dan gewoon soms niet attent, of zelfs dom gereden, waardoor hij te veel energie verspild heeft in de grand scheme.
Zonder dat denk ik niet dat hij op de Kwaremont had moeten passen. Maar goed dat zullen we nooit weten.

Visma gewoon als ploeg perfecte koers gereden. Tactisch sterk, en helpers goed.
WVA heeft zijn 4de plek echt aan zijn team te danken. Zelf gaf hij soms echt een zwakke indruk. Maar echt chapeau dat hij bleef proberen en bleef strijden, en het loont.
Als totaalplaatje zeker bemoedigend voor volgende week, al was dat in sommige fases wel anders.
Enkel Edward Planckaert heeft met hem moeten rijden tot in het peloton? Pogacar z'n ploeg heeft in elk geval meer afgezien.

Wat is er eigenlijk met Jorgenson gebeurd? Heb de koers gemist, enkel online berichtgeving gevolgd, en op basis daarvan had ik die toch ergens meer vooraan in de uitslag verwacht?

Was gewoon op op een bepaald moment. Moest Benoot en Kung laten rijden. Werd toen in de slotkm nog bij gehaald door het peloton.

Enkel Edward Planckaert heeft met hem moeten rijden tot in het peloton? Pogacar z'n ploeg heeft in elk geval meer afgezien.
Ook Vermeersch heeft zich laten uitzakken en moest dan lossen achter de wagen.
Kielich heeft ook maar weinig kunnen betekenen omdat het al snel money time was na de aansluiting.
Meer afgezien in een andere fase, want Dillier die heeft zich ook geen seconde gespaard en is 10x doorgegaan en 11x terugkomen op kop.
Het zijn zo kleine dingen maar het kost u wel extra moeite, maar zijn eigen tactiek in volle finale kost hem veel meer moeite natuurlijk.

Hoe Ganna die sprint wint van het peloton, van zo ver en niemand in de buurt.
Hem wil je niet meenemen naar de piste volgende week. Dat zou kunnen tegenvallen, wil je tegen hem sprinten.

Pedersen is ne zot. Rijdt zich drie koersen kapot bij wijze van spreken en wordt hier tweede, na nog bijgetraind te hebben na DDV.
Ik weet niet wie ik P-R meer moet gunnen: VA - Pedersen - VDP (om richting Roger te gaan) - Ganna - Pogacar als Tourrenner of De Lie om iedereen het zwijgen op te leggen.

Toch wel een ferme WVA gezien vandaag. Tzal enorm moeten mee zitten in Roubaix maar er zijn wel echt kansen daar, na vandaag.

Soit, nu hopen op winst voor Kopecky bij de vrouwen.

Terug
Bovenaan