Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Die dualiteit in al die meningen moet toch ook wel héél lastig zijn om mee om te gaan, hij leest/ziet/hoort die dingen ook wel, al dan niet via via. Van Aert krijgt vaak veel kritiek als hij héél selectief zijn programma af stemt op RvV & P-R (je moet maar wat terug bladeren in dit topic en je krijgt legio voorbeelden) maar zelfs moest hij M-SR gereden en gewonnen hebben dit jaar dan nog zou hij na het voorjaar de opmerking krijgen: wéér geen RvV of Roubaix... hell, sommigen downplayen zelfs de waarde van zijn M-SR met: "ja maar, dat was geen voorjaars editie dus eigenlijk telt die niet écht" :laugh:
Die kritiek op zo weinig rijden is (imo) terecht, zeker als je wéét dat de Ronde en Roubaix winnen heel lastig wordt, en laat ons wel wezen, zeker voor de Ronde weet iedereen dat al enkele jaren, dat downsizen van zijn San Remo overwinning is een marginaal verschijnsel, en (imo) net zoals bij booka shade, ofwel lees ik dat toevallig net niet, ofwel wordt er hier overdreven in de negativiteit die er over Van Aert heerst (imo).

Dan heeft een Evenepoel om maar ene te noemen, in zijn carrière al veel meer bagger over zich heengekregen imo.

Mag ik het wel vreemd vinden dat Van Aert krampen krijgt na een koersje van ocharme 185km?
Komende zondag doen we daar nog een kleine 100km bij hé.

De uitleg van krampen vond ik wel vreemd tbh, als ik krampen heb dan moet ik gewoon stoppen met trappen, ligt dat op prof niveau dan anders? Opkomende krampen misschien..?

Een andere sport (atletiek sprint) , maar ik kan soms hebben dat je voelt dat ze klaarzitten de krampen, je kan nog een bepaalde intensiteit aan.
Maar je mag niet over de grens gaan of je weet dat het er los inschiet. (vermoedelijk is het dat).

Mag ik het wel vreemd vinden dat Van Aert krampen krijgt na een koersje van ocharme 185km?

Het is vooral de intensiteit van de koers en eten en drinken die tellen, niet het aantal kilometers....
DDV was vanaf het begin wel in orde, zie het snelle eerste wedstrijduur en dat het ook meer dan een uur duurde voor een vlucht wegraakte.
En dan zelf zo vroeg ook nog eens openen.

Vrij zeker dat je renners met nog minder KM in krampen kunt doen gaan, als dat de bedoeling is :p

Daar kunnen allerlei zaken aan de basis liggen. Wilt echt 0,0 zeggen over hoe lang of kort een inspanning, dat kan u gewoon soms overkomen en niemand is daar immuun voor.

Laat ons nu toch ook wel een beetje serieus blijven. Niet winnen is heel jammer voor visma. Maar dit kraakt hun seizoen natuurlijk niet.
Uiteraard willen ze doodgraag winnen met hun klassieke uberkopman, uiteraard willen ze dat doodgraag. Maar goed het is geen exacte wetenschap eh, en geluk en verassingen spelen altijd mee.
En die uberkopman heeft in zijn carrière al heel veel pech gehad en soms minder verstandige beslissingen gemaakt. Goed ja ook dat is wie hij is natuurlijk.

Er is trouwens ook niks mis met op het einde van uw carrière een zeer goed palmares te hebben, maar niet bij de absolute top van uw generatie te zitten. Een Kwiatkowski is een zeer goed renner met een mooi palmares, maar niet de absolute top. Niks mis mee.
Misschien moeten de mensen en de media ook tot dat besef komen, dat WVA meer in dat hokje thuishoort.
In de Belgische ploeg is de hiërarchie ook duidelijk, daar is Remco altijd kopman op elk parcours.
En terecht ook lijkt me, die jongen zijn palmares spreekt al langer boekdelen.

Overigens Evenepoel in de situatie WVA zou identiek geweest zijn. Ook geen sprake dat er niet voor hem werd gereden.
En met hem veel toppers. Dus zo gek is het niet hoor.

Inderdaad, als je de top 20 van die editie bekijkt kan je moeilijk spreken van een magere concurrentie.
De koers werd desalniettemin niet in het voorjaar gereden, dus we zullen het nooit weten. Misschien is Wout wel altijd te gespannen ofzo in het voorjaar en is het puur een mentaal ding. Geen idee.

Die kritiek op zo weinig rijden is (imo) terecht, zeker als je wéét dat de Ronde en Roubaix winnen heel lastig wordt, en laat ons wel wezen, zeker voor de Ronde weet iedereen dat al enkele jaren, dat downsizen van zijn San Remo overwinning is een marginaal verschijnsel, en (imo) net zoals bij booka shade, ofwel lees ik dat toevallig net niet, ofwel wordt er hier overdreven in de negativiteit die er over Van Aert heerst (imo).

Dan heeft een Evenepoel om maar ene te noemen, in zijn carrière al veel meer bagger over zich heengekregen imo.
En dat heeft hélémaal niks te maken met zijn karakter :tongue:

Triestige nieuws voor de Camenbert liefhebbers :unsure:
Ik zou die kaas weggeven en enkel de champagne houden.

Sporza - Kan je überhaupt nog blijven verbeteren op je 30e? In het oude wielrennen zou je op die leeftijd net in de fleur van je leven geweest zijn, in de moderne wielersport ben je dan al vaak in de herfst van je carrière beland. :unsure:

Mmm totaal mee oneens met sporza. Het is niet omdat de huidige top grotendeels twintigers zijn dat ze plots op hun 30ste in de nadagen van hun carrière zitten. Ze halen zelfs een goed voorbeeld aan: VDP zelf om mmm wat aan te tonen? Dat hij wél nog beter wordt na zijn 30ste? :tongue:

VDP tikt nu gewoon toevallig de 30 aan terwijl oa Pogacar, Vingegaard en Remco nog twintigers zijn. Maar als ze de val te veel vermijden wie zegt dat die drie nu al over hun top heen zijn? Dat slaat echt op niks.

Tis natuurlijk wel een feit dat ze gemiddeld gezien vroeger beginnen winnen, valt nog te zien hoeveel er van die mannen genre pogacar, evenepoel, ... het zowel fysiek als mentaal voorbij hun dertigste nog kunnen opbrengen.

Van Der Poel is dan nog een uitzondering omdat die pas echt op de weg is beginnen koersen na een aantal jaren voornamelijk veldrijder te zijn (waar hij weliswaar ook al heel jong heel goed was) dat scheelt toch ook en sommige rijden natuurlijk een beperkt programma zoals VDP dat helpt dan nog wel om de carrière mogelijks wat te verlengen.

Veel heeft volgens mij ook te maken met hoe je in het leven staat. Bij Pogacar heb ik eigenlijk Valverde vibes, niet met het idee die blijft koersen tot hij 40 is maar gewoon: die jongen doet volgens mij niks liever dan gewoon fietsen. Moest je Pogacar echt laten doen, hij zou alles rijden van januari tot eind oktober.

Das bij van der Poel toch duidelijk anders imo. Moest die zijn hart volgen zou die waarschijnlijk gewoon zelfs niet op de weg koersen, m.u.v. van misschien een koersdag of 4-5. Is eigenlijk ook wel duidelijk in zijn wedstrijd selectie, dat heeft volgens mij niet eens met periodisatie te maken maar gewoon met het feit dat hem dat allemaal gestolen kan worden. Enkel de grote ééndagswedstrijden en voor de rest echt the bare minimum (zoals zo'n Tirreno) om in vorm te zijn voor. Ik acht de kans wel groot dat die over een jaar of 3-4 zegt: tis stilaan goed geweest, ik ga nog een beetje met de MTB rijden en wat crossen, de rest hoeft niet meer. Zeker als er de komende 2-3 jaar een aantal records sneuvelen en hij die buiten bereik van Pogacar kan duwen...

Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste toppers (bovenstaande maar ook bv Vingegaard & Roglic) liefst van al gewoon zouden fietsen zonder heel dat circus er rond. Evenepoel is dan wel een heel ander figuur, diejn heeft niet liever. In principe zou je denken dat dat ook voor extra mentale belasting zorgt maar in zijn geval misschien net niet. Misschien is de mentale belasting voor een introverter figuur als Vingegaard die wrs liefst van al bij zijn dochter zou zitten wel veel zwaarder...

Sporza - Kan je überhaupt nog blijven verbeteren op je 30e? In het oude wielrennen zou je op die leeftijd net in de fleur van je leven geweest zijn, in de moderne wielersport ben je dan al vaak in de herfst van je carrière beland. :unsure:

Mmm totaal mee oneens met sporza. Het is niet omdat de huidige top grotendeels twintigers zijn dat ze plots op hun 30ste in de nadagen van hun carrière zitten. Ze halen zelfs een goed voorbeeld aan: VDP zelf om mmm wat aan te tonen? Dat hij wél nog beter wordt na zijn 30ste? :tongue:

VDP tikt nu gewoon toevallig de 30 aan terwijl oa Pogacar, Vingegaard en Remco nog twintigers zijn. Maar als ze de val te veel vermijden wie zegt dat die drie nu al over hun top heen zijn? Dat slaat echt op niks.
Ik denk vooral dat het moeilijker en moeilijker wordt om opnieuw naar uw oude niveau te geraken, laat staan te verbeteren. Een WVA die vorig jaar 2x serieus geblesseerd raakt heeft het veel moeilijker om op zijn oude niveau te komen dan een MVDP die zonder blessures kan blijven verbeteren.

Ik denk vooral dat het moeilijker en moeilijker wordt om opnieuw naar uw oude niveau te geraken, laat staan te verbeteren. Een WVA die vorig jaar 2x serieus geblesseerd raakt heeft het veel moeilijker om op zijn oude niveau te komen dan een MVDP die zonder blessures kan blijven verbeteren.
Ik denk dat het vooral moeilijker en moeilijker wordt om het mentaal allemaal op te brengen. Zeker als ge ook een beetje aanwezig wilt zijn in de opvoeding van uw kinderen.

Terug
Bovenaan