Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Vind ik van niet. De RVV is echt wel meer verrassend dan dat. In de afgelopen 20y hadden wel 13verschillende winnaars. Pogacar heeft de RVV ook al eens verloren, MVDP ook. Kan morgen opnieuw. En ik vind het meer plausibel dat we weer een verrassing gaan krijgen - het voelt allemaal wat vreemd aan gewoon om de één of andere reden.
Echter is de kans groter op een tweestrijd dan tijdens de 'magere' jaren.
Tussen tijdperk Boonen-Cancellara en VDP-Pogacar had je telkens een andere winnaar.
Asgreen is nu de vreemde eend in de bijt.
Je hebt gelijk dat de kansen stijgen op een nieuwe winnaar met de jaren.
Anderzijds, had ik telkens gedacht dat tijdens de Tour, een derde zich zou nestelen op plek twee of de eerste, want het was nog nooit gebeurd dat drie jaar op rij, dezelfde rivalen de eerste twee plekken bezetten (Pogi en Vingo). Nu is het al vier jaar op rij en wie houdt hen tegen van vijf op een rij?

Toch echt een talentje hoor.

Da's niet gewoon een talentje meer. Da's een wereldtalent, één die vrij lang verborgen zat omdat hij veel op de cross heeft gefocust. Ongelofelijk explosief, en hij kan steeds meer aan. Het is altijd afwachten of hij die ontzettend lange klassiekers kan verteren, maar als dat lukt... pfoe.

EDIT: mod kan dit misschien verplaatsen naar het algemene topic, hoort daar inderdaad beter thuis.

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk gaan ze weer allemaal een plan hebben en dan gaat bijv. WVA aan en dan zal Pedersen het gat willen dichtrijden ipv Pogi of VDP.

Of VDP en Pogi zijn weg en dan zal de rest al bezig zijn met plek 3 ipv samen te werken. Vanuit uw zetel is het natuurlijk gemakkelijk gezegd...
De top 2 staat al voor 95% vast en kans op spektakel is ook nihil imo.

Dit vooral of als ze eens mee zijn (Pedersen, Ganna en WVA) dat ze ook eens laf durven koersen en niet meerijden. (Tis niet schoon, maar denk ik wel je mogelijkheid om hem te winnen, als je al meeraakt)

ik begrijp het nog altijd niet in de E3 waarom Pedersen daar vol meedoet met Stuyven in de achtervolgende groep.

Ik ben benieuwd naar Powless morgen. Die leek ze woensdag zo sterk en zo easy over de kasseitjes te dokkeren. Zal wel weer wat moeten anticiperen zoals woensdag, maar dan lijkt me wel veel mogelijk.
Ook heel benieuwd naar Teuns, naar Lidl en naar Ineos.
En naar Livyns! En Gianni Vermeersch, speciaal voor Karl!

Gianni Vermeersch is in orde, heeft gisteren nog achter de brommer getraind :evil:
IMG_2341.jpeg

Jasper Stuyven lijkt mij de enigste die in aanmerking komt, Tim Wellens gaat moeten knechten normaal.
Goh Wellens zou wel eens kunnen winnen in een scenario waarin er een sterke vooruitgeschoven groep wegrijdt en die vervolgens wegblijven en voor de zege strijden.

Kleine kans natuurlijk wel.

UAE heeft genoeg pionnen om vooruit te sturen met Wellens, Vermeersch, Morgado & Narvaez. Voor een Wellens zou alles wel heel hard moeten meezitten.

Ergens toch iets serieus mis met uw wielrennen als een gast die vorig jaar nog 4e werd in deze koers nu als eerste aan het werk moet in het peloton.

Als je hier net Kung zijn interview hoort: "Het wordt moeilijk om vroeger aan te vallen, de ronde is verschillend, het stop nooit"

Zucht, das werkelijk gewoon met nul ambitie starten om proberen er iets leuks van te maken, das gewoon al uw hoofd op het kapblok leggen en wachten tot Pogi of VDP het zwaard laten neervallen.

Sleutel van een leuke koers ligt bij Mats imo (en Wout?). Liever zoals vorig jaar dat hij met zijne kop tegen muur loopt, dan al die schaduwfavorieten die een ganse dag liggen vechten om in het wiel van de G2 te zitten, om dan vervolgens bij de eerste beste versnelling direct overboord te gaan :S

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan