Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Ze hebben het zichzelf aangedaan. Wout heeft duidelijk de vorm niet(logisch) en toch pakken ze het precies hetzelfde aan als vorig jaar(volgens sommigen een goed idee). Hoogtestage en mikken op de heilige week en PR. Zo leg je immens veel druk op Wout en presteert ie juist net niet. "Ik moet juist niks".

Had hem gewoon al die koersen laten rijden vanaf MilanSanremo , zo kan hij zonder druk rijden. Niet erg he , moest ook Sanremo en GentWevelgem tegenvallen. Maar hij heeft tenminste het koersgevoel. Kheb et al es gezegd : WVA zou beter andere oorden opzoeken.

Uiteraard, ma dat is verleden, das voorbij, wat doe je de komende dagen, weken... afgaande op zijn interview, zat daar bijna in tranen, gaat er heeeel wat oplapwerk nodig zijn.

Ik hoop dat ploegleiding niet al zijn werk uit het verleden vergeet en Wout naar waarde schat, blijven vertrouwen geven en hem gewoon zoveel mogelijk laat koersen komende weken, das de enige weg terug lijkt me. Moeilijk te zeggen of ie vandaag al beter was, was niet eens een koers van 200km. Enkel de ploeg heeft zijn cijfers om dat te kunnen beoordelen.

Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat zijn waardes in stijgende lijn zitten, zou heartbreaking vinden als de vuelta echt de val teveel was en zijn lichaam het niet meer aankan :cry:

Laatst bewerkt:
Onbegrijpelijk dat ze dit niet beter hebben uitgespeeld, maar wat een triestige reacties van sommigen hier.
Niets mis mee om met Visma te lachen. Mocht dat Trek of UAE geweest zijn, had ik even hard gelachen. In zulke situaties hoop je toch altijd een op Stannard-scenario?
Boonen, Terpstra en Vandenbergh kunnen opgelucht ademhalen nu. Er is een nieuw drietal opgedoken.
Ik ben akkoord maar op hoeveel procent zit hij dan? Zelf een VA die wat percentjes mist moet een Powless toch kunnen kloppen in de sprint of onderschat in Powless nu?
Of Powless is in zijn beste koersvorm aller tijden.
Met meeval wordt hij de nummer drie of twee komende zondag. Pedersen rijdt zich toch kapot op voorhand.

Edit: the facepalm van Benoot :laugh:.

Al die commentaar op Wout, om van te kosten.
Wat hij allemaal heeft moeten verduren bij die valpartijen, altijd dat gebash als hij niet wist te winnen.

En nu, net als de hemel lijkt op te klaren, lukt het net niet. Dat is gewoon heel, heel jammer voor zo'n kampioen. Iemand die al die miserie eigenlijk niet zou verdienen. Nooit vies is geweest om iets voor een ander te doen.

Daarnaast ook niet vergeten dat hij vandaag andere kleppers als een Pedersen ook op 45 seconden weet te rijden (en ja, niet geheel zijn verdienste, maar hij zat er wel).

En wie had hem dit ook niet gegund na vorig jaar? Blijkbaar een heel aantal hier niet. Dat is zieliger dan Wout die hier niet wint.

Het menselijke won het van het tactische. Dat is ook mooi om zien, los van het resultaat ❤️
Dit dus. Wat een bende zieligaards op dit forum. Direct ook de reden dat ik hier zelden reageer. Benieuwd wat die allemaal zeggen als hun renner eens een mindere periode gaat hebben.

Gelukkig is P-R dan ook niet de koers waar de beste sprinter wint. De lange inspanningen zitten nog wel goed (zie ook die tijdrit), dus als er 1 koers is waar het nog wel kan, dan is het wel P-R. De lekke band die hij vorige keer had kan nu evengoed bij VdP voorvallen.
Dat weet ik wel maar ik zie zeer weinig scenario's waar Van Aert alleen vooruit geraakt... je moet echt al een situatie krijgen waar ze van Visma doortrekken op een kasseistrook, er eentje iets voor heeft/valt en er een paar meesleurt of heel de rest van het peloton ophoudt. Als je niet alleen bent mag je nog de beste tijdrijder ter wereld zijn, dan zit je uiteindelijk maar de rest uit de wind te zetten.

Ik zou hem doodgraag die kassei zien pakken maar de realist in mij zegt mij dat het een 0,x% shot is op dit moment.
En dan nog AGR en BP erachter... met welk gevoel gaat die de Giro in gaan?
Zeker naar het mentale toe gaan ze toch echt wel moeten opletten met hoe.ze de.zaken gaan aanpakken.
Ze moeten gek zijn om hem in B-P & AGR aan de start te brengen... zeker omdat daar dan ook die andere Belg nog terug in koers komt. Kan de media daar ook nog eens op focussen, ik zie het interview na de B-P al voor me: "Wout, hoe komt het dat het bij jou zo vierkant draait terwijl Remco hier iedereen het snot voor ogen rijdt vandaag?". Dat is een interview dat we misschien door Annemie Struyf moeten laten doen :unsure:

Ze moeten gek zijn om hem in B-P & AGR aan de start te brengen... zeker omdat daar dan ook die andere Belg nog terug in koers komt. Kan de media daar ook nog eens op focussen, ik zie het interview na de B-P al voor me: "Wout, hoe komt het dat het bij jou zo vierkant draait terwijl Remco hier iedereen het snot voor ogen rijdt vandaag?". Dat is een interview dat we misschien door Annemie Struyf moeten laten doen :unsure:
yeah da’s een risico, maar wat moet je anders doen, hem weer op stage sturen, een alternatief programma laten rijden?

Dat interview met Wout is best heftig. Je kan niet anders dan medelijden hebben met de mens / coureur Van Aert. Keep your head up.

De schade van vorig jaar in acht genomen is het ook allemaal niet onlogisch.

Hopelijk kan hij volgend jaar weer competitiever zijn in de klassiekers. Ik zou hem zo zijn monument gunnen.

Laatst bewerkt:
Al die commentaar op Wout, om van te kosten.
Wat hij allemaal heeft moeten verduren bij die valpartijen, altijd dat gebash als hij niet wist te winnen.

En wie had hem dit ook niet gegund na vorig jaar? Blijkbaar een heel aantal hier niet. Dat is zieliger dan Wout die hier niet wint.
Dat eerste lijkt me echt wel mee te vallen maar bon daar kan dan nog over verschilt worden van mening.

Een heel aantal die hier Wout de overwinning niet gunnen? Ik heb alle reacties van vandaag hier gelezen en die hele aantallen zie ik toch niet eerlijk gezegd.

Op 90km van de meet is Wout wel al de forcing beginnen voeren op de Trieu.

Hij zal nog wel beter zijn zondag, en volgende week zondag nog beter.

Meedoen voor de overwinning in PR lijkt me nog niet afgeschreven, voor komende zondag wel. Maar goed, 99% van het peloton start daar als toeschouwer zonder pech van Mathieu en Pogacar.

Yeah dees is een uiterst delicate situatie. Mentaal zal er heel wat oplapwerk zijn bij Wout, maar wat doet ge als ploegleiding zijnde?

Als ge nu zegt Mateo is kopman zondag, dan duwt ge Wout nog dieper.
Terwijl ze sportief gezien ook wel weten dat er zowat geen enkele kans is om zondag podium te rijden met Wout als kopman.

Man, ik zou niet graag in de ploegleiding hun schoenen staan :E

Ik denk als de ploeg dat correct aanpakt, en in conversatie gaat met Wout & de ploeg, dat dit misschien nog het beste scenario zou kunnen zijn.
Om hem zelf ook even de kans te geven om zichzelf terug te vinden.

Dat eerste lijkt me echt wel mee te vallen maar bon daar kan dan nog over verschilt worden van mening.

Een heel aantal die hier Wout de overwinning niet gunnen? Ik heb alle reacties van vandaag hier gelezen en die hele aantallen zie ik toch niet eerlijk gezegd.
Moet je het interview met hem maar eens lezen - ik denk dat veel kijkers (ook jij) onderschatten wat de opeenstapeling van pech doet met renners:

Moet je het interview met hem maar eens lezen - ik denk dat veel kijkers (ook jij) onderschatten wat de opeenstapeling van pech doet met renners:
Voor de duidelijkheid ik ontken absoluut niets van zijn pech he en dat die daar nu nog altijd de gevolgen van draagt kan absoluut.

Het ging mij eerder over al die commentaar en dat gebash op Van Aert, dat heb ik dan toch grotendeels gemist.

Met alle respect voor Wout als persoon en zijn verwezenlijkingen en wilskracht in zijn carrière, maar hij valt te vaak en is het te vaak net niet.
De grote kanonnen waren hier afwezig, zo lang in de kop en dan nog niet winnen... dat zal hard aankomen.

Man, dat interview.
Heb echt compassie met Van Aert .

Maar Roubaix acht ik hem nog steeds niet kansloos, maar zal toch een dosis geluk moeten bij komen kijken.

Met alle respect voor Wout als persoon en zijn verwezenlijkingen en wilskracht in zijn carrière, maar hij valt te vaak en is het te vaak net niet.
De grote kanonnen waren hier afwezig, zo lang in de kop en dan nog niet winnen... dat zal hard aankomen.
Yoooo, 9 tourritten, AGR, MSR, gent wevelgem, 2X harelebeke, 3x wk veld, strade, BK, bk tijdrijden, kbk, ohn, drie ritten vuelta, groene trui tour,.... En dat voor een carrière waar het vaak "net niet" is

Hij zegt dat hij krampen had tijdens de sprint, dat zou wel zijn "trage" sprint verklaren. Maar ligt dat dan aan een mindere vorm of gewoon te weinig te drinken?

Terug
Bovenaan