Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Iedereen is precies al vergeten hoe hij vloog in de Vuelta, toen hij daar tegen die berg kwakte. Zoek eens een foto van hoe zijn knie er nu uitziet, in plaats van al dat hoongelach.

Het voorjaar zit er ook bijna op hé (voor Wout).

Ik denk dat we nu helemaal veilig kunnen stellen dat hij geen grote rol zal spelen in de RVV. Ik had nog hoop op P-R, maar ook dat wordt niet eenvoudig. Al kunnen we wel positief proberen blijven en onthouden dat hij wel in deze positie geraakt is...

Ik hoop écht dat hij zijn goede benen terugvindt in de Giro. Benieuwd of de ploeg toch nog iets gaat wijzigen aan zijn programma.
Ik vind nog altijd dat hij Milan-Sanremo en GentWevelgem moest rijden ook. Wedstrijdritme is gewoon belangrijk. Wanneer heeft ie voor het laatst nog es gesprint ook.

Ocharme... maar een eerlijke en correcte verklaring van Wout in dat interview (zoals we eigenlijk altijd van hem gewoon zijn).

De vraag is of het echt zo was of dat hij zijn ploeg uit de wind wilt zetten, want Benoot zegt eigenlijk het omgekeerde, die probeert Van Aert uit de wind zeggen. Uiteindelijk is het nooit enkel de fout van Van Aert, ze hebben ook ploegleiders hé.

De vraag is of het echt zo was of dat hij zijn ploeg uit de wind wilt zetten, want Benoot zegt eigenlijk het omgekeerde, die probeert Van Aert uit de wind zeggen. Uiteindelijk is het nooit enkel de fout van Van Aert, ze hebben ook ploegleiders hé.
Dat is waar, maar logisch dat hij zich verantwoordelijk voelt, toch?
En ploegleiders zouden het laatste woord moeten hebben, maar ik kan me voorstellen dat ook zij niet liever hadden dan dat Wout won... (al herhaal ik ook hier: Wout had evengoed kunnen proberen aanvallen ook)

Het voorjaar zit er ook bijna op hé (voor Wout).

Ik denk dat we nu helemaal veilig kunnen stellen dat hij geen grote rol zal spelen in de RVV. Ik had nog hoop op P-R, maar ook dat wordt niet eenvoudig. Al kunnen we wel positief proberen blijven en onthouden dat hij wel in deze positie geraakt is...

Ik hoop écht dat hij zijn goede benen terugvindt in de Giro. Benieuwd of de ploeg toch nog iets gaat wijzigen aan zijn programma.
Als je dit gezien hebt (en ook zijn (non-)sprints in de Algarve in het achterhoofd houdt) weet je dat ook P-R gewoon bijna kansloos is. Hij moet eigenlijk al alleen gaan aankomen want met wie kan hij op deze manier nog gerust naar de streep, zeker na zo'n zware koers? vdP was altijd al ne moeilijke maar op deze manier klop je niet alleen Pedersen, Pogacar & Ganna niet maar struggle je wrs ook nog tegen nen hoop andere renners, zeker met dit vertrouwen. Ook in Roubaix zonder grote accidenten zal een podium zéér moeilijk worden.

Als je dit gezien hebt (en ook zijn (non-)sprints in de Algarve in het achterhoofd houdt) weet je dat ook P-R gewoon bijna kansloos is. Hij moet eigenlijk al alleen gaan aankomen want met wie kan hij op deze manier nog gerust naar de streep, zeker na zo'n zware koers? vdP was altijd al ne moeilijke maar op deze manier klop je niet alleen Pedersen, Pogacar & Ganna niet maar struggle je wrs ook nog tegen nen hoop andere renners, zeker met dit vertrouwen. Ook in Roubaix zonder grote accidenten zal een podium zéér moeilijk worden.
Gelukkig is P-R dan ook niet de koers waar de beste sprinter wint. De lange inspanningen zitten nog wel goed (zie ook die tijdrit), dus als er 1 koers is waar het nog wel kan, dan is het wel P-R. De lekke band die hij vorige keer had kan nu evengoed bij VdP voorvallen.

Omdat die hopelijk mee gaat zijn als Pogacar en VDP demareren. In de sprint haalt niemand het van VDP.

Niemand gaat die 2 kunnen volgen in RvV, das gewoon een ander niveau.

Ik hoop dat Wout de moed er in houdt en blijft vechten de komende maanden, als ik iemand een overwinning gun gezien al de miserie is het Wout wel :support:

Dat is waar, maar logisch dat hij zich verantwoordelijk voelt, toch?
En ploegleiders zouden het laatste woord moeten hebben, maar ik kan me voorstellen dat ook zij niet liever hadden dan dat Wout won... (al herhaal ik ook hier: Wout had evengoed kunnen proberen aanvallen ook)

Ik vind dat eigenlijk vrij normaal dat ge wilt dat Van Aert wint en daar ook voor gaat hoor. Die moet dat gewoon afmaken :biglaugh:
Ik ga dus ook niet serieus kakken op Visma. Dat is grappig, en iedereen zal wel weer veel kritiek geven, maar ach, zo onlogisch is dat allemaal niet nee.

En dan nog AGR en BP erachter... met welk gevoel gaat die de Giro in gaan?
Zeker naar het mentale toe gaan ze toch echt wel moeten opletten met hoe.ze de.zaken gaan aanpakken.

Omdat die hopelijk mee gaat zijn als Pogacar en VDP demareren. In de sprint haalt niemand het van VDP.
Omdat die hopelijk gaat kunnen volgen is die zonder twijfel kopman? Heeft die in E3 dan wel laten zien dat die mee kan? Als die plots wel mee kan zal dat een even grote verassing zijn dan wanneer VA zou kunnen volgen hoor. Dat dacht ook iedereen tot Asgreen en later Pedersen hem erop legde in de sprint.

Aiai, dit gaat van een nieuwe schwung ih Visma team plus mentale boost voor WVA en kan het dan toch voor de ronde en roubaix naar een totale doodsteek voor het voorjaar.

En dan nog AGR en BP erachter... met welk gevoel gaat die de Giro in gaan?
Zeker naar het mentale toe gaan ze toch echt wel moeten opletten met hoe.ze de.zaken gaan aanpakken.
Yeah dees is een uiterst delicate situatie. Mentaal zal er heel wat oplapwerk zijn bij Wout, maar wat doet ge als ploegleiding zijnde?

Als ge nu zegt Mateo is kopman zondag, dan duwt ge Wout nog dieper.
Terwijl ze sportief gezien ook wel weten dat er zowat geen enkele kans is om zondag podium te rijden met Wout als kopman.

Man, ik zou niet graag in de ploegleiding hun schoenen staan :E

Yeah dees is een uiterst delicate situatie. Mentaal zal er heel wat oplapwerk zijn bij Wout, maar wat doet ge als ploegleiding zijnde?

Als ge nu zegt Mateo is kopman zondag, dan duwt ge Wout nog dieper.
Terwijl ze sportief gezien ook wel weten dat er zowat geen enkele kans is om zondag podium te rijden met Wout als kopman.

Man, ik zou niet graag in de ploegleiding hun schoenen staan :E
Ze hebben het zichzelf aangedaan. Wout heeft duidelijk de vorm niet(logisch) en toch pakken ze het precies hetzelfde aan als vorig jaar(volgens sommigen een goed idee). Hoogtestage en mikken op de heilige week en PR. Zo leg je immens veel druk op Wout en presteert ie juist net niet. "Ik moet juist niks".

Had hem gewoon al die koersen laten rijden vanaf MilanSanremo , zo kan hij zonder druk rijden. Niet erg he , moest ook Sanremo en GentWevelgem tegenvallen. Maar hij heeft tenminste het koersgevoel. Kheb et al es gezegd : WVA zou beter andere oorden opzoeken.

Al die commentaar op Wout, om van te kosten.
Wat hij allemaal heeft moeten verduren bij die valpartijen, altijd dat gebash als hij niet wist te winnen.

En nu, net als de hemel lijkt op te klaren, lukt het net niet. Dat is gewoon heel, heel jammer voor zo'n kampioen. Iemand die al die miserie eigenlijk niet zou verdienen. Nooit vies is geweest om iets voor een ander te doen.

Daarnaast ook niet vergeten dat hij vandaag andere kleppers als een Pedersen ook op 45 seconden weet te rijden (en ja, niet geheel zijn verdienste, maar hij zat er wel).

En wie had hem dit ook niet gegund na vorig jaar? Blijkbaar een heel aantal hier niet. Dat is zieliger dan Wout die hier niet wint.

Het menselijke won het van het tactische. Dat is ook mooi om zien, los van het resultaat ❤️

Terug
Bovenaan